HRT, doseringen en toedieningsmethoden
-
rachel
Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden
Met oude mannen bedoel ik biologisch mannen die laat in transitie komen als ik oude vrouwen zou zeggen wist ik niet of jullie het zouden begrijpen want hun hebben meestal als man man geleefd en een gezin en ik heb ook eentje meegemaakt dat vond ik verwarrend omdat ZE vrij mannelijk gedraagd zon verhaal heb ik in het forum vaker gelezen dat zulke mensen nooit zich zelf konden zijn ik hoop dat jullie me begrijp en nogmaals ik heb verkeerde woordkeuze gemaakt
-
rachel
Beste Emma ik typ via telefoon en tablet
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Als je geen excuses kunt typen op een telefoon of tablet, moet je niet verbaasd zijn dat je ongeloofwaardig overkomt.
Irene
-
rachel
En ik heb respect het enige wat ik niet hat hoeven zeggen was van net en als ik een transgender meemaakt zoals die trijn verhaal mag ik er toch wel van zeggen ik schaamde me rot in die trijn en dat mag je toch wel zeggen ik had haar ook voor iets uit kunnen maken op dit forum maar dat doe ik niet en ik luister juist naar jullie adviezen ik snap niet waarom jullie dat zeggen
-
rachel
Ik heb me tog excuses aangeboden
-
Emma
- Beheerder
Ik heb geen wtf toets op mijn tablet. Wel een functie die van een dubbele spatie een punt en een spatie maakt en de zin dan weer netjes met een hoofdletter begint.
Maar het deel van respect snap je nog steeds niet heel erg. Het is geen kwestie van woordkeuze maar je laat met je toelichting duidelijk blijken een beeld te hebben van oudere transvrouwen dat ten eerste niet bepaald klopt met de praktijk en ten tweede nog steeds van elk respect gespeend is. Heb je enig idee hoe moeilijk het is als je jarenlang tegen wil en dank een mannenrol hebt moeten vervullen, op je tenen hebt moeten lopen om het vol te houden of onderweg ingestort bent omdat je het *niet* meer kunt volhouden? Hoe het is om in de spiegel te kijken en nog steeds de man te zien die je al 20, 30 of 40 jaar in die spiegel ziet? En het heeft niets, maar dan ook helemaal niets met hormonen te maken ook nog. En daar reageerde je op.
Maar het deel van respect snap je nog steeds niet heel erg. Het is geen kwestie van woordkeuze maar je laat met je toelichting duidelijk blijken een beeld te hebben van oudere transvrouwen dat ten eerste niet bepaald klopt met de praktijk en ten tweede nog steeds van elk respect gespeend is. Heb je enig idee hoe moeilijk het is als je jarenlang tegen wil en dank een mannenrol hebt moeten vervullen, op je tenen hebt moeten lopen om het vol te houden of onderweg ingestort bent omdat je het *niet* meer kunt volhouden? Hoe het is om in de spiegel te kijken en nog steeds de man te zien die je al 20, 30 of 40 jaar in die spiegel ziet? En het heeft niets, maar dan ook helemaal niets met hormonen te maken ook nog. En daar reageerde je op.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Emma
- Beheerder
Ik denk dat je even terug moet lezen, Rachel.rachel schreef:ik luister juist naar jullie adviezen ik snap niet waarom jullie dat zeggen
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Barbarella
echtwel heel erg gelijk heb je na tuurlijk wel een beetje mar fuk ja ook wel weer niet hoe kan dat dan dat jij dat meegemaakd in de trijn dat toch wel kut voor je geweest is maar niemand geeft je daar gelijk in dat nog kutter is ja en dan gaan ze zeggen dat je respect moet hebben maar je zit wel gewoon op je telefoon te typen.
Mijn advies
Neem voortaan de bus en koop een ouderwetse telefoon met een draaischijf.
Barbarella
Mijn advies
Neem voortaan de bus en koop een ouderwetse telefoon met een draaischijf.
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Robyn
Ten eerste, ik typ dit ook met mijn telefoon. Het gebruik van leestekens en goede spelling zorgt ervoor dat én je bericht beter leesbaar is, en het volwassener overkomt.rachel schreef:Beste Emma ik typ via telefoon en tablet
De andere redenen van ongeloofwaardigheid en note; dit is geen persoonlijke aanval maar eerder hoe jouw berichten bij mij overkomen, zijn als volgt:
Naar mijn idee heb je een vrij stereotyp beeld van transgenders, naar is niks mis mee behalve het feit dat wanneer een transgender niet in dat beeld past, (mensen die op latere leeftijd transitie ingaan) dan buiten de boot vallen en dat er aan jouw kant dan provocerende opmerkingen worden geplaatst.
Ik kan mij ook ergens herinneren dat jij vertelde rond de 3 diagnostische gesprekken te hebben gehad. Persoonlijk vind ik dat aan de lage kant, maargoed prima.
Wat ik wel vreemd vind, is dat bij een psycholoog wel word besproken hoe hoemonen werken en wat je er van verwacht. Jouw vraag dat je na nog geen dag hormoongebruik nog niks merkte vond ik erg ongeinformeerd.
Deze dingen bij elkaar hebben bij mij een nogal ongeloofwaardig beeld van jou gevormd, vandaar dat ik dat zei in mijn vorige post.
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
rachel
Heey Emma ik snap je wel misschien komt dat ik uit een andere tijd komt iedereen heeft een beeld ik ben paar jaar geleden naar een transgender meeting geweest ik was de jongste en de rest waren in de 50 of 40 sommige 60 en heb ook hun verhalen gehoord en toen vertelde iemand die kleding van haar eigen vrouw aandoet en dan denkt ik wil liever vrouw zijn dat kon ik moeilijk begrijpen ik ben MN hele leven zo geweest wist vanaf baby dat ik een meisje bent ook heb ik daar in MN omgeving een hoop om me heen gekregen en ik probeerde het ook te verbergen maar daar werd ik ziek van ik ben altijd zo geweest en als kind wist ik natuurlijk niet wat transgenders zijn maar ik ben echt altijd zo geweest en niet zo van o ik heb een BH om en ik wil graag een vrouw zijn ik heb het over die transgender waar ik in het begin over had en dat snapte ik niet misschien heb ik daardoor een verkeert beeld gekregen en ook van de media