Heb vandaag mijn doorverwijzing naar het VU gekregen bij de huisarts
IK ben voor het laatst 8 jaar geleden bij mijn huisarts geweest voor een dingetje met mijn enkel, dus wist voor ik de afspraak maakte niet eens hoe mijn huisarts heette. Ze was super lief en heel begripvol en had zelf een vriend gehad die transgender was.
Huisarts meteen verteld wat ik vond van het traject en dat ik er kritisch in ga. Ook verteld over het informed consent principe. Ze zei dat ze het idee hierachter niet kende, maar dat ze wel begreep dat iemand in mijn situatie hier iets in zag.
Ze vertelde me dat er behalve het buitenland nou eenmaal niet echt veel opties zijn anders dan het VU en dat ik zoals ik zei gewoon maar erin moest gaan en kijken wat er van terecht komt.
Ze vroeg me contact te houden met haar en als er iets was langs te komen.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen bij het VU
Hoop dat begin volgend jaar dit 'informed consent' principe er een beetje door komt.
Ik ben niet van plan mijn 'coping mechanismes' te laten vallen, ben al wat blij dat ik er zo positief in sta voor mezelf.
Ze gaan me dat niet afnemen. Zeker niet een of andere psycholoog die niet eens zijn best doet er iets van te begrijpen. Te veel boeken leest en te weinig echt onderzoek doet naar de patient zelf.
Er moet ieder geval snel iets gebeuren want ik ga niet 2 jaar wachten tot er iets gebeurd dat weet ik nu al. 2 jaar van mijn leven niet doen wat ik wil maakt me alleen maar bozer en negatiever.
Duurt het te lang...gaan we een andere weg op, hoe vervelend het ook is.
Ze gaan mij helpen te doen wat IK wil , anders doe ik er zelf wel wat aan en zijn ze verplicht me te helpen wanneer ik begonnen ben.
Ik ga mezelf niet verplichten me leven om te gooien qua baan en school door naar het buitenland te gaan.
Er is een DIY reddit waarin sites staan voor verschillende hormonen leveranciers, verwijzingen voor bloedtesten staan die je kan bestellen, symptomen van bepaalde problemen staan beschreven,een eindeloze schat aan infomatie over hormoon niveau's, klinkieken die je kan bezoeken in Europa voor bepaalde checks en de hele mikmak. Ik ga er iedergeval niet ongeinformeerd in.
Ik heb oktober een hele smak geld van mijn werk die dit makkelijk kan bekostigen.
Klinkt extreem maar, ik ben extreem en bereid mijn kaarten op deze manier uit te spelen.
Kijken hoeveel brandbrieven het VU en de minister nodig heeft voor er iets gebeurd aan dit traject en er meer inspraak komt van mensen die er mee te maken hebben.
Petities, klachten inventaris, zeg maar waar ik kan helpen of iets kan opzetten.
Even wat positiviteit .
Gisteren mijn moeder het hele verhaal verteld. Dat ik transgender was en hoe ik erin stond(ook over informed consent wensen)
Reactie van haar was zoals ik al dacht super lief en begripvol. Ze had al het een en ander door
Ze steunt me bij alles dat ik wil doen(DIY houd ik wel even voor mezelf tot het nodig is)
Zelfs samen gepraat over een naam
Ze wil zelfs met me gaan shoppen en samen gezellig naar de kapper als mijn haar lang genoeg is
Anyway we gaan het zien allemaal bij het VU.
Groeten,
Isabelle (echte een mooie naam