VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Veronica

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Ik vroeg me af of de wachttijd tussen de gesprekken ook zijn verkort naar bijvoorbeeld een paar weken zoals bij het p.i.g het geval is i.p.v een maand.
Ik denk het niet, ik moest voor de 6de gesprek (lol, morgen al :lol: ) 5 weken wachten.
Afbeelding
Ronny

Bericht door Ronny »

Heb van het VUMC een folder thuisgestuurd gekregen van Transvisie. Hebben mensen ervaring met Transvisie? Zit nog steeds te kijken naar goede alternatieven voor VUMC maar het is praktisch heel lastig om bijvoorbeeld helemaal naar Groningen te moeten. Woon zelf in de randstad.
Rense

Bericht door Rense »

Transvisie biedt ontmoetingen met andere transgenders en zusterorganisatie Transvisie Zorg biedt psychische zorg, vaak door professionals die zelf transgender zijn. Als dat is wat je zoekt kan ik ze zeer aanbevelen.
Echter, beiden mogen GEEN diagnose stellen of toegang geven tot hormonen en zijn dus GEEN passend alternatief voor mensen die een transitie in willen. Voor een diagnose kun je wel terecht bij de Psycho Inform Groep (http://www.psycho-informa-groep.nl" target="_blank), het UMCG en het UZ Gent. Ga je naar de Psycho Informa Groep dan krijg je waarschijnlijk afspraken in Woerden.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik denk dat de VU nu dingen in een flinke stroomversnelling doet, ik heb net de laatste diagnostische gesprek gehad en ben al in de kleine team besproken en vandaag/morgen in de grote team, vorige maand kreeg ik te horen dat dat pas in februari zou gebeuren.

Opmerkelijk dus.
Afbeelding
diederique

Bericht door diederique »

Veronica schreef:Ik denk dat de VU nu dingen in een flinke stroomversnelling doet, ik heb net de laatste diagnostische gesprek gehad en ben al in de kleine team besproken en vandaag/morgen in de grote team, vorige maand kreeg ik te horen dat dat pas in februari zou gebeuren.

Opmerkelijk dus.
Wow, vanmiddag dus, morgen bellen?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

diederique schreef:
Veronica schreef:Ik denk dat de VU nu dingen in een flinke stroomversnelling doet, ik heb net de laatste diagnostische gesprek gehad en ben al in de kleine team besproken en vandaag/morgen in de grote team, vorige maand kreeg ik te horen dat dat pas in februari zou gebeuren.

Opmerkelijk dus.
Wow, vanmiddag dus, morgen bellen?
Ik word gebeld, trouwens ik mocht al afspraak maken met de endricoloog voor bloedprikken, DEXA scan echt, dat is ook al volgende week vrijdag om 9 uur.
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ziet er allemaal zonnig - voor je - uit, Veronica.

Misschien maar heel onwaarschijnlijk voorbarig van harte gefeliciteerd!

xxx
Lise

Bericht door Lise »

Rense schreef:Het originele persbericht van VUmc:

"Het aantal patiënten in Nederland, dat zich aanmeldt voor genderzorg, is de afgelopen drie jaar met bijna 200% gestegen."
Is eigenlijk bekend waarom het aantal transgenders (althans het aantal dat hiervoor behandeling zoekt) zo enorm is gestegen? Een verdubbeling in drie jaar is enorm. Ik kan me voorstellen dat het nu andere tijden zijn dan de jaren 50, maar ik heb het niet het gevoel dat Nederland er de laatste 10-15 jaar nou veel vrijer of toleranter op is geworden. Waarom dan opeens die enorme groei van nieuwe aanmeldingen? Uiteindelijk is dit natuurlijk het probleem; een sterk groeiend aantal patienten, in een tijd dat er juist heel erg bezuinigd moet worden op de zorg in het algemeen.
Venka

Bericht door Venka »

Lise schreef:
Rense schreef:Het originele persbericht van VUmc:

"Het aantal patiënten in Nederland, dat zich aanmeldt voor genderzorg, is de afgelopen drie jaar met bijna 200% gestegen."
Is eigenlijk bekend waarom het aantal transgenders (althans het aantal dat hiervoor behandeling zoekt) zo enorm is gestegen? Een verdubbeling in drie jaar is enorm. Ik kan me voorstellen dat het nu andere tijden zijn dan de jaren 50, maar ik heb het niet het gevoel dat Nederland er de laatste 10-15 jaar nou veel vrijer of toleranter op is geworden. Waarom dan opeens die enorme groei van nieuwe aanmeldingen? Uiteindelijk is dit natuurlijk het probleem; een sterk groeiend aantal patienten, in een tijd dat er juist heel erg bezuinigd moet worden op de zorg in het algemeen.
Ik denk om de enorme aandacht de laatste tijd en de daarmee vrijkomende informatie en (h)erkenning voor mensen dat zij niet de enige zijn met deze gevoelens.Ik had dat des tijds ook met Kelly :fpalm: in Big Brother dat ik mij er ook in herkende
Danielle

Bericht door Danielle »

Ze weten niet waarom het aantal transgenders zo stijgt. Er wordt vermoed dat de grotere bekendheid van het fenomeen en meer tolerantie eraan bijdraagt. In de landen om ons heen is er een zelfde trend gaande. Lijkt me een goed onderwerp om eens wat onderzoek naar te doen.
Mijn transitieblog: Fading Gender