ik val op .....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka

Re: ik val op .....

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Hai Aafke,

Ik denk net als jij dat je geaardheid niet verandert maar je ware geaardheid zou zich best eens pas kunnen gaan ontwikkelen tijdens of na je transitie. Het gebeurt maar al te vaak dat je ideeën over je eigen seksuele identiteit en gedrag een geforceerd patroon zijn gaan volgen door vooringenomen verwachtingen en/of door sociaal/maatschappelijke omgevingsfactoren de verkeerde kant zijn opgestuurd.

Liefs Daniéla
Dat klopt ook hoor,ik heb mijzelf nooit begrepen,niet qua identiteit maar ook niet qua geaardheid.In de pubertijd was ik heimelijk verliefd op een jongen maar fysiek voelde ik mij niet tot hem aangetrokken want voor mijn gevoel was ik een meisje en dat is best verwarrend want ik voelde mij niet homoseksueel.Ik heb meisjes nooit interessant gevonden tot ik mijn ex tegen kwam en in het begin vond ik het allemaal wel leuk en interessant.Maar echt verliefd was ik niet op haar maar ik gaf wel veel om haar.Ik heb in mijn leven ook maar 1 relatie gehad omdat ik nooit open stond voor een relatie en dat kwam mede omdat ik nooit wat van mijzelf begreep.Nu ik in transitie ben en nu ik in de juiste geslacht leef weet ik ook mijn geaardheid en dat is dat mannen mijn voorkeur heeft. Ik zou prima met een vrouw samen kunnen leven maar op intiem gebied heb ik daar niks mee en het is voor mij een hele opluchting dat ik er nu ook voor uit kan komen dat ik op mannen val maar wel als vrouw en niet als iets wat mannelijk moet zijn.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Aafke,
...maar wel als vrouw en niet als iets wat mannelijk moet zijn.

Niet eens fysiek maar vanaf het moment dat ik dat wist dacht ik ook te weten op wat en wie ik val.

In het begin dacht ik heteroseksueel te zijn tot ik verliefd werd op een vrouw... en het is niet bij haar alleen gebleven.
Dat was me mijn hele leven nog niet gebeurd, ook niet op een man en net als jij ben ik ook niet verliefd geweest op mijn Ex.
Daar gaf ik veel om maar dat is toch iets anders heb ik gemerkt.

Nu ben ik, denk ik te weten eigenlijk dat ik alleen wat seks aangaat nog bi ben maar dat zou na de srs zo maar kunnen veranderen.
Ik zie wel... :)

liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Om iemand geven is ook iets anders en ik vind mannen leuk,maar ik moet er wel bij zeggen dat 90% van de mannen bij mij afvallen.Ik zie mijzelf niet als BI en een relatie met een vrouw daar ben ik helemaal klaar mee.Een vrouw/vriendin is leuk om mee te kletsen,shoppen en aanverwanten maar op relationele sfeer kan ik er niks mee.Zolang ik van onder nog niet klaar ben wil ik ook geen relatie met een man want dat neigt voor mijn gevoel naar iets onevenwichtig.
Anon20180501

Gelukkig staat er wat dit betreft niemand met een zweep achter ons, Aafke. ;)
Venka

Bericht door Venka »

Oei dat is wel spannend :lol:
Anon20180501

Foei...! :)