Overigens ben ik weel heeeeeeel nieuwschierig naar wat haar reden is. Praat ze nog met je? Dan zou je het nog wel even kunnen vragen. Vriendschap wordt het toch niet meer (moet je ook niet willen) maar ik ben altijd wel benieuwd wat mensen tot zulke gekke ideeen duwt.
Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn
-
Mr.X
Re: Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn
Jeetje, wat een rare reactie van die vrouw. Zou ze alle vriendinnen vragen wat er tussen de benen hangt? En iemand met wat meer vlees in de kuip (we weten allemaal dat vrouwen erg kunnen varieren) wordt dan aan de kant geschoven?
Raar mens. Ik ben het met de anderen eens. Zie het als een goede filter van mensen de jouw aandacht niet waard zijn.
Overigens ben ik weel heeeeeeel nieuwschierig naar wat haar reden is. Praat ze nog met je? Dan zou je het nog wel even kunnen vragen. Vriendschap wordt het toch niet meer (moet je ook niet willen) maar ik ben altijd wel benieuwd wat mensen tot zulke gekke ideeen duwt.
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Beetje aparte en nogal een foute vraag en reactie van die dame.
Ik zelf ben nog helemaal niet uit hoe of wat daar beneden maar vind het persoonlijk niet nodig dat een vrouw deze vraag aan mij stelt.
Als het vriendschap betreft hoeft dat verder ook niet uit gesproken te worden lijkt mij zo.
Denk ondanks dat je je er bezeert door voelt toch je eigen afvragen of deze persoon wel de juiste vriendin voor je kan zijn als ze al zo reageert.
Zoals al meer gezegd beter uit dan in je leven met zo'n persoon..
Hoop dat je snel je erover heen kan zetten want het zit je wel dwars in elk geval.
Laat dat mens je niet langer op je koppie zitten, ze is dat gewoon niet waard.
Ik zelf ben nog helemaal niet uit hoe of wat daar beneden maar vind het persoonlijk niet nodig dat een vrouw deze vraag aan mij stelt.
Als het vriendschap betreft hoeft dat verder ook niet uit gesproken te worden lijkt mij zo.
Denk ondanks dat je je er bezeert door voelt toch je eigen afvragen of deze persoon wel de juiste vriendin voor je kan zijn als ze al zo reageert.
Hoop dat je snel je erover heen kan zetten want het zit je wel dwars in elk geval.
-
Vertrokken01
Simão schreef:Wellicht zit er een stukje angst of overtuiging bij dat alle mannen vrouwen bespringen ofzo. Ik ken de achtergrond van deze vrouw niet, maar ik ken slachtoffers van mannen die echt gewoon angst hebben voor een penis. Het kan bij zulke personen enorm helpen als je zegt dat je hem niet meer overeind krijgt, bv.
Dus ipv van er vanuit te gaan dat er transfobie is, zou je kunnen vragen van hoe of wat, want er kan natuurlijk ook wat anders achter zitten. Helemaal als ze in eerste instantie niet afschrikt van het feit dat je een transpersoon bent en je na een operatie wel gewoon accepteren kan.
Simão, dat is het juist, het ging om vriendschap ( gewone vriendschap ) en zelfs als ze slechte ervaringen met mannen had , ik ben een vrouw , dat zou geen invloed gehad mogen hebben op mij. Ik kan mij er gewoon niet overheenzetten dat mee als een cisgender weet dat ik een penis heb , ze me als man zien en mij wegduwen. Ik bedoel , we zouden hoogstens samen koffie blijven drinken en eens met andere vrienden erbij afspreken. Wat zou het uitmaken dan wat ik in mijn broek heb?
Ik zal zulke mensen nooit begrijpen
////
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik denk dat ik als ik iemand nog maar kort kende, dat ik zou uitleggen dat het geen nette vraag is. Bij iemand die je langer kent loop je dit soort risico's ook niet.
Ik vind het nog steeds een rare reactie hoor.
Irene
-
Venusss
- Voornaamwoorden: Vrouw
Oeps *excuse moi* ik had alleen eerste berichtje gelezen en had in de tussentijd andere dingen gedaan. Maar als het inderdaad een vrouw was, dan veranderd dat de context. Als je de zin "zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn" relativeert naar "zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vriendinnen met je zijn". Dan veronderstel ik dat zij zich per ongeluk verkeerd heeft uitgedrukt zonder kwade bedoelingen, in dat geval spreekt men van ruis. Ik mis helaas teveel details om tot een goede conclusie te komen. Iemand die niet bekend is met gender problematiek ziet jou mannelijk geslacht als een probleem. Het is aan jou nog steeds de eer om het gesprek in goede banen te leiden en mensen te informeren en als ze algemene vragen hebben deze te beantwoorden. Intieme vragen gaat iemand in principe niets aan. Dus stel iemand de volgende keer beleefd de vraag of in plaats van vrienden wel vriendinnen met jou wil zijn. Op die manier bouw je een bruggetje.
-
Vertrokken01
Lisa1973 schreef:Beetje aparte en nogal een foute vraag en reactie van die dame.
Hey Lisa,
ben er wel serieus overstuur van geweest. Ik had beter gezegd dat ik al klaar was met alles maar dat durfde ik niet. Mensen zijn soms zo raar. Alsof dat stuk vlees daarbeneden mij iets maakt. Ik ga het proberen uit mijn hoofd te zetten.
