Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Laurens2

Re: Female to Male

Bericht door Laurens2 »

Ik zou zeggen ga eens naar het dichtstbijzijnde fitnesscentrum in de buurt, ik geloof dat het daar heel normaal is om een afspraak te maken met een (personal) trainer. Leg hem uit wat je wil en hij kan je hier meer over vertellen en een schema opstellen waar je rekening moet houden qua eten en welke training je moet hebben.

Of bel eens naar het fitnesscentrum? Ik wil dit zelf ook doen, misschien starten met hardlopen. Als ik de trap op loop ben ik al moe, ik heb een conditie van een baksteen ;)
Harro

Bericht door Harro »

Fitness is inderdaad wel een goed idee.
Ik ben zelf ook begonnen met hardlopen, mijn ervaring is dat je toch behoorlijk snel conditie opbouwt daarmee. Echt leuk vind ik het nog niet, het hardlopen zelf dan. Wel het gegeven dat ik zie dat ik vooruit ga, en steeds verder kan.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Wel goed van je dat je het toch doorzet. Ik hoop dat je op een gegeven moment het wel leuk begint te vinden.

Ik geloof ook dat er zo'n trainingen zijn die je op je mp3-speler kunt zetten zodat iemand je kan vertellen wanneer je moet lopen en wanneer je kunt rennen en het ook langzaam opbouwt. Nike heeft in samenwerking met apple een programma op de iPod, ik weet niet of dat nu nog zo is en of het ook zoiets is maar volgens mij moet je daar ook iets aparts voor aanschaffen.

Ze zeggen ook dat als je sport (bijvoorbeeld hardlopen) er een stofje in je hersenen vrijkomt (ik geloof endorfine) waar je gelukkig(er) van word. Dat heb ik tenminste eens horen zeggen door een psycholoog. Of het in de praktijk ook zo werkt weet ik niet.
Martijn

Bericht door Martijn »

Hardlopen is echt super. Ik loop momenteel met de podcast Evy. Als ik me een dag niet lekker voel, ga ik lopen. Je bent daarna zoveel vrolijker. En voor mij zorgt het er ook voor dat ik rustiger word.

Wil alleen binnenkort ook gaan beginnen met spieroefeningen. Maar daar heb ik nog niet de discipline voor om dat regelmatig te doen.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Figó

Bericht door Figó »

Hier heb ik voor de liefhebber nog een paar oefeningen die je kan doen zonder apparaten of sportschool. Ze zijn niet erg ingewikkeld maar het is wel gratis :p

http://plazilla.com/spieren-kweken-zond ... -apparaten" target="_blank
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro

Bericht door Harro »

Thanks !! k ga vanavond gelijk proberen :D
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Er zijn zo veel postingen, is dit al de revue gepasseerd?
http://www.transvisie.net/activiteiten/ ... -groningen" target="_blank
GENDERHOME GRONINGEN
Wie zijn wij
Het Genderhome Groningen / De Noordermannengroep is een zelfhulpgroep voor transseksuele mannen en vrouwen, zij die zoekend zijn en hun naasten. Kenmerkend voor het Genderhome is de warme sfeer en de betrokkenheid van vrijwilligers en deelnemers.

Gwendolyn
Paul

Bericht door Paul »

Ben zelf vandaag naar Fit for free gegaan, en toen het meisje wat me rondleidde vroeg wat voor doel ik voor ogen had, heb ik eerlijk verteld wat ik wil, en dat ik een transgender ben. Ze vond het interessant om te weten en ze vond het tevens dapper da ik dat vertelden. Vervolgens vertelde ze me dat er wel een aagepast schema van fitnessoefeningen gemaakt kan worden.
Ik heb dus nog hoop!
En voor mezelf helpt het ook om af te vallen, heb veel vrouwelijk vet zeg maar. Maar ben al 6 kilo kwijt inmiddels, het is een start!
Harro

Bericht door Harro »

Klinkt goed, dat er een aangepast schema met oefeningen is. k Ga ook op zoek naar een goede sportschool bij mij in de buurt.
Enne top dat je al zoveel afgevallen bent. Het begin is altijd het moeilijkst
Paul

Bericht door Paul »

Thanks Henrico!
ik vind het belangrijk nu aan mijn gezondheid te werken, en ik vind het nu ook eigenlijkpas de moeite om iets voor mezelf te doen.
Succes met de sportschool - jacht!