Gebruik jij nou hormonen omdat je bij het GT loopt?pauline schreef:Ik denk ook dat eerlijkheid het belangrijker is dan om de pot heen te draaien.
Wat heeft iemand er aan om te horen van, wat zie jij er goed uit, en dat ze dan denken (OMG).
Je krijgt dan een verkeerd zelfbeeld, en op dat zelfbeeld maak je wel beslissingen.
Wat voel je je dan opeens bedrogen als iemand dan wel de waarheid verteld...
Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?
-
elke
Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla
-
willah
sorry maar dat is totaal niet waar,we leven gelukkig niet meer in de jaren 90?? ik denk dat juist toen de acceptatie van transen en dergelijke veel chiller was dan nu,we zijn een heel stuk achteruit gegaan tegenwoordig.,,,,amsterdam was in de jaren 90 transwalhalla,inclusief alle clubs noem maar op.tanisha schreef:We leven gelukkig niet meer in de jaren 90 toen was de acceptatie ver te zoeken!
Nu vindt ik het best ok maar er is aan mij ook wijnig te zien ik weet niet hoe het gaat als het wel duidelijk zichtbaar is!
-
elke
Yep. Maar er heerst nog n ontkenningsmentaliteit...zelfs helaas ook onder transen. Moeilijk te begrijpen vind ik dat.willah schreef:sorry maar dat is totaal niet waar,we leven gelukkig niet meer in de jaren 90?? ik denk dat juist toen de acceptatie van transen en dergelijke veel chiller was dan nu,we zijn een heel stuk achteruit gegaan tegenwoordig.,,,,amsterdam was in de jaren 90 transwalhalla,inclusief alle clubs noem maar op.tanisha schreef:We leven gelukkig niet meer in de jaren 90 toen was de acceptatie ver te zoeken!
Nu vindt ik het best ok maar er is aan mij ook wijnig te zien ik weet niet hoe het gaat als het wel duidelijk zichtbaar is!
Gaat in de toekomst ook alleen maar erger worden.
Waarschijnlijk is angst de reden dat velen hun kop in het zand blijven steken.
-
Anon20210626
Ik denk , inmiddels dat er een groot verschil was tussen de acceptatie , toen , in het uitgaansleven en in het dagelijks leven ..... Ik denk niet dat ik bij mijn toenmalige werkgever had moeten aankomen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20190122
Ik kom uit een klein dorpje in het noorden toen ik in '95 in transitie ging is het hier gewoon oorlog geweest scheld partijen waren dagelijkse kost en soms erger.willah schreef:sorry maar dat is totaal niet waar,we leven gelukkig niet meer in de jaren 90?? ik denk dat juist toen de acceptatie van transen en dergelijke veel chiller was dan nu,we zijn een heel stuk achteruit gegaan tegenwoordig.,,,,amsterdam was in de jaren 90 transwalhalla,inclusief alle clubs noem maar op.tanisha schreef:We leven gelukkig niet meer in de jaren 90 toen was de acceptatie ver te zoeken!
Dat ging hier door tot 98 tot mijn lontje op was en ik er eentje ondersteboven heb gereden met de auto pas toen werd het rustig!
Het vinden van werk was hier gewoon onmogelijk pas in 2000 vondt ik weer werk.
In 2001 ben ik er zelfs bij een andere werkgever uit geknikkerd omdat ze er achterkwamen dat ik trans was.
Tegenwoordig is alles hier vrij rustig en zijn er in dat zelfde kleine dorpje in het noorden nog 3 transities geweest en behandelen mensen je hier als een normaal mens zoals het hoort.
Maar goed het zal allemaal wel aan mij liggen en ik zal het wel verkeerd zien of zo maar de jaren 90 hoeven voor mij echt niet over!
-
Anon20180311
Hallo Tanisha,tanisha schreef:Ik kom uit een klein dorpje in het noorden toen ik in '95 in transitie ging is het hier gewoon oorlog geweest scheld partijen waren dagelijkse kost en soms erger.willah schreef:sorry maar dat is totaal niet waar,we leven gelukkig niet meer in de jaren 90?? ik denk dat juist toen de acceptatie van transen en dergelijke veel chiller was dan nu,we zijn een heel stuk achteruit gegaan tegenwoordig.,,,,amsterdam was in de jaren 90 transwalhalla,inclusief alle clubs noem maar op.tanisha schreef:We leven gelukkig niet meer in de jaren 90 toen was de acceptatie ver te zoeken!
Dat ging hier door tot 98 tot mijn lontje op was en ik er eentje ondersteboven heb gereden met de auto pas toen werd het rustig!
Het vinden van werk was hier gewoon onmogelijk pas in 2000 vondt ik weer werk.
In 2001 ben ik er zelfs bij een andere werkgever uit geknikkerd omdat ze er achterkwamen dat ik trans was.
Tegenwoordig is alles hier vrij rustig en zijn er in dat zelfde kleine dorpje in het noorden nog 3 transities geweest en behandelen mensen je hier als een normaal mens zoals het hoort.
Maar goed het zal allemaal wel aan mij liggen en ik zal het wel verkeerd zien of zo maar de jaren 90 hoeven voor mij echt niet over!
Ik volg u volledig, Mijn traject begon eveneens, begin jaren 90 ! Toen bestonden zelfs vele Forums, nog niet !! Info, was zeer schaars en lotgenoten! Idem ! Ik reisde het land, letterlijk door om lotgenoten te vinden en te spreken/ervaringen te delen ! ! Veel mensen, toen ( o.a: verpleging) moesten toen een opleiding volgen/volgden" die reeds" ! alles stond toen, idd nog letterlijk, in zijn kinderschoenen ! Het woord: transgender/transseksueel, kende toen destijds bijna niemand !