////
-
Vertrokken01
Had er ook niets mee te maken hoor , Venusss , zoiets vraag je gewoon niet maar ik durfde ook niet liegen dat ik al klaar was met alles. Dat zure mens had mij niet weigeren omwille van iets dat ze nooit te zien ging krijgen. Hoop dat ze zich flink schuldig voelt.Venusss schreef:Oeps *excuse moi* ik had alleen eerste berichtje gelezen en had in de tussentijd andere dingen gedaan. Maar als het inderdaad een vrouw was, dan veranderd dat de context. Als je de zin "zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn" relativeert naar "zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vriendinnen met je zijn". Dan veronderstel ik dat zij zich per ongeluk verkeerd heeft uitgedrukt zonder kwade bedoelingen, in dat geval spreekt men van ruis. Ik mis helaas teveel details om tot een goede conclusie te komen. Iemand die niet bekend is met gender problematiek ziet jou mannelijk geslacht als een probleem. Het is aan jou nog steeds de eer om het gesprek in goede banen te leiden en mensen te informeren en als ze algemene vragen hebben deze te beantwoorden. Intieme vragen gaat iemand in principe niets aan. Dus stel iemand de volgende keer beleefd de vraag of in plaats van vrienden wel vriendinnen met jou wil zijn. Op die manier bouw je een bruggetje.
////
-
Vertrokken01
Vooral een triestige reactie. Stel dat ik een vagina had maar wel een puur mannengezicht , was ik dan wel een vrouw geweest voor haar vraag ik me af?Irene_de_Vreede schreef:Ik denk dat ik als ik iemand nog maar kort kende, dat ik zou uitleggen dat het geen nette vraag is. Bij iemand die je langer kent loop je dit soort risico's ook niet.
////
-
Vertrokken01
Ze wist al dat ik trans was " maar ik kan nog altijd niet beslissen of jij een man of een vrouw bent " ging het verder. " Waarom ? " vraag ik. " Wat heb je daaronder dan , een .u. of een .u. ? " ik antwoord eerlijk dat ik een staaf heb maar die niet wil hebben . " Dan ben je een man he "Mr.X schreef:Jeetje, wat een rare reactie van die vrouw. Zou ze alle vriendinnen vragen wat er tussen de benen hangt? En iemand met wat meer vlees in de kuip (we weten allemaal dat vrouwen erg kunnen varieren) wordt dan aan de kant geschoven?Raar mens. Ik ben het met de anderen eens. Zie het als een goede filter van mensen de jouw aandacht niet waard zijn.
" Sorry ik kan geen vrienden met zo iemand als jou zijn zolang je nog een l.l hebt " .
Ik heb misschien een l.l he maar zij was l.lliger
////
-
Vertrokken01
Venusss schreef:Nou Elissa, persoonlijk als mij die vraag was gesteld dan had ik uitgelegd dat de schacht van de penis zal hoe dan ook "technisch gezien" altijd onderdeel van mij zal blijven. Daarmee is zijn reactie linea direct ongegrond verklaard.
Ik kan aan jouw schrijfstijl zien dat het je behoorlijk dwars zit. Dit soort opmerkelijke reacties moet je nooit persoonlijk opvatten. Doe je dat wel, dan is het gevolg dat je er zelf een negatief gevoel bij gaat verzinnen. Met als gevolgd dat jezelf ook onzeker gaat voelen en je hele dag verpest. Ik begrijp dat het voor jou op dit moment nog kwetsend aanvoelt maar als je ouder en wijzer wordt dan zul je zien dat het uiteindelijk maar nutteloze woorden en gedachten zijn. Zorg daarom dat jouw jonge positieve energie en uitstraling niet verloren gaat aan zulke nare en vervelende situaties en leer van je eigen fouten. Het is daarom goed dat je alle problemen opschrijft in bijvoorbeeld een dagboek. Blijf er zeker niet mee lopen in je hoofd.
Ik zal even voor je vertalen wat die man exact bedoelde. Hij wil geen vrienden met jou zijn omdat hij alleen van vagina's houdt. Probeer de situatie voor jezelf te nuanceren, dat doe je door tegen jezelf te zeggen dat het juist beter is dat je van die persoon af bent. Je zou ook tegen jezelf kunnen zeggen dat die man die opmerking juist heeft gezegd, zodat je geen verdere tijd met hem verspilt. - klaar.
Vriendschap begint sowieso bij iemands ziel en niet eerst bij iemands geslachtsdeel, want er moet eerst een klik zijn. Ik heb wellicht nog een tip voor je volgende date. Afhankelijk van iemands prioriteiten kan je ook iemand de vraag stellen of hij/zij vind of seks het belangrijkste in een relatie vindt? Indien "Nee" dan heb je mogelijk een match, indien "Ja" dan kan je beter nog even verder zoeken en uitlichten waarom je dat vraagt. Het is dus aan jezelf om het gesprek in goede banen te leiden. Succes!
Hey Venusss , bedankt voor je goedbedoelde reactie maar het was een cisvrouw en het was puur vriendschappelijk zonder meer bedoeld
Daarom erger ik mij zo aan haar reactie : wat verandert het aan haar dag dat ik daarbeneden nog iets heb dat afwijkt van een cisvrouwenlichaam?
////