TED TALK: Uiterlijk van vrouwen
-
Nate_0
Re: TED TALK: Uiterlijk van vrouwen
Is deels waar, Jessy, ik ken die ervaring. Tegelijkertijd kies ik er voor op mijn hoede te zijn maar wel eerlijk te zijn, want het is ook a good judge of character wanneer iemand jou gebruikt om wie je bent--met zo iemand wil ik ook geen vriendschap o.i.d. aan gaan.
meerdere zakken met zaagsel
-
Jessy
Ja, tot oneerlijkheid wens ik mij ook niet te verlagen. Maar ik ben wel enorm terughoudend geworden. Ik vertrouw mensen niet snel meer en het kost tijd om dat vertrouwen op te bouwen. En tot die tijd ben ik wat minder open dan vroeger.
Spijtig genoeg lezen de meesten die houding af als geen interesse en antisociaal en komt er van sociaal contact niet veel meer. Maarja dat is een ander onderwerp.
Spijtig genoeg lezen de meesten die houding af als geen interesse en antisociaal en komt er van sociaal contact niet veel meer. Maarja dat is een ander onderwerp.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Vertrokken01
Awww , zo lief , jij bent nu al mij droomvent , Nate_0 :$Nate_0 schreef:
De titel van het topic is niet hetzelfde als de titel van de video, omdat ik vind dat de titel van de video niet dekt waar het daadwerkelijk over gaat.
Ik mag dan FtM zijn; ik identificeer mezelf als feminist en ik vind het echt heel vervelend om de vrouwen hier zichzelf naar te zien voelen omdat ze het idee hebben dat ze "er niet goed genoeg" uit zien. Ik zie mijn moeder datzelfde doen. Ik kén het gevoel, vanuit mezelf, toen ik alle transgender gevoelens geblokkeerd/geparkeerd had en make up droeg naar de kroeg, om maar te laten zien dat ik niet zo jongensachtig was als ik me voelde.
Waar het op neer komt is dat vrouwen (hoofdzakelijk) zich massaal slecht voelen over zichzelf. Er zijn meer vrouwen die zich niet goed voelen over hoe ze er uit zien als wel, en die dikke lagen make-up en Kylie Jenner lips die je op YouTube ziet zijn daar onder andere resultaat van. Ik heb zelf nooit last gehad van het de deur niet uit durven zonder make-up maar bijna alle meiden die ik ken hebben daar wel moeite mee. Er wordt een gigantisch hoge lat voor vrouwen gelegd, waar bijna niemand aan kan voldoen.
Ik vind het gewoon zo, zo, zo pijnlijk om cisvrouwen of transvrouwen te zien schrijven over hoe rot ze zich voelen over hun uiterlijk. Zo naar, dat de media niet meer diversiteit laat zien, vrouwen die ouder zijn en nog sexy mogen zijn in films en series, vrouwen die niet een zandloper- of peerfiguur hebben (om maar het moderne model te nemen), vrouwen met rimpels en vrouwen met stoppels (cis of trans), vrouwen die er voor kiezen hun niet-matchende geboortegeslacht te houden.
En ik wil gewoon zeggen dat jullie dit niet verdienen. Het is een onmogelijke taak om 'de perfecte vrouw' te zijn als je niet jong genoeg, slank genoeg, vaardig genoeg met make-up bent. Jullie verdienen de huidige media niet die constant aan alle vrouwen zegt dat ze binnen die minder-dan-2% moeten passen. Want zoveel rolmodellen daarbuiten zijn er niet, en die horen er wel te zijn.
"Hoe je er uit ziet is maar één klein stukje van je identiteit," dat wordt gezegd in het filmpje. En hoewel je identiteit wel moet matchen met je lichaam, waarom zou een transvrouw er als het ultieme vrouwelijk schoon uit moeten zien om geaccepteerd te worden, als dit voor de gemiddelde cisvrouw al onmogelijk is.
