de vlinder

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
janine2363

Re: de vlinder

Bericht door janine2363 »

Ik draag mijn vis bijna elke dag, de meeste van m'n collega's in het gebouw waar ik werk hebben of geen smaak voor juwelen of zijn zo gewend aan mijn excentriciteiten dat het ze niet opvalt. Maar vandaag zocht ik het compiler team op in het andere gebouw & die had ik al een tijd niet gezien. Moet je weten dat er niet zoveel vrouwen in technologie werken, m.u.v. dus van het compiler team, da's 50-50. Het verschil in reacties was grappig.
Van "Euh, wat is dàt ?". "Dat is een vis. Vind je hem mooi?" vs. "Oh, wat een mooie hanger,.. mag ik ??". "Natuurlijk alsjeblieft." En daar zit je dan vervolgens met dames onder elkaar bij een koffie te kletsen over bijouterieën enzo. Leuk. Sommigen van hen ken ik al zeven jaar en je ziet ze kijken en herkennen. En dan verandert heel subtiel de manier van spreken. Iets dichter bij elkaar en spreken met woord en gebaar, een kleine aanraking hier en daar. Leuk.

Heb ook de vraag aan HR gesteld, of ze vanuit hun gezichtspunt nog iets van mij verwachten, of dat ik gewoon gekleed kan komen zoals ik wil.