naam
-
Caithlynn1993
Re: naam
Ikzelf ben als jongen geboren, mijn ouders noemen mij nu nog bij mijn jongens naam. Mijn naam kan je niet naar een vrouwelijke naam zetten, dus heb ikzelf Caithlynn in gedachten. Deze naam heb ik dan ook bij meerdere vrienden voorgelegd. Sommige vrienden noemen mij al Caithlynn, wanneer ik alleen met hen ben. Ik wil dit ook ook alvast bespreekbaar maken voor mijn ouders, maar heb geen idee hoe... hoogst waarschijnlijk hebben mijn ouders een andere naam in gedachten.
Even voor de duidelijkheid, ik leef nog lang niet als vrouw, ik moet nog eerst naar de psyhiaters in Groningen. Maar mijn moeder heeft het er veel over met mij, ze heeft dan ook meerdere keren gezegd dat ik in de omgang met anderen meer een vrouw ben dan man. Dit geeft natuurlijk wel een geruststellend gevoel.
Even voor de duidelijkheid, ik leef nog lang niet als vrouw, ik moet nog eerst naar de psyhiaters in Groningen. Maar mijn moeder heeft het er veel over met mij, ze heeft dan ook meerdere keren gezegd dat ik in de omgang met anderen meer een vrouw ben dan man. Dit geeft natuurlijk wel een geruststellend gevoel.
-
Nathan90
Mooie naam. 
Het enige waar je eventueel over moet denken is dat het wel een naam is die je altijd uit zal moeten spellen voor mensen. Niet alleen de eerste keer, maar ook de tweede keer.
Het kan een optie zijn om een andere schrijfwijze van de naam te kiezen die makkelijker/logischer is voor binnen Nederland.
Als jij er geen probleem mee hebt, meer dan prima.
Maar puur iets waar ik zelf wel eens over nadenk, zeker nadat vrienden van mij hun zoon een Ierse naam hebben gegeven.
Het enige waar je eventueel over moet denken is dat het wel een naam is die je altijd uit zal moeten spellen voor mensen. Niet alleen de eerste keer, maar ook de tweede keer.
Als jij er geen probleem mee hebt, meer dan prima.
-
Holden
Zeker een mooie naam Caithlynn
. Ook heel fijn dat je moeder je zo veel steund.
Trouwens, je hoeft niet met de psychologen te praten voordat je als vrouw door het leven gaat - dat is natuurlijk aan jou wanneer jij dat wilt doen (en wanneer je er klaar voor bent natuurlijk). Als jij het fijner vind om daarmee te wachten totdat je met het traject bent begonnen is dat natuurlijk ook aan jou
.
Trouwens, je hoeft niet met de psychologen te praten voordat je als vrouw door het leven gaat - dat is natuurlijk aan jou wanneer jij dat wilt doen (en wanneer je er klaar voor bent natuurlijk). Als jij het fijner vind om daarmee te wachten totdat je met het traject bent begonnen is dat natuurlijk ook aan jou
-
Arike
Helemaal mee eens!!Holden schreef:Trouwens, je hoeft niet met de psychologen te praten voordat je als vrouw door het leven gaat - dat is natuurlijk aan jou wanneer jij dat wilt doen (en wanneer je er klaar voor bent natuurlijk). Als jij het fijner vind om daarmee te wachten totdat je met het traject bent begonnen is dat natuurlijk ook aan jou.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Engel
Mooie Ierse naam, inderdaad was een beetje lastig om te schrijven. Maar de betekenis is ook mooi.Caithlynn1993 schreef:................ dus heb ikzelf Caithlynn in gedachten.
Engel
-
velouria
Ik heb een naam die zowel voor jongens als voor meisjes wordt gebruikt, daar voelt ik me sociaal gezien het prettigste bij.
In het begin van mijn transitie heb ik daar ook eens een leuke reactie op gehad.