Wees jezelf, en als je jezelf niet voelt, onderneem dan vooral de stappen om daar te komen waar het nodig is--maar vergeet niet dat je ook menselijkheid bezit. Unieke kenmerken die bij je horen, man of vrouw of daar tussenin, en dat kan je neus zijn of je glimlach of het kan je humor zijn, maar iedereen mag er zijn zoals hij/zij/zhij is en fuck de media.
En ik ben een beetje dronken en wil jullie allemaal een gigantische knuffel geven, want de media is kut en iedereen verdient het om zichzelf mooi te vinden.
Nate
////
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dikke Knuffel terug Nate,
Tja het viel mij gisteren inderdaad op dat zelfs bij styling video's op Youtube vrouwen ook zeker door andere vrouwen als lelijk worden bestempeld..
Snap dat dan niet zo heel goed, elk mens heeft zijn imperfecties..
Maar er zijn meer mooie kanten aan een persoon maar je moet ze wel willen zien..echter de tijd van uiterlijk vertoon is er al een tijd en dat lijkt zeker met Social Media alleen nog maar weer te worden..
Ik ben wie ik ben en als het je niet bevalt dan draai je maar om en loop je weg..
Ik wordt in mijn mannelijke hoedanigheid nog weleens door jongeren na geschreeuwd van Kaboutertje Plop of Smurf!!!
Gewoon niet op reageren dat is het beste wat je kan doen..
Liefs;Lisa
Tja het viel mij gisteren inderdaad op dat zelfs bij styling video's op Youtube vrouwen ook zeker door andere vrouwen als lelijk worden bestempeld..
Maar er zijn meer mooie kanten aan een persoon maar je moet ze wel willen zien..echter de tijd van uiterlijk vertoon is er al een tijd en dat lijkt zeker met Social Media alleen nog maar weer te worden..
Ik ben wie ik ben en als het je niet bevalt dan draai je maar om en loop je weg..
Ik wordt in mijn mannelijke hoedanigheid nog weleens door jongeren na geschreeuwd van Kaboutertje Plop of Smurf!!!
Liefs;Lisa
-
Vertrokken01
Lisa1973 schreef:Dikke Knuffel terug Nate,
Liefs;Lisa
Jij vond jezelf onknap een paar dagen geleden maar ik moet toch zeggen dat ik je knap vind hoor, Lisa
Je hebt een androgyne uiterlijk
////
-
Anon20230219
Dank je wel.ElissaMtF schreef:
Jij vond jezelf onknap een paar dagen geleden maar ik moet toch zeggen dat ik je knap vind hoor, Lisa
Je hebt een androgyne uiterlijk
Ja dat heb ik eigenlijk altijd al gehad, ach met make up kan ik er best wel iets van maken maar zonder vind ik het eigenlijk maar niks..
Heb altijd toen ik er nog niet echt achter was beetje naar Bowie gekeken welke ook een Androgyne uiterlijk had in bepaalde periode in zijn leven.
Boy George vond ik als klein manneke er ook altijd gaaf uit zien met al die make up op.
En gekke was dat op de buhnë als we als band een optreden hadden kwam ik er mee weg als ik mij van make up voorzag maar eenmaal daar vandaan was het acceptatie echt wel verdwenen..
-
Nate_0
Ga Velvet Goldmine kijken om een glam rock/Bowie/Boy George style achtige band en feel te krijgen. Hele fijne film ook.
Maar goed. De kritiek op vrouwen en hun uiterlijk is inderdaad een groot issue net als de manier waarop minder standaard aantrekkelijke vrouwen om wordt gegaan. Toen ik voor het eerst mijn haar kort knipte werd het advies gegeven dat het langer moet zijn om als aantrekkelijk gezien te worden. Dit was voor het uit de kast komen uiteraard. En is het je wel eens opgevallen dat vrouwelijke actrices worden afgeslacht als ze dezelfde jurk dragen als iemand anders of voor de tweede keer?
Maar goed. De kritiek op vrouwen en hun uiterlijk is inderdaad een groot issue net als de manier waarop minder standaard aantrekkelijke vrouwen om wordt gegaan. Toen ik voor het eerst mijn haar kort knipte werd het advies gegeven dat het langer moet zijn om als aantrekkelijk gezien te worden. Dit was voor het uit de kast komen uiteraard. En is het je wel eens opgevallen dat vrouwelijke actrices worden afgeslacht als ze dezelfde jurk dragen als iemand anders of voor de tweede keer?
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20230219
@Nate_0,
Goede tip, zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden die film hihihi.
Ja vind ik ook belachelijk dat inderdaad 2x dezelfde jurk dragen echt uit den boze is..maar niet elke actrice is bevriend met een mode ontwerper of vind een bepaalde jurk zich erg mooi staan en misschien zit hij dan ook wel lekker???
Floortje Dessing stond laatst in een prachtige jurk maar ze vond het echt vreselijk...
Ze voelde zich er zo ongemakkelijk in en was blij dat het interview weer voorbij was maar omdat het een belangrijk gala was moest ze in een jurk gehuld worden, terwijl ik het idee had dat ze liever in T-shirt en spijkerbroek daar had willen verschijnen..
Goede tip, zal eens kijken of ik hem ergens kan vinden die film hihihi.
Ja vind ik ook belachelijk dat inderdaad 2x dezelfde jurk dragen echt uit den boze is..maar niet elke actrice is bevriend met een mode ontwerper of vind een bepaalde jurk zich erg mooi staan en misschien zit hij dan ook wel lekker???
Floortje Dessing stond laatst in een prachtige jurk maar ze vond het echt vreselijk...
Ze voelde zich er zo ongemakkelijk in en was blij dat het interview weer voorbij was maar omdat het een belangrijk gala was moest ze in een jurk gehuld worden, terwijl ik het idee had dat ze liever in T-shirt en spijkerbroek daar had willen verschijnen..
-
Simão
Ik heb nooit issues gehad met mijn uiterlijk, gelukig, maar ik denk ook dat het komt omdat we thuis niks hadden met uiterlijk. Ik denk ndat onzekerheid over uiterlijk wel door je ouders wordt meegegeven.
Maatschappelijke druk gaat maar zover.
Overigens wel grappig dat het net aansluit op wat ik tegenkwam van Isis King (trans model, voor die het niet weten) vanmorgen.
Maatschappelijke druk gaat maar zover.
Overigens wel grappig dat het net aansluit op wat ik tegenkwam van Isis King (trans model, voor die het niet weten) vanmorgen.
https://z-m-scontent-mad.xx.fbcdn.net/v ... e=58A01640It's been a week since I shaved my head and I have settled nicely into the change. I cut it off for numerous reasons but being able to jump in a pool freely, really treat my dry scalp and to take a break from hairline tension were at the to of the list.
As a woman ( trans woman especially) there is so much pressure to be uber feminine, but reality is....hair does not control that feature. I have embraced with time my inner self that does not have to hide behind hair. I needed a change and cutting hair hair not only gave me that option, it also freed me. I feel more feminine then ever, but also more baddass then ever also.
When I cut my hair I talked to my mom and I then realized that I might have fans out there with cancer or hair loss issues. I figured building the courage to wear a gown/dress with my short hair may also bring more imagery of confident women rocking their natural short hair. Who knows the positive benefit it could have on someone.
I've surprisingly been getting stopped a lot since cutting it by people who don't know who I am, instead just random people who admire it on me.. I was totally not expecting that to happen at all lol. None the less I say all that to say get out of your comfort zone, evolve...reinvent yourself......be free.
Be confident to be yourself and welcome change with open arms. Xo
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Amy
Bij ons thuis was ook niks met uiterlijk maar ik ben er wel degelijk onzeker over en vroeger al helemaal. Als je het mij vraagt heeft het dus absoluut niets te maken met wat je ouders je mee geven.
En dat van dat haar afscheren ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, spring nog eerder voor de trein denk ik. Zij heeft ook makkelijk praten, weet zeker dat ze een flinke FFS heeft gehad.
En dat van dat haar afscheren ik weet ook niet wat ik daar van moet denken, spring nog eerder voor de trein denk ik. Zij heeft ook makkelijk praten, weet zeker dat ze een flinke FFS heeft gehad.