Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20180311

Re: Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef: 27 jan 2018, 17:55
Kwam ook nog nooit, een man tegen die me vertelde: By the way ik heb een micropenis
Yup, that's my point...
Met andere woorden: Kende je een zeer sociaal leven, voor, tijdens en na je transitie, dan is stealth volgens mij geen aanrader.
Hoezo niet? Je kunt best sociaal zijn met allerlei mensen die je verleden niet kennen? Ik snap je correlatie tussen sociaal leven en stealth niet.

En dat jezelf zijn, daar zijn we het over eens. Ik denk dat dat het ultieme doel is voor elke transgender. Het verschil zit hem in hoe iemand zich zelf kan zijn. De een kan dit zijn door 'stealth' te leven, de ander out-and-proud, en de ander met een tussen weg. Whatever keeps ya boat afloat, I say :)
Hoi Mr.X,

Je sociaal leven: Vrienden uit het verleden en heden, buren, familie, kennissen, collega's, lotgenoten, ex partner, nieuwe partner, familie partner, vrienden partner, schoolvrienden, enz,.......... Die mijn verleden wel kennen. En die dankbaar zijn gebleven in mijn sociaal leven ( al die mensen kun je toch niet monddood maken omdat je trans-gender bent ).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Je sociaal leven: Vrienden uit het verleden en heden, buren, familie, kennissen, collega's, lotgenoten, ex partner, nieuwe partner, familie partner, vrienden partner, schoolvrienden, enz,.......... Die mijn verleden wel kennen. En die dankbaar zijn gebleven in mijn sociaal leven ( al die mensen kun je toch niet monddood maken omdat je trans-gender bent ).
That makes more sense, I guess. Dan nog kan het goed samen gaan, hoor. Je hoeft 'niemand de mond te snoeren'. Als je bijvoorbeeld een feest hebt waarin oude vrienden (die van je verleden weten) en nieuwe vrienden (die het niet weten) samenkomen, dan zou ik er van uit gaan dat niemand randomly zegt dat je transgender bent. Want als het je echte vrienden zijn, dan laten ze dat aan jou over om te zeggen (of en wanneer je dit wilt).
Fay

Bericht door Fay »

Vooral dat laatste, ik wordt nog steeds ge-out door mensen die denken me daarmee een dienst te bewijzen, of je je nu wel of niet meer transgender voelt, je volledigevrouw, of man voelt, het transgender verhaal poets je niet 100 % weg

Fee
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Mr.X schreef: 27 jan 2018, 17:55
Met andere woorden: Kende je een zeer sociaal leven, voor, tijdens en na je transitie, dan is stealth volgens mij geen aanrader.
Hoezo niet? Je kunt best sociaal zijn met allerlei mensen die je verleden niet kennen? Ik snap je correlatie tussen sociaal leven en stealth niet.
Lijkt me heel simpel

Je kan alleen 'stealth ' gaan als niemand je kent , wist wie je was . Heb je een sociaal leven en houd je alle kennissen , vrienden , familie aan , is stealth gaan onmogelijk . Iedereen weet immers wie je was .

Ook als je al je schepen acter je verbrandt en ergens een heel nieuw leven opbouwt zal vroeger of later iemand uit je verleden op duiken

Ik leef als mezelf , heb afscheid genomen van de acteur die ik was en ben mezelf . Mensen die me van vroeger kennen accepteren het over het algemeen .
Maar stealth gaan in je oude omgeving en je contacten aanhouden is naar mijn mening onmogelijk.

Ik ben trots opwie ik ben en ik ga mezelf niet verloochenen om wie ik was

Ik ben en blijf een trotse 'papa ' whatever the name
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Ook als je al je schepen acter je verbrandt en ergens een heel nieuw leven opbouwt zal vroeger of later iemand uit je verleden op duiken
Voor jou misschien, maar voor mij niet. Ik woon nu zo'n beetje drie jaar ergens anders, en niemand die weet of denkt dat ik ooit trans was/ben. Dus tjah, ook dit hangt van de omstandigheden af, en van de mensen met wie je om gaat. Ook heb ik nooit 'schepen verbrand'. Ik ben gewoon ergens anders gaan wonen, en de mensen hebben me gezien en geaccepteerd voor wie ik ben, zonder te gaan graven.

Het moraal van het verhaal is dat 'stealth' zijn niet onmogelijk is. Maar wel afhankelijk van je huidige vrienden, en hoe goed ze te vriend zijn met jou (as in, goede vrienden zouden je niet outen zonder je toestemming).

Nog even toevoegend: Als je geen kinderen hebt is dit makkelijker, lijkt me. Want de rol van papa of mama is niet makkelijk los te laten.
Anon20180311

Het moraal van het verhaal is : stealth leven kan niet, ook niet door te verhuizen of naar een ander land te gaan wonen en werken.

Van zodra je, een partner leert kennen en hem of haar, toch moet duidelijk maken, wie je bent.
Dan......... zij of hij weet het.
En nu, hopen, dat het geen enkel probleem is en dat het eventueel een eeuwige relatie zal worden ? Of dat ik hem of haar nooit meer zal tegen komen ( En dat, hij of zij zwijgt) ? of voor de rest van mijn leven, leven als vrijgezel ? Eenmaal trans-gender, altijd ( En zeker als trans-man).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Fay

Bericht door Fay »

Nog contact met je oude vrienden, is geen stealth ,stealth is onder de radar, dat niemand in je omgeving weet hoe het zit, je schepen verbrand, elders opnieuw beginnen, het lijkt me enorm eenzaam en amper mogelijk als je er die definitie op nahoudt, voor de rest ieder zijn ding, maar maak je geen illusies , volledig onder radar is niet mogeliijk

Fee
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Wat een scherpzinnige reacties allemaal. Stealth zoals Mr. x het beleeft. lijkt me prima mogelijk. Ja, er is een risico op een out. En een partner vertellen is ook een coming out. Maar het normale dagelijkse leven is nog altijd stealth. Waarom zo strict vasthouden aan 100%? Het gaat om de levenswijze.
Fay

Bericht door Fay »

Ik vindt het altijd prettig als men de betekenis van woorden hanteert ipv een interpretatie daarvan, Stealth betekend bij van Dale : geheim

Fee
Anon20180311

Stealth leven = leven als niet trans-gender.

Leven als niet trans-gender, als trans-gender, laat een onrealistisch beeld kennen tegenover jezelf ( Zelfbedrog, déjà vu) als trans-zijnde, tegenover de maatschappij, lotgenoten, vrienden, enz,.... .

Grtz Nick ;) ( Weerbaarheid, zal je nooit opbouwen Stealth, laat staan de nodige info. een ander laten kennen of overbrengen).