Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Mieke en Aafke,

Wanneer het zover is horen jullie dat ook wel zonder bericht van mij...

Maar voor de zekerheid zal ik het ook even via het forum doorgeven. :)
En verslag doen uiteraard.

Liefs Daniéla
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Op weg! (Mobieltje)

Oktober 2008, mijn oude mobieltje had het zo ongeveer opgegeven. SMS lukte nog wel maar bellen ging helemaal niet meer. In zoverre, ik kon de ander wel horen maar zij mij niet meer. Het tweede leven van de Nokia van mijn dochter was daarmee teneinde. Ik heb toen besloten om een nieuwe te kopen, het werd de Nokia 3110 classic. Een geweldig toestel waar ik nu nog steeds heel tevreden gebruik van maak.
De welkomsttekst kon ik zelf invoeren en destijds heb ik besloten dat het een tekst moest zijn die mij bewust maakte van mijn gevoel. Als ik ’s ochtends de telefoon opstartte (’s avonds zette ik hem uit) verscheen er de vraag, “Al in de spiegel gekeken? En, tevreden?” Wetende dat er geen ochtend voorbij ging wanneer ik in de spiegel keek dat ik tevreden kon zijn met hetgeen ik zag. Niet dat ik ontevreden was met mijn uiterlijk maar er was een gevoel dat wat mijn spiegelbeeld mij liet ziet niet klopte met mijn gevoel. Dat blijvende knagende stemmetje wat er altijd al geweest was en in de loop van de jaren, terwijl mijn gezicht ruwer en mijn hoofd kaler werd, alleen maar erger werd. Totdat ik op een ochtend in de voorzomer van 2010 ineens het kwartje hoorde vallen en het stemmetje hoorde zeggen, “Maak je niet zo druk man, je bent een vrouw!” Vanaf dat moment ben ik serieus gaan zoeken, op internet en vooral in mezelf. Van genderdysforie wist ik helemaal niets en het enkele voorbeeld van een transseksueel heeft me alleen maar afgeschrikt. Een half jaar nadat ik het kwartje hoorde vallen wist ik zeker dat het lichaam waarin ik geboren ben niet het juiste was. En ook nooit meer het juiste zou worden, ondanks de verwoede pogingen die ik mijn hele leven gedaan heb om gewoon een man onder de mannen te zijn.
Vorige week moest er een nieuwe sim kaart in mijn telefoon omdat ik een andere provider heb en zag de welkomsttekst weer staan. “Al in de spiegel gekeken? En, tevreden?” Ja, ik ben nu tevreden. Niet alleen met mijn uiterlijk maar ook met het spiegelbeeld wat nu bij mijn gevoel past.
Genderdysforie afdoen als een leugen is even erg als een kind niet geloven wanneer ze zegt misbruikt te zijn. Gelukkig is dat laatste mij niet overkomen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Vandaag de zoveelste afspraak bij de Endocrinoloog. "Ja alles gaat goed en ik heb een datum voor de operatie, 4 april." "Dat is nog ver weg." Was haar reactie. "Dan moet je stoppen met de hormonen op 21 februari." "Dat is al een stuk dichterbij."Hoorde ik mezelf zeggen. Bang of zenuwachtig voor de operatie ben ik niet maar die 6 weken zonder hormonen en Androcure maken me wel een beetje nerveus. Ik voel me geweldig door de pleisters en dat pilletje maar wat gaat er gebeuren als ik zonder moet? Zes weken is wel heel erg lang of lijkt dat maar zo.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Hannah

Bericht door Hannah »

Nee dat lijkt niet zo, 6 weken is best lang als je er tegen aan kijkt, maar ik kan je vertellen dat het best mee valt, geen pleisters en geen androcur, alleen zal je merken dat de energie wat af neemt. maar daar tegen over staat. dat je over de streep komt. en dat het waard is waarvoor je bent gegaan. en dat wordt als maar beter , geloof mij.

ik weet het, heb het mee gemaakt, en voor 1000 % content.
Liefs Henny.
Veronica

Bericht door Veronica »

Hannah schreef:Nee dat lijkt niet zo, 6 weken is best lang als je er tegen aan kijkt, maar ik kan je vertellen dat het best mee valt, geen pleisters en geen androcur, alleen zal je merken dat de energie wat af neemt. maar daar tegen over staat. dat je over de streep komt. en dat het waard is waarvoor je bent gegaan. en dat wordt als maar beter , geloof mij.

ik weet het, heb het mee gemaakt, en voor 1000 % content.
Liefs Henny.
Hoezo moet je met je hormonen stoppen voor de operatie?
Afbeelding
Anon20180501

Goeie vraag Veronica.

Ik moet 4 weken voor de operatie stoppen met (alleen) de spyro en dat doe ik gewoon maar waarom eigenlijk... :?

Hier ook geen idee...

x Daniéla
Veronica

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:Goeie vraag Veronica.

Ik moet 4 weken voor de operatie stoppen met (alleen) de spyro en dat doe ik gewoon maar waarom eigenlijk... :?

Hier ook geen idee...

x Daniéla
Heeft niemand je dat verteld dan?
Afbeelding
Anon20180501

Uhh... nee, en ik vond het zo gewoon dat ik er zelf ook niet naar gevragen heb.

Stom hé. :?

:)
diederique

Bericht door diederique »

Ik meen gelezen te hebben zowel bij de VU als bij "Chet" dat de oestrogeen gestopt wordt 4-6 weken van te voren en de androcur pas 1 week vooraf. Belangrijkste reden volgens mij, een zo stabiel mogelijk herstel zonder "ongewenste" bijmenging van "vreemde" stoffen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501

Zoiets dacht ik ook al, Diederique.

Ik had al eerder gemerkt dat elke chirurg(e) zijn/haar eigen protocol hanteert wat dit betreft.
Opvallend is wel dat de handelswijzen hierin zoveel verschillen. :?

X Daniéla