TV tip, Love me gender

Nieuwsberichten
Mr.X

Re: TV tip, Love me gender

Bericht door Mr.X »

Net of een mens niet alleen mag zijn.
Een mens mag prima alleen zijn. Alleen de personen in dit programma hebben allemaal aangegeven dat ze iemand zoeken, dus zij zijn liever niet alleen. En daar gaat het om.

Overigens weet ik nog niet wat ik van het programma moet denken. Ze hameren zo op assertief zijn. En ik snap waarom dat belangrijk is, want dan heb je zelfvertrouwen, en dat helpt bij het vinden van iemand. Maar ze lijken geen rekening te houden met persoonlijkheidsverschillen. Mogen er dan geen mensen zijn die niet haantje de voorste zijn? Laat iedereen in z'n waarde, en dat lijken ze niet altijd te doen. Maar goed.

Het hele date gebeuren laten ze wel goed en eerlijk zien. En ik zie nu ook dat het er op lijkt dat transvrouwen toch meer weerstand tegenkomen dan transmannen. Homofobie speelt daar een grote rol in. Alsof je als man minder mannelijk bent wanneer je een vriendin hebt die ooit als jongen is geboren. Belachelijk, maar zo zien ze dat. En dat is jammer.

Ik zie wel dat ze alle vijf hartstikke leuke, kleurvolle mensen zijn en ik hoop dan ook echt dat ze allemaal iemand vinden die ze gelukkig maakt.
JustMe

Bericht door JustMe »

Simão schreef:
Wat betreft die coach, die was er wel om juist er voor te zorgen dat het afwachten of weglopen of zelf overlopen worden wordt doorbroken en dat gaat alleen als je dat op dat moment dan wel doet. Dat los je met gewoon praten niet op. Het moet ervaren worden, dus hoewel ik het pijnlijk vond, snap ik wel dat juist dat de bedoeling was en dat er dus wel professioneel gehandeld is.
Ik zag dat niet als intimideren.
Ze doen niet zomaar wat, ze werken ergens naar toe en dat is bereikt.
Bij mij kwam dat heel anders over. Zoals ik het zag deed die zogenaamde coach totaal niets aan coachen. Het enige wat hij deed was uit de tent lokken, ook nadat er duidelijk werd aangegeven dat hij te ver was gegaan.

Na al die ellende had hij alleen maar te melden dat ze grenzen moesten trekken en voor zichzelf op moesten komen. Advies over hoe ze dit moesten aanpakken had hij niet. Wat bereik je er dan mee? Alleen een hoop frustratie... Grutver :x

Mischien waren de bedoelingen wel goed maar die vent was dat naar mijn mening niet.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

hoi iedereen,

Ik ben wel ergens trots op René, je passie delen met het andere geslacht :hug: .
Zo leerde ik mijn nieuwe vriendin eveneens kennen. Jammer dat René , geen gesprek aanging over het dansen tijdens het dansen en vroeg : "na het dansen", wil je iets drinken :fpalm: .

Was ik ,dat geweest dan had ik : deze woorden uitgesproken, "je danst formidabel meisje, bedankt daarvoor, het was me een bijzonder genoegen. Mag ik je een kus op de wang geven uit dankbaarheid ? :hbeat: " Geprek aan houden, waar leerde je trouwens zo goed dansen, bij wie, hoelang, zo sierlijk en passie vol, enz,......... Maar al doende leert men ( zeggen ze in Vlaanderen).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Als bijlage,

Voor alle duidelijkheid, ik tikte haar ( mijn nieuwe vriendin) op de schouder en corrigeerde haar vriendelijk.
Daarna vroeg zij mij, vriendelijk om iets te gaan drinken :hug:.
Sorry, de rest is privé.

Grtz Nick ;) back on-topic.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Simão

Bericht door Simão »

JustMe schreef:
Simão schreef:
Wat betreft die coach, die was er wel om juist er voor te zorgen dat het afwachten of weglopen of zelf overlopen worden wordt doorbroken en dat gaat alleen als je dat op dat moment dan wel doet. Dat los je met gewoon praten niet op. Het moet ervaren worden, dus hoewel ik het pijnlijk vond, snap ik wel dat juist dat de bedoeling was en dat er dus wel professioneel gehandeld is.
Ik zag dat niet als intimideren.
Ze doen niet zomaar wat, ze werken ergens naar toe en dat is bereikt.
Bij mij kwam dat heel anders over. Zoals ik het zag deed die zogenaamde coach totaal niets aan coachen. Het enige wat hij deed was uit de tent lokken, ook nadat er duidelijk werd aangegeven dat hij te ver was gegaan.