Nu is alles toch, naar mijn mening beter geworden ! Kwa, info, contact lotgenoten, kennis, enz,.........Zelfs operatief !! Of kort, op alle vlak stond het, toen eigenlijk, letterlijk nog nergens,............!!!!
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Anon20180501
Volgens mij heeft iedereen het gelijk aan haar/zijn zijde, afhankelijk of je uit de randstad of van daarbuiten komt.
Er is hier op het forum al eerder over gesproken dat zowel de randsteden als de plattelandsgemeentes sinds begin deze eeuw een omgekeerde ontwikkeling hebben doorgemaakt vwb tolerantie en acceptatie van LHBT's. Daar waar de randsteden hierin vroeger voorop liepen is er nu juist sprake van het omgekeerde is mijn ervaring, lopen de plattelandsgemeenten nu juist voorop hierin.
Dat heeft natuurlijk wel zijn oorzaken die we allemaal wel kunnen bedenken maar ipv de schuldigen daarop persoonlijk af te rekenen leg ik de schuld eerder en liever bij de politiek die bewust en met voorbedachte rade meegewerkt heeft aan het tegen elkaar opzetten van verschillende bevolkingsgroepen.
Er is hier op het forum al eerder over gesproken dat zowel de randsteden als de plattelandsgemeentes sinds begin deze eeuw een omgekeerde ontwikkeling hebben doorgemaakt vwb tolerantie en acceptatie van LHBT's. Daar waar de randsteden hierin vroeger voorop liepen is er nu juist sprake van het omgekeerde is mijn ervaring, lopen de plattelandsgemeenten nu juist voorop hierin.
Dat heeft natuurlijk wel zijn oorzaken die we allemaal wel kunnen bedenken maar ipv de schuldigen daarop persoonlijk af te rekenen leg ik de schuld eerder en liever bij de politiek die bewust en met voorbedachte rade meegewerkt heeft aan het tegen elkaar opzetten van verschillende bevolkingsgroepen.
-
Anon20190122
@ Nick voor mij ook heel herkenbaar ik had niet eens internet en bij het VU kwam je toen de tijd bijna nooit een lotgenoot/lotgenote tegen.
Ik ben in de hele behandeling in keer een jonge transman tegen gekomen die ook een praatje wilde maken en voor de rest niemand.
Pas met mijn srs leerde ik een tweetal andere transdames kennen van mijn leeftijd ook nog eens! helaas is dat contact na een aantal jaren verwaterd.
De tijden zijn gewoon veranderd en internet is daar gewoon heel positief in!
Ik ben in de hele behandeling in keer een jonge transman tegen gekomen die ook een praatje wilde maken en voor de rest niemand.
Pas met mijn srs leerde ik een tweetal andere transdames kennen van mijn leeftijd ook nog eens! helaas is dat contact na een aantal jaren verwaterd.
De tijden zijn gewoon veranderd en internet is daar gewoon heel positief in!
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Wat in sommige steden nu ook meespeelt is dat, om het maar even zo te noemen, de 'gegoede burgerij' erg veranderd is. Tot zo'n 10 jaar geleden bestond een veel groter deel hiervan uit ruimdenkende, begripvolle, sociale mensen. De kinderen die de 'gegoede burgerij' vanaf halverwege de jaren 80 heeft gekregen zijn echter heel anders. Wat afwijkt van de norm, in dit geval dus de gangbare man / vrouw norm, wordt al snel gek gevonden.Daniéla schreef:Er is hier op het forum al eerder over gesproken dat zowel de randsteden als de plattelandsgemeentes sinds begin deze eeuw een omgekeerde ontwikkeling hebben doorgemaakt vwb tolerantie en acceptatie van LHBT's. Daar waar de randsteden hierin vroeger voorop liepen is er nu juist sprake van het omgekeerde is mijn ervaring, lopen de plattelandsgemeenten nu juist voorop hierin.
Voor een deel is er bij deze bevolkingsgroep zeker wel heel veel begrip voor transgenders. Dat begrip is er zolang je maar in het maatschappelijk gewenste plaatje past dat aan een vrouw of man is toegekend.
Tegen mij moest zo'n rijkeluiskind in de tram in sjiek Zuid eens zonodig "dag mijnheer" zeggen en vervolgens dom gaan lachen. Dat dus omdat ze een mevrouw zag staan met kort haar, wat dus afwijkt van de wat gangbaar is. Ik had er maar niets van gezegd. Ik had het eigenlijk niet eens direct in de gaten. Als ze dan in een groepje met elkaar zijn heeft het niet eens zin om iets duidelijk proberen te maken. Ze gaan dan alleen nog maar dommer lachen.
Er is vooral bij veel jonge vrouwen een sterke overtuiging dat het erg raar is om niet aan de stereotiepe vrouwelijke norm te voldoen. Tijdens het, in het OV, meeluisteren met gesprekken die jonge vrouwen met elkaar hebben heb ik meerdere keren gehoord dat ze negatieve kritiek hadden op andere vrouwen die in hun ogen niet de juiste rol als vrouw vervulden. Zelfs dat er in zo'n groepje geoordeeld werd over iemand die op dat zelfde moment op straat liep.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Judiana
wat mij opvalt, is dat mensen met beperkingen in welke vorm met T gevoelens helemaal niet geaccepteerd worden... vechten tegen de bierkaai !