Ik vraag mij wel af hoe groot de precentage is dat afvalt door andere niet trans problemen, die mensen melden zich ook vaak bij het VU.Danielle schreef:Ze weten niet waarom het aantal transgenders zo stijgt. Er wordt vermoed dat de grotere bekendheid van het fenomeen en meer tolerantie eraan bijdraagt. In de landen om ons heen is er een zelfde trend gaande. Lijkt me een goed onderwerp om eens wat onderzoek naar te doen.
VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
-
Veronica
Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders
-
jacqueline
als het aantal aanmeldingen volgens de politiek te hoog word dan volgen er vast wel weer maatregelen om dat weer terug te dringen dmv hoge eigen bijdrages om de drempel flink te verhogen.....het CDA zal in een toekomstig kabinet hier wel weer werk van maken.....Ik hoop dan wel dat ik inmiddels al klaar ben dan......
-
Veronica
jacqueline schreef:als het aantal aanmeldingen volgens de politiek te hoog word dan volgen er vast wel weer maatregelen om dat weer terug te dringen dmv hoge eigen bijdrages om de drempel flink te verhogen.....het CDA zal in een toekomstig kabinet hier wel weer werk van maken.....Ik hoop dan wel dat ik inmiddels al klaar ben dan......
Dan zou gewoon achterbaks zijn, hopelijk komt dat niet.
-
NaomiClareNL
Jaren geleden, toen ik me aanmeldde in oktober 2008 werd gezegd dat ongeveer 1/3 niet door de diagnose kwam. Van de 150 nieuwe patienten per jaar kwamen er 50 niet er door. Eveneens werd gezegd dat de meesten later alsnog weer langskwamen...Veronica schreef:Ik vraag mij wel af hoe groot de precentage is dat afvalt door andere niet trans problemen, die mensen melden zich ook vaak bij het VU.Danielle schreef:Ze weten niet waarom het aantal transgenders zo stijgt. Er wordt vermoed dat de grotere bekendheid van het fenomeen en meer tolerantie eraan bijdraagt. In de landen om ons heen is er een zelfde trend gaande. Lijkt me een goed onderwerp om eens wat onderzoek naar te doen.
Hoe vaak het voorkomt is al eens uitgezocht, niet door het VUmc en ze hebben er ook nooit op gereageerd:
Lynn Conway: prevalence
Olyslager en Conway: NL en B
iets recenter: Winter.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Lise
Hogere eigen bijdrages zijn de jammere toekomst van alle vormen van zorg denk ik. Uiteindelijk moet alle zorg door iemand betaald worden en dat geld is op een gegeven moment op, zeker als de vraag naar die zorg alleen maar toeneemt door bijvoorbeeld vergrijzing. Ik ben helemaal niet voor hogere eigen bijdrages, maar tenzij de hele Nederlandse bevolking bereid is om veel hogere zorgkosten te gaan betalen, snap ik wel dat er dingen moeten veranderen en vind ik dat niet direct achterbaks. Ik kan wel vinden (en dat vind ik heel stiekem ook wel) dat transgenderzorg hierop de uitzondering zou moeten zijn, maar dat vind waarschijnlijk iedereen over zijn of haar eigen (toekomstige?) "zorg-gebied".Veronica schreef:jacqueline schreef:als het aantal aanmeldingen volgens de politiek te hoog word dan volgen er vast wel weer maatregelen om dat weer terug te dringen dmv hoge eigen bijdrages om de drempel flink te verhogen.....het CDA zal in een toekomstig kabinet hier wel weer werk van maken.....Ik hoop dan wel dat ik inmiddels al klaar ben dan......
Dan zou gewoon achterbaks zijn, hopelijk komt dat niet.
-
jacqueline
hogere eigen bijdrages om de zorgkosten te verdelen, ja, maar niet om een ontmoedigingsbeleid erop na te houden omdat er een paar idioten denken nederland met de bijbel te kunnen regeren
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ho maar, Jacqueline. Zó eenvoudig ligt het nu ook weer niet. Je kent ons standpunt over politiek en religie, nietwaar?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Britta
Net contact gehad met het VUMC. Ze nemen nu geen mensen aan (had dat al verwacht). Maar uit zichzelf meldde ze dat ze hopen begin Maart weer te kunnen helpen.
Aan de ene kant is dat balen, aan de andere kant geeft dat tijd om verder te lezen over en onderzoek te doen. Toch eens proberen of ikzelf met stemoefeningen iets aan die tenor kan doen e.d.
Jep, weiger het negatief in te zien: liever in Maart goed geholpen, dan nu slechter.
Aan de ene kant is dat balen, aan de andere kant geeft dat tijd om verder te lezen over en onderzoek te doen. Toch eens proberen of ikzelf met stemoefeningen iets aan die tenor kan doen e.d.
Jep, weiger het negatief in te zien: liever in Maart goed geholpen, dan nu slechter.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Eveliene
Het umcG neemt nog wel mensen aan al is dat aatal heel erg beperkt.
-
Rense
Als ze werkelijk in maart weer mensen aannemen zou dat heel mooi zijn!
De wachtlijsten waren relatief kort in december en zullen tussen januari en maart niet langer zijn geworden als er niemand bij kwam, dus dan valt het voor de nu gedupeerden allemaal mee. Al blijft zo'n periode van onzekerheid tot de VU de deuren weer opent bijzonder rot.
De wachtlijsten waren relatief kort in december en zullen tussen januari en maart niet langer zijn geworden als er niemand bij kwam, dus dan valt het voor de nu gedupeerden allemaal mee. Al blijft zo'n periode van onzekerheid tot de VU de deuren weer opent bijzonder rot.