Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Meisje1991

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Brenda schreef:Maar de school kan absoluut meer. Het argument dat jij voor je lol daar zit en de andere gedwongen, is een kulargument. Laten ze eens blij zijn dat er een leerling is die het onderwerp leuk vindt. Dat het voor die andere jongens de laatste kans is, is het probleem van die jongeren en als ze het vergallen doordat ze jouw pesten, zijn de consequenties ook voor hen.
Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens. Ik vind het dan ook erg jammer dat de school er niet zo naar handelt. Maar ik heb het ermee te doen, kan er momenteel niks aan veranderen :( De mentoren hebben nog niks van zich laten horen, ik ga deze week nog erachteraan om te vragen wat ze van plan zijn hiermee te doen. En of ik überhaupt nog wel kan blijven.
Brenda schreef:Dus je kan eraan gaan denken om (vrijwilligers)werk te gaan doen en ondertussen je rijlessen te gaan doen. Heb je dat binnen dan kan je natuurlijk gaan kijken voor een baan als courier. Je komt dan al meer onder de mensen dan wanneer je alleen je rijlessen zou doen en dat is uiteindelijk wat het VU wil. En wie weet maak je bij dat (vrijwilligers)werk wel vrienden voor het leven. Dat is in ieder geval mijn ervaring met vrijwilliger zijn.
Ik was van plan om (als ik daadwerkelijk stop met de school) naast de rijlessen, te kijken of er mogelijkheden zijn om vrijwilliger-chauffeuse te worden op een buurtbus. Ik weet alleen nog niet of die busjes ook automaten hebben. Tegen die tijd ga ik ernaar informeren. Het kan misschien op die manier ook "relevante werkervaring" worden voor later :) Een betaalde baan zou natuurlijk voor gaan, maar ik denk niet dat ze zo gauw voor het oprapen zijn nu ;)
Britta

Bericht door Britta »

Kw, ik snap helemaal dat je niets overhaast wil doen. Maar zonder dat je besluit om te stoppen met je school neemt, kan je natuurlijk al eens informeren bij de buurtbus of andere vrijwilligersorganisaties. Je hoeft je niet gelijk vast te leggen, maar je vraagt gewoon eens informatie op, gaat eventueel een dagje meedraaien als je het leuk vindt.

Dan nog kan je beslissen door te gaan met school, of om iets anders te zoeken. Maar kijk eens wat er te halen valt bij de buurtbus e.d. en dan kan je altijd nog nee tegen ze zeggen :)
Hetzelfde geld voor een baan, schrijf je in bij uitzendbureau's e.d. en je kan altijd nog nee verkopen als ze je een aanbod doen.

Hoop voor je dat je school eindelijk iets van zich laat horen en blijf ze achter hun broek aan zitten. jij hebt ook recht op jouw geluk en daar moeten zij zich eens voor inzetten.

X

Brenda
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Miazara

Bericht door Miazara »

kw1989 schreef:
Brenda schreef:Dus je kan eraan gaan denken om (vrijwilligers)werk te gaan doen en ondertussen je rijlessen te gaan doen. Heb je dat binnen dan kan je natuurlijk gaan kijken voor een baan als courier. Je komt dan al meer onder de mensen dan wanneer je alleen je rijlessen zou doen en dat is uiteindelijk wat het VU wil. En wie weet maak je bij dat (vrijwilligers)werk wel vrienden voor het leven. Dat is in ieder geval mijn ervaring met vrijwilliger zijn.
Ik was van plan om (als ik daadwerkelijk stop met de school) naast de rijlessen, te kijken of er mogelijkheden zijn om vrijwilliger-chauffeuse te worden op een buurtbus. Ik weet alleen nog niet of die busjes ook automaten hebben. Tegen die tijd ga ik ernaar informeren. Het kan misschien op die manier ook "relevante werkervaring" worden voor later :) Een betaalde baan zou natuurlijk voor gaan, maar ik denk niet dat ze zo gauw voor het oprapen zijn nu ;)
Ik rij wel eens in zo'n busje en heb es gehoord hoe het gaat. Basically moet je ervaring hebben en is er vaak een hele lange wachtlijst. Ik zou daar niet zomaar je hoop op zetten. Verder weet ik niet precies hoe het gaat.
Code Sorceress
Meisje1991

Ik heb inmiddels weer wat van school gehoord, ik werd per e-mail verzocht om weer deel te nemen aan de lessen. Dat heb ik dan ook sinds donderdag gedaan. Hoewel het niet duidelijk is hoe/of de klasgenoten aangesproken zijn op hun gedrag, leek het de afgelopen 2 dagen vrij rustig te verlopen :) Hoewel sommige lesuren nog steeds wel dodelijk saai waren :lol:

