Ik had bij vrijwel alle vragen "nee" geantwoord. Veel vragen als "ben je ooit 2 weken of langer achter elkaar somber geweest" of "heb je ongecontroleerde woedeaanvallen". Er zat een heel blok opmerkelijke vragen tussen zoals "hoor je wel eens stemmen die anderen niet horen" of "heb je het gevoel gehad dat wat je op de TV zag op jou gericht was"
De enige echte lastige opdracht was er eentje waarbij ik op papier een stuk of 20-30 beginstukjes van potentiële zinnen kreeg (bijv. "ik houd van..." of "als ik...") die ik moest aanvullen. Sommige beginstukjes bestonden slechts uit één woord. Het onderwerp v/d zinnen was niet gedefinieerd. Dat lukte niet zo, ik gaf op een gegeven moment aan dat ik wel wat inspiratie kon gebruiken. Ik moest ook naar het toilet en toen ik terugkwam zei de psycholoog opeens dat we die opdracht overslaan en misschien erop terugkwamen als er tijd over was. Maar uiteindelijk hoefde ik 'm niet meer te maken.
De rest v/d vragenlijsten waren vrijwel zonder uitzondering gesloten vragen met sporadisch plek voor toelichtingen. Een (groot) deel bestond uit vragen over de lichamelijke en geestelijke gezondheid (zoals "belemmerd pijn je dagelijkse bezigheden", "heb je last van hartkloppingen" of "krijg je angstaanvallen bij het reizen met de bus"). Sommige stukken gingen alleen over de afgelopen week, sommige over het afgelopen halfjaar of langer.
De meeste lijsten waren snel doorheen te werken, waarbij de meeste antwoorden voor mij "nee" waren. Soms zaten er ook wel twijfelachtige vragen tussen als "heb je ooit gelogen om ergens onderuit te komen". Ik vroeg toen aan de psycholoog of tegen school liegen dat ik ziek was terwijl ik me verslapen had en niet meer durfde op te dagen daar ook onder viel
Een klein gedeelte v/d vragenlijsten (volgens mij 1 of 2) was gender-gerelateerd met daarbij een illustratie met vakjes eromheen waaraan lijntjes verbonden waren naar verschillende lichaamsdelen, waar je met een cijfer kon aangeven of je er wel/niet tevreden over was.
En de eerder in dit topic genoemde tekeningen: ik kreeg een wit vel A4'tje en een schrijfpotlood met de opdracht om een mens te tekenen. Er was in 1e instantie niet verteld van welke geslacht het moest zijn. Ik mocht er zelf invulling aan geven, dus ik vroeg of het ook een galgje-poppetje mocht zijn. Ze zei toen dat dat niet genoeg was, ik vroeg toen of het dan dus minimaal dubbellijns moest zijn. Ze zei "ja, dat is de enige eis". Dus ik had (al pratend over mijn eigen slechte tekenkunsten
Goed, na bijna 3 uurtje waren de tests voorbij en stond ik weer bij de auto. Op 19 maart wordt het verslag wat hieruit komt besproken met de eigen psycholoog
Vorige week woensdag heb ik trouwens mijn 4e gesprek gehad bij de vaste psycholoog, het gesprek was vrij positief. Mijn eten en gewicht werd weer kort besproken... ik was 1kg aangekomen. Niet veel, maar het ging volgens haar wel de goede kant op, ik moest me er niet te druk om maken en als ik zo bleef eten kon het misschien wel goed komen volgens haar. Het gevraagde documentje met een overzicht van wat ik in een week gegeten had, vond ze erg netjes gemaakt
Verder werd mijn levensverhaal verder besproken en vond ze het goed dat ik weer naar school was gegaan. Ze vond het ook positief dat ik al bezig ben met het UWV en het zoeken naar een passende baan, hoewel ze niet 100% achter het beroep taxichauffeur stond.
Er werd aan het einde v/h gesprek benadrukt dat ik naar school moest blijven gaan, ondanks het pestgedrag. Dat vond ze belangrijk zolang ik nog geen andere dagbesteding heb waarbij vroeg opstaan een vereiste is.
Btw. Ik had een tijdje geleden het volgende geschreven:
Inmiddels heb ik al sinds een tijdje een afspraak staan bij het UWV, ik heb vanmiddag (dinsdag) eindelijk een gesprek daarkw1989 schreef:Inmiddels heb ik een reactie gekregen op mijn sollicitatieHet was een vrij algemene e-mail wat ik terugkreeg, met een informatiefolder over het beroep taxichauffeur
![]()
Verder stond er in het mailtje dat ik eerst goedkeuring nodig heb van mijn arbeidsdeskundige v/h UWV, omdat voor Wajong'ers de opleiding deels door hen wordt vergoed. Dus ik heb meteen contact opgenomen met het UWV, dit voorgesteld en aangegeven dat ik toch echt een gesprek wil met mijn arbeidsdeskundige. Ik word één dezer dagen teruggebeld, is de bedoeling![]()