maakt het uit hoe je gekleed gaat naar de psycholoog?

Psychologen en procedures
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: maakt het uit hoe je gekleed gaat naar de psycholoog?

Bericht door Emma »

Ylse schreef:
Sigy schreef:Tip: begin alvast met laseren, dan hoeft scheren niet meer zo vaak.
Beginnen met laseren voordat je aan de HRT begonnen bent heeft niet zoveel zin. Dit gaf mijn huidtherapeute tenminste aan. De haren schijnen dan vrolijk door te groeien en het kost je klauwen met geld.
Tja, en ik kreeg het tegenovergestelde te horen... doordat de haren pre-HRT nog dik zijn nemen ze meer energie op en is de behandeling dus effectiever.

Van vrolijk doorgroeien heb ik in ieder geval niets gemerkt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

@Ylse: ik heb gemerkt dat het wel degelijk zin heeft. HRT of niet, dooie follikels blijven dooie follikels.
Pré-HRT (gelukkig niet lang meer) en post twee laser sessies is het resultaat reeds duidelijk merkbaar

@Saskia: mijn baard- en snorharen zijn gelukkig donker, nog niet grijs en niet overweldigend talrijk aanwezig (om de andere dag scheren was in mijn "man"-tijdperk voldoende om niet ongeschoren over te komen). De prognose is dat zes tot acht sessies met tussenposes van telkens een zestal weken zouden moeten volstaan. Als alles goed gaat ben ik tegen de volgende zomer baardloos of toch voldoende baardarm.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Hartstikke bedankt voor de tips! Ik ga sowieso praten met mijn psycholoog hierover.

@Sigy & @Ylse, Klopt allebei: ik was ermee begonnen, had/ voelde er baat bij, maar zonder vergoeding kost het veel geld.

-Eerste keer laseren: doet pijn. Twee weken na de eerste behandeling: kale plekken op de baardgroei (blijdschap).
-Tweede en derde keer: zelfde pijn. Haren vallen evenzo uit, langzamer baardgroei.
-vierde keer staat voor de deur. Ik verwacht steeds meer verminderde en misschien langzamer baardgroei.

Ik was hiermee gestart tijdens het "gelukkig moment" toen ik voldoende geld in de lade had. Als ik voldoende hebt is of lijkt het mij goedkoper, maar in de winter is dat moment bij mij stukken minder. Evenzo ben ik (nog) tevreden dat ik gestart ben, omdat ik het (tja, gek genoeg) als belangrijk zie voor mijn lichamelijke vervrouwelijking. Wel moet ik sparen en bezuinigen!
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Het maakt alleen voor jezelf een verschil als dat zo is.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Nienke

Bericht door Nienke »

Ylse schreef:
Sigy schreef:Tip: begin alvast met laseren, dan hoeft scheren niet meer zo vaak.
Beginnen met laseren voordat je aan de HRT begonnen bent heeft niet zoveel zin. Dit gaf mijn huidtherapeute tenminste aan. De haren schijnen dan vrolijk door te groeien en het kost je klauwen met geld.

Ik ben toch al aardig kaal geworden hoor met IPL, wel al twee jaar ermee bezig ;) daarbij laat ik de snor ook in de tussenposen extra flitsen, die is echt hardnekkig :(
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben vanaf het eerste gesprek als mezelf gegaan, maar het hoeft niet.
Irene
J1nny

Bericht door J1nny »

Zelfs in de rle ben ik nog wel bij de psych geweest in vol mannelijke (bedrijfskleding) outfit.
Kwam ff tussen het werk door, was op de VU zelf aan het werk, dus ff stukje lopen...
Nooit een probleem geweest..... (had wel mijn nepboobs in, maar die vielen niet zo op)
NicolleLaheye

Bericht door NicolleLaheye »

Bij de intake bij het VUmc kan ik mij nog herinneren dat ik geheel in zwart gotic gekleed was met mijn lang haar in een hoge paardenstaart. Maar dat deed ik niet om indruk te maken, zo loop ik ook gewoon dagelijks rond.

Een vouw ben je altijd en overal. :D

Liefs Nicolle
janine2363

Bericht door janine2363 »

>> Het maakt niet veel uit hoe je je kleed bij een eerste gesprek met de psych.
>> Doe wat voor jou goed voelt of wat je praktisch vindt.

Voor mij maakt het wel uit in de zin dat ik in m'n "normale kleding" toch meer op
mijn gemak voel en anders communiceer. Ik praat dan makkelijker via de positieve
kant over wie ik wel ben en wat ik kan en minder via de negatieve kant, i.e. wie
ik niet ben en wat de problemen zijn.

Het uiteindelijk is dezelfde tint, licht-donkerblauw, of donker-lichtblauw maar
de invalshoek is anders.

Maar dit gaat meestal niet om praktische redenen. Door mijn werk & de tijd die ik
nodig heb om me te verplaatsen en netjes te kleden (wil geen neanderthaler zijn ;-)
en dat vind ik dus wel spijtig.

N.B. ik spreek met een (gender)psychologie, niet voor een intake, maar gewoon
omdat het nodig/goed/nuttig is met een objectief/professioneel iemand over je
gevoel enzo te kunnen praten. Zou anders veel meer moeite hebben om alles
gesorteerd te krijgen