Zo'n sofa die je in films ziet heb ik in het echt nog nooit gezien, volgens mij bestaat dat enkel in films. De gesprekken vinden waarschijnlijk plaats in het kamertje van Jiawan (no worries, je wordt gewoon vanuit de wachtkamer opgehaald). Dat is een nogal klein hok met gewoon een bureau, paar stoelen en kast.
Het eerste gesprek was bij mij erg oppervlakkig. We hebben vooral de basis besproken zoals hoe mijn jeugd was, wat mijn thuissituatie is, waar en wat ik studeer en dat soort vragen. Er waren wel wat trans-gerelateerde vragen zoals waar ik me op school omkleedde en wat ik van menstrueren vond, maar we gingen hier niet diep op in. Over het algemeen genomen lijkt het dus erg op de intakegesprekken.
Ervaringen met het UMCG?
-
Jake
-
Martijn
Re: Ervaringen met het UMCG?
Ik zie het weer helemaal voor me. Het kleine rommelhok van Jiawan
Vond het knap dat ik de weg terug naar buiten altijd weer vond..
Vond het knap dat ik de weg terug naar buiten altijd weer vond..
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
tot ik ga staan
-
FabianGZ
Rommelhok.... nou, dat wordt spannend, gelukkig heb ik op mijn telefoon Google Maps 
In mijn levens c.v. heb ik wel behoorlijk wat informatie opgeschreven...hopelijk wordt dat van tevoren gelezen...
In mijn levens c.v. heb ik wel behoorlijk wat informatie opgeschreven...hopelijk wordt dat van tevoren gelezen...
-
Martijn
Dat wordt gewoon gelezen. Soms begint hij ook over de informatie die daarin staat beschreven. Maar voor de rest, wees gewoon lekker jezelf bij hem en wees eerlijk. Het is een prima vent.(en ik mag psychologen totaal niet)
tot ik ga staan
tot ik ga staan
-
FabianGZ
Nou, dat is goed om te horen dan... van sommigen heb ik een beetje het idee gekregen
dat je heel erg enorm moet gaan bewijzen dat je deze gevoelens hebt.
Maar ergens klonk dat wat overdreven.... ik bedoel, het genderteam is bekend met alles,
het is notabene hun werk...dus ik neem aan dat ze zelf snel genoeg herkennen of alles in orde is.....
Hoe hebben jullie dat ervaren...?
dat je heel erg enorm moet gaan bewijzen dat je deze gevoelens hebt.
Maar ergens klonk dat wat overdreven.... ik bedoel, het genderteam is bekend met alles,
het is notabene hun werk...dus ik neem aan dat ze zelf snel genoeg herkennen of alles in orde is.....
Hoe hebben jullie dat ervaren...?
-
Martijn
Dat dacht ik ook altijd. Ik moet me gaan bewijzen en erop letten wat ik zeg, maar juist door eerlijk te zijn ga je er zelf goed over nadenken en maak je uiteindelijk zelf de beslissing en sta je daar echt achter. Hij zorgt ervoor dat je gaat nadenken over je gevoelens, hoe ver je wilt gaan en of het echt zo is dat je transgender bent.
Het enige waar ik persoonlijk zenuwachtig van werd was mijn laatste gesprek of ik groen licht kreeg. Maar hij had al wat laten doorschemeren in eerdere gesprekken dat het bij mij wel goed zat, maar toch het blijft een moment waar je even afhankelijk bent van het genderteam.
Het enige waar ik persoonlijk zenuwachtig van werd was mijn laatste gesprek of ik groen licht kreeg. Maar hij had al wat laten doorschemeren in eerdere gesprekken dat het bij mij wel goed zat, maar toch het blijft een moment waar je even afhankelijk bent van het genderteam.
tot ik ga staan
tot ik ga staan
-
FabianGZ
Hmmm, dat klinkt wel goed... en aangezien ik voor mezelf alles al zeer goed overdacht heb, moet dat wel goed zitten.
Bedankt voor al deze informatie.... prettig om het een en ander van tevoren te kunnen weten
Hopelijk haalt dat wat zenuwen weg.... blijft toch spannend, hoe dan ook, zoals je schrijft.
Ik heb ook veel geschreven in het afgelopen jaar, iets wat ik sowieso vrij regelmatig doe.
En dat heeft me veel geholpen...maakte veel duidelijk en helder. Bovendien
haalde het allerlei ervaringen van vroeger, kindertijd etc, naar boven.
Dat bleek ook heel erg nuttig, want ineens vraag ik me dan af 'waarom heb ik al die tijd
geprobeerd te negeren wat er aan de hand is....?
Bedankt voor al deze informatie.... prettig om het een en ander van tevoren te kunnen weten
Hopelijk haalt dat wat zenuwen weg.... blijft toch spannend, hoe dan ook, zoals je schrijft.
Ik heb ook veel geschreven in het afgelopen jaar, iets wat ik sowieso vrij regelmatig doe.
En dat heeft me veel geholpen...maakte veel duidelijk en helder. Bovendien
haalde het allerlei ervaringen van vroeger, kindertijd etc, naar boven.
Dat bleek ook heel erg nuttig, want ineens vraag ik me dan af 'waarom heb ik al die tijd
geprobeerd te negeren wat er aan de hand is....?
-
Jake
Ik ben het helemaal eens met Martijn. De eerste keer dacht ik dat ik me zou moeten bewijzen, maar dit was echt niet het geval. Ik was gewoon zo eerlijk mogelijk en hij liet me een laatste keer goed nadenken, waardoor ook die allerlaatste twijfel verdween. Volgens mij is dat ook het beste wat je kunt doen. Je moet hem niet zien als iemand die je moet ompraten, maar als iemand die je helpt om de juiste beslissing te maken in jouw specifieke situatie.
-
Minne
Net een brief gekregen van het UMCG dat ik vanaf 7 november op de wachtlijst sta, pfff dat duurt toch allemaal wel lang hoor, begin augustus had m'n huisarts me aangemeld bij het UMCG en moest ik wachten op de intake en nu sta ik dus pas op de wachtlijst en kan het echte wachten pas beginnen, en die wachttijd is dan dus 10 maanden tegenwoordig? Nouja, geeft nog genoeg tijd tot nadenken zullen we maar zeggen.
-
Jasper
ik las net dat het genderhome in Groningen a.s. zondag 9 december een bijeenkomst heeft. Dan komt Dr. Weymar-schultz ook, evenals zijn opvolger. Ik twijfel of ik ga.
wat de moeite waard is is de moeite waard