Eeeh... hij is een zij...?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alexandra

Re: Eeeh... hij is een zij...?

Bericht door Alexandra »

Het is sowieso een rare naam voor een programma. Het suggereert weer iets wat helemaal niet zo is. Weer zo doorzichtige manier van these-antithese-synthese... slim proberen te doen met rare doordenkertjes. blah blah. Prima Eva... gewoon inderdaad zeggen waar het op staat, en het beestje bij zijn/haar naam noemen. :)

Maar goed. De media gebruikt ons soort mensen nu. Op het moment dat we niet meer hip zijn, dan laten ze ons als een baksteen vallen. Ik hoop dat die mensen uit die gender programms's flink geld vragen en er van kunnen profiteren nu het nog kan. Maar ik vrees van niet. We hopen op acceptatie, maar we zijn gewoon (leed)vermaak, iets nieuws en iets fris op TV. We zijn de vingers die de snaren van zieltjes betasten, een zware werkdag ontlasten en anderen impliciet laten denken: het kan altijd slechter. Vroeger gingen de mensen hiervoor naar het circus. Nu zetten ze gewoon de TV aan. Over een aantal jaar is de nieuwheid ervan af, en dan schuift de aandacht naar andere zielige mensen, en groepen die gered moeten worden met acceptatie.

Echte emancipatie is het niet.

Dat dringt volgens mij nog niet helemaal door in ons collectieve psyche.

Doe ermee wat je wilt.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

In één van de tv-uitzendingen waarin wij te zien en horen waren maakten we deel uit van een freak-show. Althans, zo voelde ík dat, hoewel gelukkig niet iedereen dat met me eens zegt te zijn.

Anderzijds werd osm nog niet zo lang geleden consequent aangezien voor behoorlijk schizofreen, op z'n minst. Het valt niet te ontkennen dat programma's als 'Hij is een Zij', waar ik overigens nog nooit één aflevering van het gezien, de mening van het publiek wel degelijk gunstig beiïvloed hebben. Natuurlijk zitten er negatieve aspecten aan, maar in mijn optiek is de balans positief.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Als je een boek leest 10 tegen 1 dat je dan een opmerking krijgt of je de bijbel leest . Er is is heel veel godvruchtig volk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
J1nny

Bericht door J1nny »

Antwoorden, 'nee, ik lees Mein Kampf'.
Resulteert in met een noodgang met rust gelaten worden.
Arthas

Bericht door Arthas »

Denise schreef:Het kan ook anders,
Ik zat in de wachtkamer van een chirurg naast een tafeltje met kinderspeeltjes, aan de andere kant gaat een meisje van zo, 5 jaar met haar moeder zitten, ze kijkt naar me en vraagt of ik met haar een spelletje wil doen, leuk zeg ik, even later zegt ze, je bent een meisje maar praat als een jongen en gaat gewoon weer verder, haar moeder en ik schieten vol in de lach.
Soms zo verfrissend hoe kinderen objectief kunnen zijn zonder oordeel.
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Fijn dat we weer eens on-topic blijven.
J1nny

Bericht door J1nny »

Eva schreef:Fijn dat we weer eens on-topic blijven.
Je weet toch, offtopic is mijn bijnaam... :lol:
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Leuk
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Maar eh, storend is het wel, uitgerekend in de wachtkamer van poli K door iemand die nota bene zegt de SRS al achter de rug te hebben, op zo'n manier besproken te worden. Ik heb mijn mond gehouden, gedaan of ik iets belangrijks hier op het forum moest doen. Beter dan Eva had ik het niet af kunnen handelen. Iemand die me kent, al is het van TV, hoeft niet te twijfelen of ik T ben. Iemand die me niet kent kan in die omgeving het fatsoen opbrengen me te behandelen zoals ze dat zelf zou willen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Goed opgelost Eva :)
Wat een apart gesprek zeg tjeemig..