Een jongen probeerde er achter te komen of ik een jongen of een meisje was, of wat ik uberhaupt was en hoe ik me voelde dus vroeg
hij mijn naam. Waarop hij in zichzelf mompelde...ooh aha... die naam wordt door zowel jongens als meisjes gebruikt...
Heel leuk zo'n naam op dat moment. Omdat je gewoon het gevoel hebt dat je de ander de ruimte geeft te denken wat ie wil.
In het begin van mijn transitie heb ik daar ook eens een leuke reactie op gehad.
Een jongen probeerde er achter te komen of ik een jongen of een meisje was, of wat ik uberhaupt was en hoe ik me voelde dus vroeg
hij mijn naam. Waarop hij in zichzelf mompelde...ooh aha... die naam wordt door zowel jongens als meisjes gebruikt...
Heel leuk zo'n naam op dat moment. Omdat je gewoon het gevoel hebt dat je de ander de ruimte geeft te denken wat ie wil.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
-
Mike
Dit filmpje gaat over een naam kiezen
http://www.youtube.com/watch?v=yH0WiIhH0wY" target="_blank
Persoonlijk kan ik er erg om lachen
http://www.youtube.com/watch?v=yH0WiIhH0wY" target="_blank
Persoonlijk kan ik er erg om lachen
-
Dinges12
Hoewel ik nog onzeker ben over het hoe of wat, heb ik wel al een idee hoe ik mijn naam/namen zou veranderen.
Ik ben geboren met 3 namen en loop dus al jaren met D.R.A. Als ik zeker weet wat ik wil, zou ik mijn namen veranderen naar: David, Raphael, Alexander. Mensen mogen mij dan gewoon Dave noemen. David, als in koning David uit de bijbel, die kleine man met de stenen, die de grote reus ten valbracht en ik begreep dat David een mooie band met God had. Raphael, zou iets betekenen als God geneest, dat vond ik wel mooi passen. Alexander, omdat het Alexandra was en ik die naam nog steeds een prima naam vind.
Ergens vind ik het wel lastig, want mijn moeder heeft mijn 1ste voornaam weloverwogen gekozen. Desiree, als in Desire, verlangen, zij verlangde naar mij als 2e kind. Daar zal wel niks aan veranderen,voor haar qua gevoel. Maar kwee niet voelt ergens vreemd. Ze had ook niet echt een jongensnaam klaar liggen voor mij. Oh well.
Ik ben geboren met 3 namen en loop dus al jaren met D.R.A. Als ik zeker weet wat ik wil, zou ik mijn namen veranderen naar: David, Raphael, Alexander. Mensen mogen mij dan gewoon Dave noemen. David, als in koning David uit de bijbel, die kleine man met de stenen, die de grote reus ten valbracht en ik begreep dat David een mooie band met God had. Raphael, zou iets betekenen als God geneest, dat vond ik wel mooi passen. Alexander, omdat het Alexandra was en ik die naam nog steeds een prima naam vind.
Ergens vind ik het wel lastig, want mijn moeder heeft mijn 1ste voornaam weloverwogen gekozen. Desiree, als in Desire, verlangen, zij verlangde naar mij als 2e kind. Daar zal wel niks aan veranderen,voor haar qua gevoel. Maar kwee niet voelt ergens vreemd. Ze had ook niet echt een jongensnaam klaar liggen voor mij. Oh well.
-
MrLouis
Ik heb gekozen voor drie namen, net als mijn officiële namen. Ryleigh Adame Louise, Ryleigh heeft mijn vriendin uitgekozen en het heeft een Portugese achtergrond (wat bij mij van toepassing is) Adame is de Afrikaanse variant van Adam (de eerste man op aarde) en staat tegelijkertijd ook voor mannelijkheid en kracht. En Louise heb ik gekozen omdat ik zolang ik mij al kan herinneren Lulu genoemd word en dat ook als roepnaam gebruik, dus ik zocht iets waarvan Lulu afgeleid kon zijn.
Always Strive And Prosper