Bij de buurtbusjes zijn blijkbaar trouwens automaten (nog) niet de standaard. Dat is enkel zo bij de grotere bussen :|

Verder zag ik gisteren bij het UWV een vacature voor op te leiden taxichauffeurs met baangarantie, gericht op o.a. Wajong'ers :) Ik heb er serieuze interesse in en heb er dan ook meteen op gesolliciteerd. Nu afwachten of ik uitgenodigd kan worden voor een gesprek, ik hoop het echt wel :)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Meisje1991 schreef:Ik heb inmiddels weer wat van school gehoord, ik werd per e-mail verzocht om weer deel te nemen aan de lessen. Dat heb ik dan ook sinds donderdag gedaan. Hoewel het niet duidelijk is hoe/of de klasgenoten aangesproken zijn op hun gedrag, leek het de afgelopen 2 dagen vrij rustig te verlopen :) Hoewel sommige lesuren nog steeds wel dodelijk saai waren :lol:

Bij de buurtbusjes zijn blijkbaar trouwens automaten (nog) niet de standaard. Dat is enkel zo bij de grotere bussen :|

Verder zag ik gisteren bij het UWV een vacature voor op te leiden taxichauffeurs met baangarantie, gericht op o.a. Wajong'ers :) Ik heb er serieuze interesse in en heb er dan ook meteen op gesolliciteerd. Nu afwachten of ik uitgenodigd kan worden voor een gesprek, ik hoop het echt wel :)
Goed bezig Meisje1991!!!
Ik ben trots op je!
“good enough”
Meisje1991

Thank you! :hug:
Claire

Bericht door Claire »

goed bezig Meisje1991, heel knap van je
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Britta

Bericht door Britta »

Meisje1991 schreef:Ik heb inmiddels weer wat van school gehoord, ik werd per e-mail verzocht om weer deel te nemen aan de lessen. Dat heb ik dan ook sinds donderdag gedaan. Hoewel het niet duidelijk is hoe/of de klasgenoten aangesproken zijn op hun gedrag, leek het de afgelopen 2 dagen vrij rustig te verlopen :) Hoewel sommige lesuren nog steeds wel dodelijk saai waren :lol:

O, dat is goed nieuws. En nog leuker, in een map gooien en het de volgende keer aan het VU laten zien. Je laat dan zien dat je enorm je best doet om doelen te halen en om van je leven een succes te maken.

Dat is goed nieuws zeg :)
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Meisje1991

Inmiddels heb ik een reactie gekregen op mijn sollicitatie :) Het was een vrij algemene e-mail wat ik terugkreeg, met een informatiefolder over het beroep taxichauffeur :)

Verder stond er in het mailtje dat ik eerst goedkeuring nodig heb van mijn arbeidsdeskundige v/h UWV, omdat voor Wajong'ers de opleiding deels door hen wordt vergoed. Dus ik heb meteen contact opgenomen met het UWV, dit voorgesteld en aangegeven dat ik toch echt een gesprek wil met mijn arbeidsdeskundige. Ik word één dezer dagen teruggebeld, is de bedoeling :)

Ik hoop dat het wel echt gebeurt. Mijn recente ervaring met het UWV was niet zo geweldig. In november 2013 had ik tot 2x toe gebeld en aangegeven een gesprek te willen om mogelijkheden naar werk te bespreken, maar ik werd toen teruggebeld met de boodschap dat het "i.v.m. drukte helaas nog enkele weken gaat duren". Daarna nooit meer wat van gehoord... hoop dat het deze keer anders is.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Dat de kwaliteit van het leven beter wordt tijdens of na een transitie, is niet altijd het geval. In tegendeel soms, vooral als je hele sociale netwerk uit elkaar vliegt. Ik ben zelf min of meer gewoon in de steek gelaten door iedereen die in kende inclusief familie -terwijl je er altijd wel was voor hun- ook in moeilijke situaties. Geeft niets, want ik kan er tegen, maar echt prettig is het niet als je niemand hebt om een kopje thee mee te drinken. Daarnaast was mijn werk ook niet langer houdbaar. Ik ben er sociaal gezien en financieel gezien niet op vooruit gegaan. Wat het VU daarvan denkt, tja, dat weet ik niet. Wel ben ik blij dat ik de stap heb gezet, ik voel me wel gelukkiger, alleen is er niemand om het mee te delen. Dus het verdriet lijkt het geluk soms op te heffen... en soms weer niet. Dus ja, geslaagd in transitie? ik weet het nog zo net niet... ik heb het idee dat ik er nog lang niet ben, en waarschijnlijk zal ik er nooit helemaal komen... er zitten teveel barsten in het porselein... lijmen werkt wel, maar ik zal nooit helemaal voor 100% herstellen. Teveel meegemaakt, teveel gezien, teveel gevoeld... teveel barstjes...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb