Voor de zuiderlingen is in Hasselt (België) ook zoiets, onder de naam "Anders Gewoon". Ook gewoon een gezellige maandelijkse avond in een café met muziek waar je praat met wie je wil praten, en over wat je zelf wil, maar wat de stap voor mensen die net naar buiten komen net iets gemakkelijker maakt.EvaVanA schreef:Kleine toelichting: de meeste mensen ervaren ook een verschil tussen de traditionele T&T-avonden en bijvoorbeeld Transgendercafé Nijmegen en T-Amersfoort, die gewoon open zijn en waar je ook de rest van de wereld ontmoet. Je stapt gewoon een gezellig café binnen en hangt met (al dan niet gelijkgezinde) mensen aan de bar of zit aan een tafeltje van gedachten te wisselen. Ervaringen uit te wisselen ook.
Ik vind het zowiezo een heel goed idee want het is in mijn mening veel gezelliger dan een echte praatgroep waar je met zijn allen rond de tafel zit en alleen over genderdysforie praat. Overigens niets negatiefs hierover, ik vind het heel goed dat die er ook zijn alleen is het niet zo mijn ding.
En even ter zijde, het zou wel een mooi idee zijn om een (sticky) onderwerp te starten waar we alle contactgroepen die we kennen in de Benelux oplijsten met contactgegevens!