Bedankt voor alle berichtjes, toch even prettig om te lezen wat anderen hierover denken... ben normaal
niet zo het type dat naar alle praatgroepen (aka lotgenoten) gaat enzo, het is niet zo erg mijn 'ding'.
Maar op sommige momenten is het toch even fijn om erkenning/herkenning te vinden over bepaalde dingen.
Thanks
Hey, maar Jake, dat klinkt echt heel idioot als je het mij vraagt....... dus eigenlijk vraagt zo'n genderteam toch een beetje
twee verschillende houdingen... je moet niet een te groot sexleven hebben gehad, want daaruit zou wellicht niet genoeg blijken
hoe zeer je een hekel hebt aan je lichaam, maar als je vrijwel geen sexleven hebt gehad...mag je ook weer niet verder :S
Net als überhaupt het hele 'groen licht krijgen' verhaal natuurlijk. Je moet redelijk depressief zijn en laten zien hoe slecht het me je
zou (blijven) gaan als je geen akkoord krijgt voor deze verandering...maar je moet ook weer niet te depressief en onrustig zijn,
want dan krijg je weer oranje licht, omdat je eerst maar eens jezelf op orde moet krijgen.
Nu verwoord ik het natuurlijk wat simplistisch, maar Maxim Februari beschreef dat zo mooi in zijn boek
Aah, ik heb hem even terug gevonden..:
Een ander zorgprobleem is de diagnosticering. Voor toegang tot betaalde zorg heb je een diagnose nodig, je moet duidelijk maken dat je lijdt aan een
'gender identiteitsstoornis'. Je moet dus bewijzen dat je geestelijk gestoord bent om medisch behandeld te worden; op hetzelfde moment
moet je bewijzen dat je voldoende geestelijk gezond bent om de transitie aan te kunnen, maar ook weer niet zo geestelijk gezond dat je nog
jaren door kunt klungelen.
Nou, dat dus
En inderdaad, ik ben zeker allang erg blij dat ik bij het UMCG terecht kon, bij wijze van uitzondering... want ik woon in Amsterdam.
Redenen houd ik graag even privé (iets met ouders enzo), maar zeer prettig bijkomend voordeel is zeker dat het daar toch net even wat vlugger en soepeler lijkt te verlopen dan bij het VU.
Dus wat dat betreft geen klagen natuurlijk.
Maar, toegegeven, ik herken me wel in wat Gwendolyn schrijft > 'dat ik gelukkig heb overleefd'.
En dat is en blijft toch een vreemde situatie.... gevoel alsof ik deze tijd 'gewoon moet zien te overleven', terwijl als ik met een gebroken been
meer dan een jaar zou moeten wachten op gips, zou het waarschijnlijk direct op nu.nl verschijnen
En volgens mensen die dan zo'n wachttijd niet hebben gehad en gewoon lekker in hun aangeboren velletje zitten (met alle uitstulpsels inbegrepen) krijg je dan toch gauw 'ja, maar dat is anders'.
Sja, ergens vast wel, maar neemt niet weg dat belangrijke zeer hard nodige zorg op zich laat wachten...
Fijn om te lezen dat velen van jullie de tijd na de start met hormonen wel als redelijk snel ervaren.
Ik probeer mezelf in te stellen op het genieten van specifiek die tijd, omdat je het ook maar 1 keer meemaakt...het eindelijk naar voren zien komen
van jezelf, langzaam maar zeker. Lijkt me erg bijzonder.
Toch vreemd van die wachttijd bij de gynaecologie.....het is toch een genderTEAM waar je in behandeling bent. Je bent mijn inziens al bezig
met een behandeling en die wordt dan ineens weer stil gezet. Theoretisch kan ik het allemaal heeeus wel ergens begrijpen, maar in de praktijk
komen er toch andere vervelende woorden en termen in me op zal ik maar zeggen...
Bepaalde activiteiten in mijn leven staan nogal op een laag pitje, omdat het me simpelweg niet meer lukt om te doen alsof ik er van geniet ondanks dat ik
me volledig ongemakkelijk en gefrustreerd voel over het lichaam waar ik dat mee doe. En ik heb het niet over mijn sexleven overigens.
Dus ik zoek bewust mijn afleiding in andere dingen zodat ik mezelf niet langer hoef te forceren in het gemaakt blij zijn. Op zich niet direct iets mis mee,
want realisatie van wat gaande is (en daar letterlijk en figuurlijk eens goed bij stil staan) is ook zeker niet verkeerd, maar op een gegeven moment
bereik je zo'n punt van 'en nu is het klaar, ik wil gewoon verder...'. En dan ben je dus afhankelijk van een team dat met lange wachtlijsten werkt...
Hopelijk krijgen zowel het VU en het UMCG nu in ieder geval binnen afzienbare tijd de wachtlijsten verkort, met al het extra aangenomen personeel.
Voor alle mensen die nog achter ons staan te wachten op het moment.
Bijna weekend gelukkig, kan ik mijn aandacht even richten op het eindeloos Magic spelen en Het zonnetje in huis kijken vanaf seizoen 1
Fabian