Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Emma »

Fijn bericht Claire!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Claire

Bericht door Claire »

Daniéla schreef:Je klinkt gelukkig vrij gerust Claire, want ik schrok even toen je begon over je medisch verleden.
Ik schaam me dood als je hierover al eerder iets gezegd hebt want voor mij is dit de eerste keer
dat ik het hoor.
Ik neem dus aan dat het je transitie zeker niet in de weg zal staan..? Zo pak ik het tenminste op.

Maar gelukkig ben je niet gek, altijd fijn om dit uit te kunnen sluiten. ;)

Succes!

x Daniéla

Daniëla dat geeft toch helemaal niet :hug:
Was Non Hodgkin en is nu 7 jaar geleden.
Ben nog wel onder controle bij internist.
Hebben het toen een tijd terug bij VU bijeenkomst al aangekaart en het antwoord was dat ze geen idee hadden van hormonen en kanker.
Dan blijf ik straks maar extra onder controle.
Ik wil zo niet stoppen hierdoor.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica

Bericht door Veronica »

Dat is goed nieuws Claire :)

Zo, al 5 dagen aan de HRT, vraag mij af of het aan mij ligt of niet maar op de grote honger na merk ik niks anders qua vermoeidheid of emoties, of moet dat nog komen?
Afbeelding
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Claire schreef:
Hebben het toen een tijd terug bij VU bijeenkomst al aangekaart en het antwoord was dat ze geen idee hadden van hormonen en kanker.
fijn dat het goed met je gaat Claire.

Bij mij is sprake van cardiomyopathie (HOCM). Sta onder controle van de Cardioloog en ik heb 't destijds bij de intake van het VU ook aangekaart. Tot nu toe is het VU er echter niet op teruggekomen, maar ik vraag me af of het de SRS niet in de weg staat. De orthopedisch chirurg (ander ziekenhuis ;) ) gaf me namelijk onlangs al aan om die reden mijn voeten niet te willen opereren. Dit vanwege de narcose of ruggenprik die noodzakelijk is. Daarom laat ik de cardioloog nu maar met het VU contact opnemen.
Aliss

Bericht door Aliss »

Ik wil even kwijt dat ik vandaag voor het eerst op intake gesprek ben geweest bij mijn hopelijk toekomstige werkgever als trans :D
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Claire schreef:
Daniéla schreef:Je klinkt gelukkig vrij gerust Claire, want ik schrok even toen je begon over je medisch verleden.
Ik schaam me dood als je hierover al eerder iets gezegd hebt want voor mij is dit de eerste keer
dat ik het hoor.
Ik neem dus aan dat het je transitie zeker niet in de weg zal staan..? Zo pak ik het tenminste op.

Maar gelukkig ben je niet gek, altijd fijn om dit uit te kunnen sluiten. ;)

Succes!

x Daniéla

Hoi hoi Clare

Mijn kennis van de medische wetenschap schiet tekort om inhoudelijk op je ziekte in te gaan. Veel te complex voor mij... :?
Ik heb begrepen dat (in uitzonderlijke gevallen?) gehele genezing mogelijk zou zijn..? ik hoop dat als dat zo is dat het geluk
dit keer wel aan je zijde zal staan. In ieder geval hoop ik op zijn minst dat alles stabiel genoeg is en geen belemmering zal
vormen voor je HRT.

Oh, ik reageer wat later omdat het dag1 te gezellig was in het café om de volgende dag helemaal helder te kunnen denken
en vandaag heb ik de hele dag mogen genieten van 2 - Nou, anderhalve - lieve mooie keukenprinsen die mijn keuken helemaal
kwamen verbouwen. In de goede zin van het woord. Je zal begrijpen dat ik even nergens anders tijd voor had... :)

x Daniéla
Britta

Bericht door Britta »

Even kort. Vandaag bij de huisarts geweest voor de verwijsbrief voor het P.I.G. Zonder problemen gekregen. Wel even zenuwachtig, maar viel mee, ondanks dat het de eerste was die ik het vertelde.

Je krijgt wel gelijk medelijden terug (o, wat moet dat lastig voor je zijn. Ehm, nee, zelfmedelijden heb ik al genoeg gehad en voel me als vrouw best vrolijk, dat man zijn is maar tijdelijk en een kostuum dat ik draag. Dank u...

Moest daarna foundation halen bij de hema en er waren een paar tienermeisjes die mij echt aankeken alsof ik hun heilige grond had betreden. Ehm, deal with it, I am going to buy that stuff!

Kwam ik thuis, kwam ik erachter dat ze bij de huisarts nog steeds mijn voor- en achternaam door elkaar halen. Grr, kan ik terug voor een brief die klopt...en ik heb het pas 4 keer aangegeven daar dat het niet klopt.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Irene schreef:
Claire schreef:
fijn dat het goed met je gaat Claire.

Bij mij is sprake van cardiomyopathie (HOCM). Sta onder controle van de Cardioloog en ik heb 't destijds bij de intake van het VU ook aangekaart. Tot nu toe is het VU er echter niet op teruggekomen, maar ik vraag me af of het de SRS niet in de weg staat. De orthopedisch chirurg (ander ziekenhuis ;) ) gaf me namelijk onlangs al aan om die reden mijn voeten niet te willen opereren. Dit vanwege de narcose of ruggenprik die noodzakelijk is. Daarom laat ik de cardioloog nu maar met het VU contact opnemen.
Hai Irene

Net als bij Clair zo'n ziekte waarvan ik veel te weinig vanaf weet om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik ga maar even uit van het beste scenario en dat je ondanks de risico toch sterk genoeg bent om zonder al te veel problemen een operatie te doorstaan. Stel; er gebeurt je iets en je moet met spoed opgenomen en geopereerd worden, dan zullen ze dat niet nalaten. (ongeacht de risicos, dat is een kwestie van prioriteiten stellen) De omstandigheden zijn echter idealer tot bijna optimaal te noemen als je 'gepland' geopereerd moet/gaat worden. Ze kunnen er dan van begin af aan rekening mee houden.

Maar ik weet dat voor jou nog veel onzeker is en bovenstaande slaat misschien helemaal nergens op, ik wens jou net als Claire met heel mijn hart alle geluk, moed en sterkte die te vergeven is.

x Daniéla
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ja,, lief geschreven van je :!: :hbeat:
Veronica

Bericht door Veronica »

Aliss schreef:Ik wil even kwijt dat ik vandaag voor het eerst op intake gesprek ben geweest bij mijn hopelijk toekomstige werkgever als trans :D
Hoe reageerde die daarop toen je dat vertelde?
Afbeelding