Grtz Nick
Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?
-
Anon20180311
Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla
Ieder zijn/haar mening, maar als ieder denkt mijn boek is al geschreven, dan is iets proberen te veranderen in zijn/haar leven totaal zinloos !
Grtz Nick
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Veronica
Probleem is alleen, je boek (leven) is af op het moment dat je sterft, je bent weg en kan geen nieuwe dingen erin schrijven...
Ieder boek kun je veranderen, maar niet iedere boek is het waard om te veranderen... laat het dan liggen.
Ieder boek kun je veranderen, maar niet iedere boek is het waard om te veranderen... laat het dan liggen.
-
Anon20180311
Een geschreven boek, kan men niet veranderen ! Dat is af ! Het leven daarin tegen is geen bestemming maar eerder een reis !Veronica schreef:Probleem is alleen, je boek (leven) is af op het moment dat je sterft, je bent weg en kan geen nieuwe dingen erin schrijven...
En waar die stopt weet niemand, alleen een boek kent een begin en een einde/iets dergelijks deel 2 ! Rijk zijn is trouwens iets relatief: Een mens kan rijk zijn met voldoende brood op de plank, een ander straat arm in zijn/haar kasteel ! Arm, door het niet meer zien wat echte rijkdom eigenlijk is ! Familie, vrienden, enz,...... Gewone dagelijkse menselijke dingen !
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Veronica
Je snapt dus niet wat ik bedoel, maar dat maakt verder niet uit...Nick schreef:Een geschreven boek, kan men niet veranderen ! Dat is af ! Het leven daarin tegen is geen bestemming maar eerder een reis !Veronica schreef:Probleem is alleen, je boek (leven) is af op het moment dat je sterft, je bent weg en kan geen nieuwe dingen erin schrijven...
En waar die stopt weet niemand, alleen een boek kent een begin en een einde/iets dergelijks deel 2 ! Rijk zijn is trouwens iets relatief: Een mens kan rijk zijn met voldoende brood op de plank, een ander straat arm in zijn/haar kasteel ! Arm, door het niet meer zien wat echte rijkdom eigenlijk is ! Familie, vrienden, enz,...... Gewone dagelijkse menselijke dingen !
Grtz Nick
-
Anon20180311
Ik snap het wel Veronica, maar wilde dat nog even kwijt ! Bepaalde boeken zijn zelfs het lezen niet waard, laat staan te veranderen/ een tweede druk toe te kennen ! Daar een gezonde schrijver, na denkt , voor hij/zij iets schrijft of te lezen brengt. Daardoor kan hij/zij meer dan één boek met succes schrijven en te lezen brengen ! De rest verdwijnt voor mij onder het stof, in één of andere doos waardeloos, ongelezen de moeite verder niet langer waard !
Grtz Nick
Ps liep langer dan mijn humaniora !
Grtz Nick
.
-
LunaWeisse
Heb mezelf altijd een soort alien gevoeld, eigenlijk.Veronica schreef:
Waren er maar mensen die de wereld zo bekijken, ik voel mij af en toe een uitgestorven soort als het om mensen gaat, voor mij is iemand als persoon belangrijker dan geslacht/afkomst/geaardheid en ga zo door.
Ik deel ook de visie dat je nooit iemand moet beoordelen om iets waar hij of zij niets aan kan veranderen, alleen op hoe hij of zij zich gedraagt. Leven en laten leven, zo'n beetje.
En inderdaad, rijk zijn =/= rijkdom. Ben veel liever gelukkig met wat mensen waarvan ik hou in een hutje op de hei(graag zelfs) dan alleen in een villa een leven te moeten leven dat ik niet wil.
Die boeken discussie volg ik even niet geheel
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
-
Bailey
ik denk zelf dat t een vorm van interne transfobie is omdat veel transen commentaar leveren op dat een ander niet vrouwelijk genoeg zou zijn met gedrag, kleren, lichaam. transen laten elkaar zelfs vallen als de een er niet passabel genoeg uit ziet.Nick schreef:Is dit ? transfobie/ eerder jaloersheid onderling ?
-
TanteJuut
In mijn ogen zijn transvrouwen niet solidair met elkaar. Beetje het "krabbenmand" effect wat cisvrouwen ook hebben. Elkaar naar beneden trekken als iemand "succes" heeft (mooi/goed gelukt zijn/stealth/passeren whatever...). Bovendien heeft onderzoek laten zien dat de "zichtbare trans" meer last heeft van transfobie. Het blijft een gemiddeld & oppervlakkig keuringsrapport wat de medemens maakt op basis van wat uiterlijke kenmerken. Hard roepen dat jezelf wel uitmaakt of je passeert of dat niet passeren je geen "r*^%*t uitmaakt wantrouw ik een beetje. Niemand vindt gekwetst worden leuk en passeren is gewoon een cultureel bepaalde/genderbinaire/normatieve taxatie die vaak in een flits gebeurd. Ik heb veel transfobie meegemaakt, helaas (ben te grof gebouwd/stem etc...), maar ook in het begin heb ik (gelukkig) periodes meegemaakt dat het niet zo opviel. Ik blijf het verschil in bejegening tussen "vrouw" en "transvrouw" enorm vinden. Als transvrouw voel je altijd 2e rangs (zelfs bij de ruimdenkendheidsfanclub). Bovendien vind ik het jammer dat veel transvrouwen uit schaamte niet toegeven dat ze niet passeren (alhoewel begrijpelijk) en blijven natrappen naar andere transvrouwen met "blamin the victim" redenaties. Ik vind transmannen meer solidair, maar die passeren bijna allemaal (dus minder competitiedrang als het hoofddoel bereikt is). De samenleving staat op het punt "transgenders" als "transgenders" te tolereren en dat is goed, maar door politieke correctheid zal het onderhuids doorgaan en steeds meer gecamoufleerde discriminatie worden. Laten we hopen dat over 5 jaar de onderzoekcijfers beter zijn.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
-
Anon20180311
Nick schreef:Hoi Pauline,pauline schreef:waar het om draait is het anders zijn en de non-acceptatie van anders denkenden, anders zijnde.
Als ik anders denk dan de meeste mensen hier, dan moet je kijken hoe er gereageerd wordt.
Het is weliswaar zo dat gelovigen meer moeite hebben met acceptatie, dan niet gelovigen, maar ook onder de niet gelovigen is het merendeel afstandelijk naar transgenders.
Wat ik wil zeggen is dat hoe passabeler je bent hoe minder last je er van hebt.
Ben je niet Passabel, dan nog heeft niemand het recht jou te verbieden om te zijn wie je bent, maar je maakt het jezelf dan wel heel moeilijk.
Dan mot je ook niet klagen.
Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt. Ik denk dan, de waarheid kwetst...
Ikzelf leef zo stealth mogelijk. Dan heb ik nergens last van. Pas als ik op een of andere mannier mijn tweeslachtigheid bekend moet maken, dan veranderen de mensen opeens...
Ergens kan ik je wel volgen ! Gelukkig bent u: net als ik, bij de passebele transen ! Maar, er zijn ook andere mensen onder ons, die jammer genoeg dat geluk, niet/minder kennen ! Persoonlijk vind ik het : dan bijzonder erg, dat die kwetsbare mensen onder ons, weinig of niet kunnen rekenen op de, eigen passabele lotgenoten, dat vind ik het ergste ! , laat dan staan op/in de wereld/massa ! Is het niet eerder de bedoeling van dit Forum om o.a. die mensen onder ons, een hart onder de riem te steken/ een hand te reiken!
Ik citeer u: " Ik klaag ook niet over dat iedereen zo over mij uit valt " Ik denk niet Pauline: dat,dat, sorry ! te wijten is aan u gender probleem, maar eerder aan u eigen persoonlijkheid !
Met andere woorden: prijs u , net zoals ik, zeer gelukkig om onopgemerkt te kunnen leven in/tussen de massa !
Maar vergeet, ! de minder gelukkigen onder ons niet ! Want dat: is eveneens geen keuze, het kon even goed u of ik zijn !!!Doordenkertje, Pauline ! De wereld is al bekrompen genoeg ! En schrijf nu niet: was ik niet passabel, ik deed het niet ! Dat weet u niet !, net als ik ! Daar het geen keuze is, maar een noodoplossing !.Laat dat, duidelijk zijn ! En eerlijk ik word, hier bijzonder stil van !
Grtz Nick
.
-
Anon20180501
Laat maar gaan Nick, de storm is inmiddels een licht briesje geworden, en dat surft nog niet zo slecht...