hormonen, eten en gewicht.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: hormonen, eten en gewicht.

Bericht door Veronica »

FullMoonSynch schreef:Hey, ik heb de trein niet op de rails gezet gezet maar ik ga m wel besturen ;)

Waarom is iedereen zo bang voor een discussie?
Omdat je mening opdringerig overkomt, veel onderzoeken klein en groot zijn vaak onzin dat elkaar tegenspreekt.

Ik lees weleens onderzoeken, puur voor de lol en als ik ze allemaal moet geloven kom ik tot een conclusie dat iedereen zichzelf bij de geboorte beter meteen kan afmaken, klinkt vreselijk maar alles lijkt slecht volgens onderzoeken op dag 1, de andere dag is alles gezond en weer de volgende dag niet.

Onderzoeken moet je altijd met een korreltje zout nemen, jij komt over als iemand die zichzelf te veel op onderzoeken baseert, doe dat niet en leef zou ik zeggen.

*overigens ben ik niet bang om te discussiëren anders had ik nu niet alweer gereageerd.

Daarnaast, mooi voorbeeld van een onzin onderzoek is eentje over dat transgenders niks meer zijn dan een stel viespeuken die de vrouwen wereld "binnen willen dringen".

Klopt dat? Natuurlijk niet, maar genoeg mensen die net als vele onzin onderzoeken ook dat gaan geloven...
Afbeelding
Beardelady

Bericht door Beardelady »

FullMoonSynch schreef:Hey, ik heb de trein niet op de rails gezet gezet maar ik ga m wel besturen ;)

Lieverd, je brengt het allemaal alsof het een geloofsovertuiging betreft met maar één waarheid. Daarbij komt dat zoals ik je epistel lees, je aannames gebruikt als niet te weerleggen waarheden. Ja, je verhaal is zo lek als een mandje in mijn ogen. Maar ik ga er echt geen werk van maken om je van mijn inzichten te overtuigen. Ik heb mijn tijd in dat opzicht beter te besteden.
Veronica

Bericht door Veronica »

Joukje schreef:

Lieverd, je brengt het allemaal alsof het een geloofsovertuiging betreft met maar één waarheid. Daarbij komt dat zoals ik je epistel lees, je aannames gebruikt als niet te weerleggen waarheden. Ja, je verhaal is zo lek als een mandje in mijn ogen. Maar ik ga er echt geen werk van maken om je van mijn inzichten te overtuigen. Ik heb mijn tijd in dat opzicht beter te besteden.
Same here.
Afbeelding
Claire

Bericht door Claire »

Prima toch maar ik weet niet of er veel met je meerijden :D
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Argumentatie zonder bewijs is als een adelaar zonder vleugels, dames. Als mijn standpunt zo lek zou zijn als dat je zegt dan had je het met drie zinnen onderuit kunnen halen, en vooralsnog komt er maar niets. Jullie houden je beide heel krampachtig vast aan het 'mijn woorden vallen op doven oren' riedeltje, net als die zekere groep waar ik eerder mee werd vergeleken.

I rest my case. :wship:

Afbeelding
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Men is denk ik in het algemeen niet bang voor een discussie maar de maatschappij en de omgangsvormen zijn de laatste 15 à 20 jaar enorm verhard, ook op internet/fora. Wat mensen ook beu zijn is de doorgeslagen regulering en het shamen en blamen (over en weer) met daaraan gekoppeld de eigen schuld > eigen kosten politiek/retoriek, niet rekening houdend met oa betaalbaarheid, persoonlijkheid en persoonlijke omstandigheden. En ook al denkt men soms dat men daar zelf niet aan meedoet, al dan niet bewust ontsnapt men er soms niet aan...
Beardelady

Bericht door Beardelady »

FullMoonSynch schreef:Argumentatie zonder bewijs is als een adelaar zonder vleugels, dames. Als mijn standpunt zo lek zou zijn als dat je zegt dan had je het met drie zinnen onderuit kunnen halen, en vooralsnog komt er maar niets.
Zegt het persoon dat een epistel nodig had om haar punt te maken. :whistle:

Schat relax, let-it-go.
LunaWeisse

Daniéla schreef:Men is denk ik in het algemeen niet bang voor een discussie maar de maatschappij en de omgangsvormen zijn de laatste 15 à 20 jaar enorm verhard, ook op internet/fora. Wat mensen ook beu zijn is de doorgeslagen regulering en het shamen en blamen (over en weer) met daaraan gekoppeld de eigen schuld > eigen kosten politiek/retoriek, niet rekening houdend met oa betaalbaarheid, persoonlijkheid en persoonlijke omstandigheden. En ook al denkt men soms dat men daar zelf niet aan meedoet, al dan niet bewust ontsnapt men er soms niet aan...
Dat snap ik wel, en zie het puntje van kritiek doorschemeren. Betaalbaarheid en persoonlijke omstandigheden spelen zeker een rol in waar ik oorspronkelijk over begon, en dat had ook ter sprake kunnen komen als het anders was verlopen. Ben zelf ook niet bepaald iemand die het hel ruim heeft.
Maar dat was niet mijn oorspronkelijke punt, en in herhaling, ook geen aanval, opdringerigheid, betweterigheid of hoe het dan ook, al tegen mijn duidelijke uitleg in, verkeerd werd geïnterpreteerd.

Mijn oorspronkelijke punt was simpelweg informeren en adviseren over een onderwerp waar ikzelf al lang en veelvuldig mee bezig ben geweest, zowel op persoonlijk als studie gebied.
Echter ontstaat er een probleem waneer vakken als biologie en scheikunde, ofwel de kern van deze stof, aangezien worden voor een abstracte kunst waarin vele interpretaties mogelijk zijn, maar dit is niet helemaal het geval. ja, onderzoeken spreken elkaar tegen, afhankelijk van belangen en nieuwe meet-technieken. Veel van de informatie die ik heb achtergelaten was echter al meerdere decennia een feit, waarvoor ik ook bijbehorend bewijs heb geleverd, niet zozeer gedoeld op de gesprekspartners maar aan iedereen die er meer over wil weten. En daar komt het frustrerende en ergerniswekkende voor mij, beschuldigingen waarvoor 8 pagina's lang wordt teruggevallen op dezelfde cirkelretoriek zonder daadwerkelijk op de gespreksstof zelf te komen. Dat zit me ronduit dwars, en dat laat ik weten ook, en dat komt dan bot over. Als de discussie zich niet in onnodige bochten had gewrongen was het waarschijnlijk anders gelopen, een stuk civieler, lijkt me. Snap ook wel dat ik zelf geen heilige ben, maar mijn redenering hier is niet onterecht.
Joukje schreef:
Zegt het persoon dat een epistel nodig had om haar punt te maken. :whistle:
Mijn doel was informeren en een mogelijk substantiële en hele interessante discussie aan te wakkeren, wat hier wel heel duidelijk misplaatst is. En een paar honderd woordjes is geen epistel.

Excuses voor the thread hijack.
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Het was niet mijn bedoeling jou of een ander persoonlijk aan te spreken maar de geaardheid van de mens (ook die van mij) in het algemeen. Tot 20 jaar terug geloofde men nog in elkaar en waren onderzoeken nog niet zo besmet of hadden ze de schijn niet zo tegen. Aan wetenschappelijk bewezen basiskennis twijfelt niemand, aan de conclusies en consequenties die men daar soms uit trekt of opmaakt des temeer, en dat is niet altijd onterecht in mijn ogen.

Ik verlang naar de samenleving van pakweg 20 jaar terug maar ik ben bang dat de weg terug voorgoed afgesneden is, helaas.
We moeten het doen met het nu, blijf delen maar geloof (in) wat je wil en doe ermee wat je hartje begeert...
LunaWeisse

Aan de andere kant is het er in mijn ogen eerder op vooruit gegaan, in sommige opzichten. Waar men vroeger geen weet had van omgekochte onderzoeken wordt dat deste meer aan het licht gebracht, mede dankzij de advance van het internet een golf van ontwaking die zich over de aarde spreid. Juist doordat het nu makkelijker is om onafhankelijk onderzoek te doen in de resultaten te exhiberen op je persoonlijke website is net zo goed minder kans op besmetting. Natuurlijk roept dat ook charlatans in het leven, maar die zijn er uit te vissen als je telkens bedenkt of de persoon a) kennis van zaken heeft, b) er belangen bij heeft, en c) bevoegd is om een dergelijk statement te maken.

Mijn infodump is niet bedoelt als een mes op de keel.

Anyway, als iemand op een productievere manier het wil hebben over hormonen, eten en gewicht, sta ik daar nog altijd voor open, ook als de visies niet in een lijn staan, want ik kan best tegen een counter-argument. Mits onderbouwt.
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!