Brenda schreef:Maar de school kan absoluut meer. Het argument dat jij voor je lol daar zit en de andere gedwongen, is een kulargument. Laten ze eens blij zijn dat er een leerling is die het onderwerp leuk vindt. Dat het voor die andere jongens de laatste kans is, is het probleem van die jongeren en als ze het vergallen doordat ze jouw pesten, zijn de consequenties ook voor hen.
Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens. Ik vind het dan ook erg jammer dat de school er niet zo naar handelt. Maar ik heb het ermee te doen, kan er momenteel niks aan veranderen

De mentoren hebben nog niks van zich laten horen, ik ga deze week nog erachteraan om te vragen wat ze van plan zijn hiermee te doen. En of ik überhaupt nog wel kan blijven.
Brenda schreef:Dus je kan eraan gaan denken om (vrijwilligers)werk te gaan doen en ondertussen je rijlessen te gaan doen. Heb je dat binnen dan kan je natuurlijk gaan kijken voor een baan als courier. Je komt dan al meer onder de mensen dan wanneer je alleen je rijlessen zou doen en dat is uiteindelijk wat het VU wil. En wie weet maak je bij dat (vrijwilligers)werk wel vrienden voor het leven. Dat is in ieder geval mijn ervaring met vrijwilliger zijn.
Ik was van plan om (als ik daadwerkelijk stop met de school) naast de rijlessen, te kijken of er mogelijkheden zijn om vrijwilliger-chauffeuse te worden op een buurtbus. Ik weet alleen nog niet of die busjes ook automaten hebben. Tegen die tijd ga ik ernaar informeren. Het kan misschien op die manier ook "relevante werkervaring" worden voor later

Een betaalde baan zou natuurlijk voor gaan, maar ik denk niet dat ze zo gauw voor het oprapen zijn nu