Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Freetouch

Re: Opweg

Bericht door Freetouch »

Ik had wellicht gezegd... kijken doe je met de oogjes niet met de handjes... :D
“good enough”
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ik merk weer dat ik op het randje zit, er hoeft niets te gebeuren of de tranen lopen in een vrije loop richting mijn voeten. Heel herkenbaar ondertussen, maar ik kan me er niet tegen verzetten. Soms heel even maar dan moet het toch. Onbegrijpelijke emoties die los gemaakt worden door de meest onverwachte dingen. Blaadjes die na een groen seizoen afscheid nemen, een huilende baby, een lief liedje op de radio of de vraag “Hoe gaat het?” en nog zoveel meer. Iets wat niet enkel van nu is maar vroeger had ik het ook al, niet enkel pas vroeger maar ook vroeger vroeger. De hormonen versterken het wel een beetje maar het grootste verschil komt uit mezelf. Het gevoel dat het nu ook mag! Wat heb ik mezelf aangedaan door zo lang in die kooi te blijven zitten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Jannet V schreef:Iets wat niet enkel van nu is maar vroeger had ik het ook al, niet enkel pas vroeger maar ook vroeger vroeger. De hormonen versterken het wel een beetje maar het grootste verschil komt uit mezelf. Het gevoel dat het nu ook mag! Wat heb ik mezelf aangedaan door zo lang in die kooi te blijven zitten.
Oh herkenbaar! Ik jank wat af... Al jaren, stiekem. Tijdens het kijken naar een film 'spontaan' even naar de keuken om wat te drinken te halen voor iedereen en dan ongezien ogen droog maken. Dat soort dingen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Oh herkenbaar! Ik jank wat af... Al jaren, stiekem. Tijdens het kijken naar een film 'spontaan' even naar de keuken om wat te drinken te halen voor iedereen en dan ongezien ogen droog maken. Dat soort dingen.
Gelukkig ik ben niet alleen! Zat ik met drie vrouwen op de bank een heerlijke kerstfilm te kijken ... en wie moest er een zakdoek?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik dacht eerst dat het van de vermoeidheid kwam. Wist ik veel...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Nee Emma, het kwam omdat je in jezelf altijd de persoon bent geweest die je bent. Emotie kun je niet voor altijd verstoppen, hoe goed je ook verstoppertje speelt.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

En dan staat er ineens een berichtje op Facebook:

Nice look at your profile photograph..You look so smart and nice..I wish to know more about you..Hope we can be friends?.
God Bless..
Harry

Natuurlijk kan ik heel erg blij zijn met zo een compliment en ik zou zeker willen antwoorden. Maar ik weet niet hoe oprecht zijn intenties zijn en ik heb te nare herinneringen. Moet ik als ik antwoord, vertellen dat ik trans ben of is alleen lesbisch ook voldoende. Maar ook al val ik niet op mannen toch vind ik het wel heel erg leuk dat er zo maar iemand begint te flirten, ook al is het via Facebook.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik zelf zou niet over beginnen dat ik trans ben, maar het is jouw keuze wat je tegen hem zegt.
Afbeelding
Venka

Bericht door Venka »

Ken jij Harry, nee dan is het seksueel gericht. Ik heb al tig van dat soort berichten gehad.
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:Ken jij Harry, nee dan is het seksueel gericht. Ik heb al tig van dat soort berichten gehad.
Ik zelf heb vroeg spammails gekregen op mijn gmail van zogenaamd stinkend rijke, hoog gescholde vrouwen die naar iemand als ik zochten, yeah right.

Dus oppassen is ook een goed idee.
Afbeelding