Na al die ellende had hij alleen maar te melden dat ze grenzen moesten trekken en voor zichzelf op moesten komen. Advies over hoe ze dit moesten aanpakken had hij niet. Wat bereik je er dan mee? Alleen een hoop frustratie... Grutver :x

Mischien waren de bedoelingen wel goed maar die vent was dat naar mijn mening niet.
Vergeet niet dat er in geknipt is, ze zijn daar wel uren, geen paar minuten die we te zien krijgen. En juist dat te ver gaan moest de barrière breken en dat is gebeurd. Weglopen van een situatie is gewoon not done, ongeacht wat er gebeurt. Beuk dan maar gewoon op je coach in, daar is dat soort coach ook voor getrained. Een coach is er niet alleen om je aan te moedigen en te begeleiden, maar ook om het beste uit je te halen. Soms moet je daarvoor iets uitlokken wat anders niet komt.
En wellicht heeft hij best een hele verhandeling gegeven met advies, maar is dat eruit geknipt, eenvoudig omdat het niet de bedoeling is dat ze gratis adviezen op TV uitdelen, maar dat je ze boekt....
We reageren gewoon verschillend vanuit ons gevoel. Ik houd er heel erg rekening mee dat we naar een ge-edit stuk zitten te kijken, niet naar een hele sessie...
Maar ik snap best dat een ander het nogal erg kan vinden.
En zal ook nooit zeggen dat mijn visie de juiste is, hoor.
Misschien zijn die coaches wel waardeloos. :D
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Er is zeker veel in geknipt.Vandaag nog gehoord van een kennis die René op bezoek had. En dat het een datingprogramma werd, was de deelnemers van tevoren niet bekend.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef:Er is zeker veel in geknipt.Vandaag nog gehoord van een kennis die René op bezoek had. En dat het een datingprogramma werd, was de deelnemers van tevoren niet bekend.
Tja ik denk als ik aan de EO als omroep denk in mijn jonge jaren een boze man welke tegen donkere achtergrond een zaklamp tegen zijn bakkes hield en mij vertelde dat ik slecht was als mens..omdat ik The A Team prachtig vond maar God niet ;)
En dat komt best binnen als 8 jarig mannetje voor de TV..

Na de laatste aflevering dacht ik wel waarom brengt de EO dit programma op TV, met wat voor doel eigenlijk???
Als ik dan Emma haar zin zo lees snap ik ook waarom de deelnemers zich vaak in een hoek gedrukt voelen worden waar ze eigenlijk niet in willen verkeren, dat zie je aan lichaamstaal welke ze uitstralen..zal het blijven kijken maar die enge man met die zaklamp kan ik niet echt snel uit mijn gedachte wissen...
De link tussen de EO en het onderwerp blijft mij gewoon beetje tegen de borst in gaan...
Even persoonlijke voetnoot uiteraard..
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Emma schreef:Er is zeker veel in geknipt.Vandaag nog gehoord van een kennis die René op bezoek had. En dat het een datingprogramma werd, was de deelnemers van tevoren niet bekend.

Dat is dan helemaal een kwalijke zaak, de EO had op zijn minst Eerlijke Openheid kunnen geven omtrent hun bedoelingen. Maar ja daar hebben die letters nooit voor gestaan :mrgreen:
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Jessah

Bericht door Jessah »

Typisch dan dat het een datingprogramma 'werd'.
Met wat voor intensie hebben de deelnemers zich dan laten opnemen voor t programma?
Zelf zou ik niet op de tv willen als t niet geheel duidelijk was met wat voor bedoeling van de programma maker.
Als t klopt dat t niet (100%) bekend was bij de deelnemers zegt dat dan ook niet wat over hen zelf? Je wilt dat toch weten als je op tv komt?
Wat werd er bij de eerste aflevering o.a. gezegd:
'Ik zoek iemand die mij wil niet alleen voor de sex' en 'iemand die zonder schaamte op straat naast me durft te lopen'.
Duidelijk lijkt me wat het doel is toch?

Wat mij betreft: hoe divers de afleveringen ook waren, de EO heeft wel voor elkaar gekregen
het beeld helder te krijgen waar transgenders (zoal) tegenaanlopen. Zonder daarin als omroep zelf over te oordelen maar juist naast ze te gaan staan.

Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Anon20180311

Hoi iedereen,

Wat Emma hier laat kennen, klopt als een bus. Een x-aantal jaar terug deed ik persoonlijk mee aan " Topdokters" . Meer dan 3uur film materiaal werd geknipt tot " amper 5 minuten" en volledig uit de context . Tijdens het filmen stond ik persoonlijk zelfs: de tweede en laatste keer o.a. in mijn operatie hempje. Nada, daar werd totaal niets van uitgezonden. Waarom ?.

Ik paste waarschijnlijk niet echt in hun "afgesproken plaatje" (of teveel film materiaal mss). Maar ik was wel:" de goeie afsluiter" ( mijn woorden totaal uit de context gerukt) voor/door het betreffende programma ? wie weet ?. En zie eventueel vervolg ! ( Kwam, er natuurlijk niet).

Achteraf stelde ik me wel de vraag ? : zagen de des betreffende dokters : het film materiaal voor de uitzending ? Yep, naar mijn mening idd. wel. De betreffende cliënten/patiënten ? Ik persoonlijk, in elk geval niet.

Grtz Nick ;)