Goed gelukt

Nieuwsberichten
Arike

Re: Goed gelukt

Bericht door Arike »

Silvia schreef:
EvaVanA schreef:Afgezien van de spelfout (Freudiaanse verspreking?) vind ik dit geen constructieve bijdrage, Silvia.

en jouw mening vind ik in deze totaal onbelangrijk Eva
Moderator-modus:

@Silvia: Wegens (herhaalde) schending van forumregel nr 1 "Respect", krijg je bij deze een waarschuwing.

Bij herhaling volgt zonder nadere toelichting per direct een weekban
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
jessica

Bericht door jessica »

Ik weet dat de vraag niet aan mij was gesteld, maar een alternatieve titel zou kunnen zijn mijn ik.

Dit omdat ht relateerd aan de werkelijke kern.

Goed gelukt geeft de ruimte voor suggestieve gedachten. Zoals hierboven beschreven.

Groetjes Jessica
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Ik vind het in ieder geval goed gelukt. Heb het filmpje niet gezien maar wel even op de site gekeken van de fotograaf.
Om jaloers op te zijn!
Rense

Bericht door Rense »

Dit boek is inmiddels naar de drukker en zal in mei uitkomen. De titel is niet veranderd.
http://grietje.exto.org/index/16915150_ ... S-YsGjFLbU" target="_blank

Persoonlijk vind ik het ook maar een rare titel. Mensen vertellen mij wel eens dat ik 'goed gelukt' ben en ik weet nooit wat ik daarop moet zeggen. "Hoe kun je dat zien aan de buitenkant, het gaat toch om hoe ik me voel?" "Was ik als ik er vrouwelijker had uitgezien mislukt dan?" "Zeg je dat ook tegen biomannen die mooi uit hun pubertijd zijn gekomen?"

Daarnaast had ik zo mijn twijfels toen het project voor het eerst werd voorgesteld op voor de kunst. De schrijftser vond het nodig te beschrijven welke operaties Ernst had gehad, en ik snapte niet echt waarom dat genoemd moest worden in een opzet voor het boek.
http://www.voordekunst.nl/vdk/project/v ... n-transman" target="_blank

Maar goed, er komt nu een boek en straks kunnen we allemaal zien of het goed is.
Arike

Bericht door Arike »

Fijn dat het boek nu naar de drukker is!

(En wat betreft de titel... laten we vooral de oude discussie niet weer oprakelen ;) )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
finesse

Bericht door finesse »

ik kan me wel iets in de reacties voorstellen....alternatief (maar hooguit voor de 2e druk):

goed Geluk(t)
mijn Geluk
Ik, geluk

en in 1 letter misschien het gender sign verwerken..

ik vind mezelf trouwens Uitstekend Gelukt ! maar lang niet iedereen zal zeggen dat ik goed Geluk ben

i'm not a pie....i just invented the cream :)
Grietje

Bericht door Grietje »

Beste mensen

De voorverkoop van het nieuwe fotoboek ‘GOED GELUKT’ (verhaal van een transman) is van start gegaan!
De verwachting is dat het boek in april in de winkels zal liggen maar nu kun je het alvast bij voorinschrijving met korting kopen. Je betaalt dan geen 34 euro maar 27,50.

Het boek begint bij het starten van de hormoonbehandeling en eindigt bij het vaderschap van Ernst. Iedere maand heb ik van Ernst een portret gemaakt waardoor subtiele veranderingen die tijdens de transitie plaatsvonden werden vastgelegd. Ook maakte ik foto's van gewone (werk, dagelijks leven) en bijzondere gebeurtenissen (huwelijk, reis naar Lourdes, operaties, vaderschap) in het leven van Ernst.
De foto's zijn verzameld in een prachtig vormgegeven boek dat zich onderscheidt van andere publicaties met dit thema doordat het een beeldverslag is dat gedurende 2 jaar het hele veranderingsproces laat zien. Ik wil met dit project een groot publiek bereiken omdat ik hoop dat het boek zal leiden tot een grotere acceptatie van mensen die anders lijken te zijn.
Sla je slag want het gaat echt een gaaf boek worden.

Je kunt het boek bestellen via de inschrijfkaart in op mijn website:
http://grietjebouman.nl/index/16915150_Goed+Gelukt.html" target="_blank
of via mijn facebookpagina.

Wil je liever een 'echte' bestelkaart, stuur me dan even je adres dan zorg ik dat je er een (of meer) krijgt.

Op 5 mei zal er een boekpresentatie zijn met daaraan gekoppeld een tentoonstelling in restaurant Goed Proeven te Arnhem.

Groet, Grietje Bouman