Genderteam VUmc overbelast

Psychologen en procedures
Anon20210626

Re: Genderteam VUmc overbelast

Bericht door Anon20210626 »

Waarom verbaast dit bijna iedereen ? Dit is toch altijd al zo geweest?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik wist wel in het verleden dat veel dames uit Thailand hier kwamen voor een operatie maar had het idee dat het wel wat minder was..
Dus was wel beetje verbaasd maar goed..money makes the world go round zeggen ze altijd.
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Renée schreef:Waarom verbaast dit bijna iedereen ? Dit is toch altijd al zo geweest?
Bewustwording ;)

Omdat het voor sommigen nu de persoonlijke situatie treft. Daarom is er meer belangstelling en gaat men zich meer interesseren voor de situatie.

Er zijn vast genoeg dingen op andere gebieden die door sommigen als normaal worden ervaren omdat het altijd zo is geweest, terwijl het voor de nieuwkomer zodra hij er hoogte van krijgt het eerst zal verbazen.
Anon20210626

Eerlijk gezegd denk ik dus dat dat nog wel meevalt , dat persoonlijk aangaan

De wachttijd tussen groen licht voor operatie en operatie schommelt altijd al omstreeks 6 a 8 weken volgens de wachtlijst opgave

Met de eerdere fases heeft dit niets te maken .

Daarbij er worden voor de ' reguliere klanten ' maar een aantal slots ingekocht en ook dat heeft weinig te maken met de activiteiten van GSA
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Die artsen nemen dan wel niets van het budget af maar ze hadden ook kunnen kiezen om Nederlandse patiënten te opereren die via andere officiële wegen (privépraktijken) aan de diagnose zijn gekomen.

En ik dacht gelezen te hebben dat ze bij het VUmc meer zijstroom willen gaan toelaten en daarvoor het aantal gesprekken te beperken tot max 2 dacht ik, maar die zou je dan helemaal kunnen afschaffen, wachttijdwinst voor de rest...

maar zullen ze wel niet doen...

Wat ik alleen niet begrijp is waarom zou je als trans als je het toch zover over de grens gaat zoeken naar NL komen, en niet bv naar thailand gaan..???
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Renée schreef:Eerlijk gezegd denk ik dus dat dat nog wel meevalt , dat persoonlijk aangaan

De wachttijd tussen groen licht voor operatie en operatie schommelt altijd al omstreeks 6 a 8 weken volgens de wachtlijst opgave

Met de eerdere fases heeft dit niets te maken .

Daarbij er worden voor de ' reguliere klanten ' maar een aantal slots ingekocht en ook dat heeft weinig te maken met de activiteiten van GSA
Als je het zo stelt is klinkt het inderdaad raar als iemand hierdoor wordt geraakt. Het komt op mij over dat jij je huiswerk goed doet en op de hoogte bent van alle feiten en het ook goed objectief kan beoordelen. Helaas is niet iedereen daar toe in staat.

Ik zal proberen een voorbeeld te schetsen:
Het gaat mensen persoonlijk aan, in de eigen beleving. Een ieder krijgt een eerste ervaring met de wachtlijsten van het VUmc. Zodra je weet dat je een SRS wilt sta je pas meer open voor informatie over hoe dit gaat. Vervolgens lees/hoor je het een na het andere spookverhaal, waaronder nu weer een bericht over bedden in het VUmc. Dit klinkt zorgwekkend dus zal iemand zich dan nu pas meer verdiepen in de zaak en de details.

Dat is dan het punt dat ze in dit geval met jou feiten en geruststelling te maken krijgen. Het nieuws, ookal onwaar, heeft iemand dan toch wel persoonlijk betrokken gemaakt. Iemand schrikt er van, raakt bezorgd, gefrustreerd, boos enzovoorts. In dit specifieke voorbeeld ,verbaasd.
Anon20210626

Ik heb mijn psych wel eens een paar vragen gesteld over deze onderwerpen daar we eigenlijk binnen een paar minuten klaar waren met mijn eigen besognes.
De rest van het consult vloog om . Het laatste gesprek van diagnostiek was zo'n gesprek en de laatste 3 maandelijkse controle idem
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Renée schreef:Ik heb mijn psych wel eens een paar vragen gesteld over deze onderwerpen daar we eigenlijk binnen een paar minuten klaar waren met mijn eigen besognes.
De rest van het consult vloog om . Het laatste gesprek van diagnostiek was zo'n gesprek en de laatste 3 maandelijkse controle idem
Wat fijn om te horen dat je zo door je gesprekken vloog een daarom ook de tijd had om dit soort dingen te bespreken. Anderen hebben de kostbare tijd nodig gehad om de diepte in te gaan over de eigen transitie en problemen. Anderen stellen de vragen dus eerst elders, zoals op dit forum.

We zijn niet allemaal het zelfde. Als we elkaar maar respecteren. En hier ga ik het bij laten.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Dank je wel voor je constructieve bijdrage mirthe!
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Nou zegt het aantal woorden niet veel over de inhoud maar heel kort gezegd hebben de korte felle reacties van jullie over het algemeen heel weinig met inhoud te maken, voegen ook vaak niet veel toe, meer dan cliche kort door de bocht opmerkingen waar niemand wat mee kan, kan ik er niet van maken, sorry....