wat luister je nu

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180501

Re: wat luister je nu

Bericht door Anon20180501 »

Dat Mechina momenteel je favo is was me al een beetje duidelijk geworden Luna.. :) en ik vind het ook wel heel erg mooi.
Dat schreeuwerige vind ik normaal echt niets, zal mijn leeftijd zijn, maar Moonsorrow kan er nog net mee door... :drool:

Mijn schoonzoon is dj op een middelgroot plaatselijk radiostation en draait House/techno. Ik ken al die namen niet van de diverse stijlen maar zolang het dansbaar is kan ik er niet bij stilzitten. En de 'normale' popmuziek vanaf de jaren 60 'draai' ik nog regelmatig. Vroeger draaide ik zelf de platen (oa Kraftwerk Elise :) )maar die zijn bij mijn scheiding achtergebleven, daarom zet ik tegenwoordig YouTube op en laat me verrassen, soms tot diep in de nacht... :)
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Daniéla schreef:Dat Mechina momenteel je favo is was me al een beetje duidelijk geworden Luna.. :) en ik vind het ook wel heel erg mooi.
Dat schreeuwerige vind ik normaal echt niets, zal mijn leeftijd zijn, maar Moonsorrow kan er nog net mee door... :drool:

Mijn schoonzoon is dj op een middelgroot plaatselijk radiostation en draait House/techno. Ik ken al die namen niet van de diverse stijlen maar zolang het dansbaar is kan ik er niet bij stilzitten. En de 'normale' popmuziek vanaf de jaren 60 'draai' ik nog regelmatig. Vroeger draaide ik zelf de platen (oa Kraftwerk Elise :) )maar die zijn bij mijn scheiding achtergebleven, daarom zet ik tegenwoordig YouTube op en laat me verrassen, soms tot diep in de nacht... :)
Nee hoor het schreeuwerige ofwel krijszang kan inderdaad verschrikkelijk zijn, vaker wel dan niet, eigenlijk. Bij moonsorrow en wat andere klinkt het wel goed omdat het echt bij de atmosfeer past. En uhh... viking-achtige mannen met lang haar... ;)

Dansbaar licht me niet echt, met weinig fysieke kracht en twee linkerbenen ;) Alhoewel zeg ik geen nee tegen ambient/trance en jaren 70/80 spacey synthesizer muziek. Zou wel een draaitafel willen :( Lp's zijn tegenwoordig weer hartstikke in bij veel mensen die die digitale masters zat zijn
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Elise

Bericht door Elise »

Daniéla schreef: Mijn schoonzoon is dj op een middelgroot plaatselijk radiostation en draait House/techno. Ik ken al die namen niet van de diverse stijlen maar zolang het dansbaar is kan ik er niet bij stilzitten. En de 'normale' popmuziek vanaf de jaren 60 'draai' ik nog regelmatig. Vroeger draaide ik zelf de platen (oa Kraftwerk Elise :) )maar die zijn bij mijn scheiding achtergebleven, daarom zet ik tegenwoordig YouTube op en laat me verrassen, soms tot diep in de nacht... :)
Jammer dat je de platen niet meer hebt. Maar op youtube is inderdaad veel te vinden. En anders is de kringloop winkel tegenwoordig ook een goed adres. Ik ben tegenwoordig helemaal van de italo disco, early house en synth pop, en heb via die weg mijn platen collectie weer behoorlijk uitgebreid. :)
Anon20180501

En soms kom je op een verjaardagsfeestje waar men dol is op dit soort wereldsterren...
Was wel gezellig :)

Butterflyflaps

Bericht door Butterflyflaps »

Elise schreef:
Butterflyflaps schreef:en een knallertje ^^
https://soundcloud.com/ticheur/ovni
Tekno! Das lang geleden :) Ik moet mijn Curly platen maar weer eens gaan zoeken dan.
ooommgggg jij hebt platen van Curley :wship: :wship: :wship:

vet!!!!

:dance: :hbeat:
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Elise

Bericht door Elise »

Butterflyflaps schreef: ooommgggg jij hebt platen van Curley :wship: :wship: :wship:

vet!!!!
Een paar maar hoor. ;) Onder andere een paar uit de Kibra Hacha serie.
LunaWeisse

Nieuwe music-vid van Moonsorrow.. over de slag tussen Odin en Fenrir :drool:

Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501

Yeahh.., ik heb hem helemaal afgeluisterd Luna :) en daar heb ik geen spijt van, ook wel dankzij de clip moet ik eerlijk toegeven.. wat mooi gemaakt, en roerend einde... die hoorde ik niet aankomen. :)

Het kan gebeuren dat ik tijdens een gekke bui eens een keer in de geschiedenis van die Donder-Slag zal gaan duiken, maar tot dan doe ik het wel met die clip, thx... ;)
LunaWeisse

Leuk dat je 'm helemaal hebt bekeken! Eerlijk gezegd vind ik de clip ook iets boeiender dan de muziek, komt ook omdat het afschuwelijk kort is. Gemiddelde Moonsorrow nummer is 15 min met uitlopers naar 30. Veel meer opbouw en sfeer, dus. Wat ik wel leuk vind zijn de hervertellingen van noorse mythologie, niet voor het massa publiek met een happy-end, maar zo grimmig als het echt was. Ja, Fenrir doodde Odin. Heeft te maken met de Rägnarök, het einde der goden, en de wedergeboorte van de wereld uit een vloed*. Mijn Noorse mythologie is trouwens roestig en heeft wat opheldering nodig...

Leuk is dat dit het tweede Scandinavische metal album is over de Rägnarök. Een van Borknagar(Winter Thrice) en een van Moonsorrow(Jumalten Aika - age of the gods).

*Edit, Ik gebruik verleden tijd maar het zijn prophecies over de toekomst..

/einde ramble :P
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
LunaWeisse

:evil: