Definitief ontharen electrolyse pijnloos
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Definitief ontharen electrolyse pijnloos
Los van het feit dat het waarschijnlijk erg pijnlijk gaat zijn zal het ook net definitief zijn.
Irene
-
NicolleLaheye
Irene_de_Vreede schreef:Los van het feit dat het waarschijnlijk erg pijnlijk gaat zijn zal het ook net definitief zijn.
Het zelf epileren zal niet veel pijnlijker zijn dan laseren of elektrische epilatie, maar het geen prettig vooruitzicht om zelf met pincet zo'n 15 tot 20,000 baardharen handmatig te gaan epileren (wat een man gemiddeld heeft en vrouwelijke hormonen geen invloed op hebben). Ik denk dat geen enkele ontharingsmethode definitief is. Met laseren blijven hooguit de donkere haartjes langer weg, maar niet definitief. Heb mij zelfs door een huidtherapeut laten vertellen dat bij elektrische epilatie alleen de haartjes die in de eerste prille groeifase zitten definitief verwijderd kunnen worden en dat is in verhouding maar een klein deel van je baardharen ook genitale ontharing is vaak een pijnlijk en langdurig proces waar je niet echt vrolijk van wordt.
-
marianne
je hebt laseren en ipl , dat kan nog wel eens verschil maken, en de kleur van je haren, hoe zwarter hoe beter te laseren.NicolleLaheye schreef:Durf het eigenlijk niet te vragen, maar heeft hier iemand ervaring met zelf epilatie van de baard? Ik vraag dit maar omdat ik na een stuk of 10 laser sessies en even zoveel elektrische epilatie niet echt de indruk had dat mijn baard minder is geworden. Krijg hierdoor de neiging om haartje voor haartje mijn baardharen zelf te epileren.
Gezien de erg hoge kosten van laserbehandelingen en elektrische epilatie en het tegenvallende resultaat is de verleiding groot om zelf met veel geduld zelf je baardharen te epileren.
haartjes die je zelf met een pincet er uit trekt komen weer terug, en worden niet mee gelaserd,
succes,
Marianne
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
</body>
-
Nienke
Hi, ik heb mijn baard met IPL laten verwijderen, ik ben bijna klaar, haar moet donker zijn om goed te pakken. snor blijft een dingetje, ik heb mijn behandelaar gezegd om de 3 weken die extra te laten flitsen, geeft bij mij een goed resultaat.
Als je weet hoe zwaar mijn baard was wordt je niet vrolijk, daar zou menig man jaloers op zijn geweest.
Als je weet hoe zwaar mijn baard was wordt je niet vrolijk, daar zou menig man jaloers op zijn geweest.
-
janine2363
>> haar moet donker zijn om goed te pakken
Er is recent een nieuwe techniek (buiten ziekenhuizen) beschikbaar.
SHR (Super Hair Removal), werkt met laser, maar niet op basis van
pigment (zoals IPL), maar eiwitten in de haar cel. Werkt dus ook op
witte haren & dons.
witte haren & dons.
-
marianne
Ik heb ook weer wat gelezen laatst, de Soprano techniek...heb er meteen uitgebreid navraag over gedaan, de betreffende instelling gesproken en die moest toegeven dat er toch altijd enige kleur aan de haar moet zitten voor (enig...) effect,janine2363 schreef:>> haar moet donker zijn om goed te pakken
witte haren & dons.
Het is dus echt niet echt iets nieuws.
Er wordt gezegd Alle haarTypes, niet welke kleur. !
<body>
</body>
</body>
-
janine2363
>> die moest toegeven dat er toch altijd enige kleur aan de haar moet zitten voor (enig...) effect,
Misschien, maar ik had witte baardharen over na IPL en die zijn nu toch echt weg
Daarnaast ik had ook witte haren op andere plekken en die zijn nu ook weg.
Misschien dat de Soprano techniek toch iets anders is en/of wat men definieert als "helemaal / permanent" weg
Of ik heb geluk, ben nooit zwaar behaard geweest.
Misschien, maar ik had witte baardharen over na IPL en die zijn nu toch echt weg
Daarnaast ik had ook witte haren op andere plekken en die zijn nu ook weg.
Misschien dat de Soprano techniek toch iets anders is en/of wat men definieert als "helemaal / permanent" weg
Of ik heb geluk, ben nooit zwaar behaard geweest.
-
Nienke
Janine, waar heb jij die witte laten doen dan...... daar zou ik super blij mee zijn want die zijn bij mij nog over.....
-
janine2363
Berichtje gestuurd met PB (wil geen reclame bord spelen 
-
Lidi
Ontharen pijnloos?
Bij mij niet. Helaas heb ik blonde/witte baardharen en de enig toepasbare en goede techniek is elektrisch epileren. Haartje voor haartje. En het is absoluut niet pijnloos. Naaldje er in, twee, soms 4 stroomstootjes en haartje met haarzakje er uit. Voor de gevoelige plekjes zoals bovenlip gebruik ik Emla zalf en dan is het te doen. Ik laat het nu wekelijks doen sinds september 2016 en ik merk nu wel enig verschil. Per sessie worden er zo'n 100 tot 150 haartjes/haarzakjes behandeld. Er was me al verteld dat het minimaal twee jaar gaat duren voor een goed resultaat. Helemaal haarloos gaat nooit lukken. Ik ben nog lang niet toe aan srs dus dat gebied laat ik nog maar even zitten.
Bij mij niet. Helaas heb ik blonde/witte baardharen en de enig toepasbare en goede techniek is elektrisch epileren. Haartje voor haartje. En het is absoluut niet pijnloos. Naaldje er in, twee, soms 4 stroomstootjes en haartje met haarzakje er uit. Voor de gevoelige plekjes zoals bovenlip gebruik ik Emla zalf en dan is het te doen. Ik laat het nu wekelijks doen sinds september 2016 en ik merk nu wel enig verschil. Per sessie worden er zo'n 100 tot 150 haartjes/haarzakjes behandeld. Er was me al verteld dat het minimaal twee jaar gaat duren voor een goed resultaat. Helemaal haarloos gaat nooit lukken. Ik ben nog lang niet toe aan srs dus dat gebied laat ik nog maar even zitten.
Me, myself and present I