Wachtlijst VUMC
-
Raisa
Re: Wachtlijst VUMC
Eigenlijk vind ik het nog steeds raar dat een FFS niet vergoed wordt of dat je die operatie niet kan laten uitvoeren ipv een SRS omdat voor veel mensen een FFS vrij essentieel is. Niet alleen om je eigen dysphorie te verminderen maar ook om wat normaler behandeld te worden en om betere kansen te krijgen. Onlangs had een transvrouw in een groep verteld over haar ervaringen. Ze zei dat ze voordat ze een FFS had ondergaan geen goede baan kon vinden en alleen als uitzendkracht aan het werk kon. Na haar FFS kon ze meteen als consultant aan de slag. Misschien ligt het aan het zakelijke wereldje waarin ze werkt maar ik vond het een heel typisch verhaal. Veel transen zullen nooit een FFS kunnen betalen, zelfs al willen ze het en sparen ze er voor waardoor ze misschien altijd achterblijven in de samenleving. Ik vind het een beangstigende gedachte.
-
Freetouch
Tja, ik zou zeggen lenen.... (maar dat is voor mij erg makkelijk praten natuurlijk)
Als je weet dat je daarna beter een baan kunt krijgen dan is dat snel terugbetaald toch???
Als je weet dat je daarna beter een baan kunt krijgen dan is dat snel terugbetaald toch???
“good enough”
-
diederique
Tja, zelfs lenen; er wordt al zoveel geleend. Het is wel een hypotheek op de toekomst waarvan nog maar moet blijken hoe die zich terugbetaald.thegirlinme schreef:Tja, ik zou zeggen lenen.... (maar dat is voor mij erg makkelijk praten natuurlijk)
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Arike
waarom ook niet... onze hele westerse maatschappij hangt van de leningen aan elkaar ....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Raisa
hrmmm... na het vliegavontuur ben ik niet meer zo happig op het aangaan van financiele verplichtingen...
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Merkwaardig toch...? Toen leek het een weg naar een zekere en veilige toekomst. Achteraf voelt het als een avontuur.
Was je beslissing toen onjuist? Nee, natuurlijk niet, maar je kent mijn standpunt in dit soort situaties. De beslissing was toen - met de beschikbare informatie - de juiste. Dat je nu een andere beslissing zou hebben genomen (met nieuw bekomen informatie) maakt je beslissing van toen niet fout.
Dat kan - zoals ik elders al schreef - ook gelden voor de keuze tussen een volledige SRS of een beperkte versie daarvan.
De waarschuwing dat je donormateriaal gaat 'inleveren' zou geen factor mogen zijn je uiteindelijke beslissing te versnellen.
Was je beslissing toen onjuist? Nee, natuurlijk niet, maar je kent mijn standpunt in dit soort situaties. De beslissing was toen - met de beschikbare informatie - de juiste. Dat je nu een andere beslissing zou hebben genomen (met nieuw bekomen informatie) maakt je beslissing van toen niet fout.
Dat kan - zoals ik elders al schreef - ook gelden voor de keuze tussen een volledige SRS of een beperkte versie daarvan.
De waarschuwing dat je donormateriaal gaat 'inleveren' zou geen factor mogen zijn je uiteindelijke beslissing te versnellen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Engel
Ik ook 3x kunnen we elkaar een hand geven op leeftijd 5, 13 en 15Daniéla schreef:Zou een rok of jurk een verkrachting of aanranding werkelijk uitnodigen denk je, Melany?
Ik ben 3 x in mijn leven verkracht en alle drie de keer had ik geen rok of jurk aan...
Liefs Daniéla (die een tikje tegen haar kont als compliment ziet)
-
Freetouch
Stel dat je een renteloze lening zou kunnen krijgen.... zou je het dan wel lenen?Raisa schreef:hrmmm... na het vliegavontuur ben ik niet meer zo happig op het aangaan van financiele verplichtingen...
“good enough”
-
Raisa
Alleen met baangarantie en zonder huis als onderpand....
-
Freetouch
Dat zonder huis als onderpand is nog wel te regelen... maar een lening aangaan met baangarantie... Gat in de markt denk ik! 
“good enough”