Ervaringen met het UMCG?

Martijn

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door Martijn »

@tijgertjetzum Heb jij ook facebook? Er is voor mensjes die naar umcg genderteam gaan een pagina aangemaakt. Daar is nog iemand die 15 juli een afspraak heeft bij Nijhuis.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Jippie, ook mijn nieuwe ponskaartje binnen met een mooie brief waarin staat dat ze een nieuw ziekenhuispasje sturen i.v.m. het geven van Groen Licht. Bovenaan de brief staat Geachte heer Zwart.... :mrgreen:

Heb de neiging om hem in te lijsten..

Petje af voor het UMCG hiervoor.
Dit is werkelijk patientenzorg, heel bijzonder dat ze hier zo mee omgaan.
Martijn

Bericht door Martijn »

Gefeliciteerd Fabian. Ik was ook heel blij toen dat pasje werd bezorgd, vooral ook omdat ik niet wist dat ze het gingen aanpassen. Wel een beetje jammer dat umcg nu een pasje heeft met een sticker erop. Lijkt nergens op :P
tot ik ga staan
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Ja, inderdaad, het is geen ouderwets echt ponsplaatje natuurlijk ;)

Hopelijk ontvang ik vlug een datum voor mijn afspraak bij de gynaecoloog.
Waarschijnlijk ga ik toch met Sustanon beginnen.
Heb er lang over getwijfeld, maar de berichten over de langzamere start met gel blijven toch in m'n hoofd zitten.
Dus dan toch maar Sustanon, bevalt het voortdurend gaten prikken in m'n spieren niet, kan ik altijd nog naar de gel overstappen ;)

Spannend, kan niet wachten tot het zover is :mrgreen:

Martijn, kun jij misschien iets meer vertellen over T-waardes enzo?
In wat voor maten wordt dat gemeten, wat zijn normale waarden, wat meten ze allemaal nog meer, etc...
En wat is jouw dosis sustanon tot nog toe?
Ik hoor dat er ook mensen zijn die wekelijks prikken namelijk.

Bedankt alvast.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik weet niet zoveel over testowaardes Fabian, ik hoor af en toe een getalletje en hoor dan of het goed is. Volgens mij is @Jake wel wat meer thuis in dat.
Ik krijg een dosis van sustanon 250 1 x in de 3 weken. Elke week spuiten gebeurt volgens mij niet in Nederland. Soms wel 1 x in de 2 weken, maar dat ligt er aan hoe snel jij weer testo nodig hebt en geef dan ook goed aan straks bij de arts hoe je je de laatste week voelt
tot ik ga staan
Jake

Bericht door Jake »

T-waardes worden gemeten in nanomol per liter (nMol/l). De eerste keer dat je gaat bloedprikken is nog voor de testo, dan zal het waarschijnlijk maar 0.5 tot 3 zijn. Als je met testo begint en je kiest voor Sustanon dan krijg je zoals Martijn al zei Sustanon 250mg. In andere landen gebruiken ze ook vaak Sustanon 200mg en spuiten ze maar 0.5, dus zij moeten wat vaker spuiten. In NL krijg je ampullen van 1ml die je iedere 3 weken moet injecteren. Om de 3 maanden moet je terugkomen om te bloedprikken en kijken ze of je T-waardes in de normale mannelijke range vallen. Dat is ongeveer 10 tot 37 nMol/L. Als je net een dag na een shot moet bloedprikken dan kan die een stuk hoger zijn (mijn record is 68), of een dag voor een shot dan zal het lager zijn (16 is mijn laagste). Als die waardes heel erg afwijken kun je op 1x in de 2 weken uitkomen.

Verder kijken ze in ieder geval ook naar vrouwelijke hormonen (Oestrogeen, LH, FSH) en misschien nierfuncties (lijkt mij tenminste logisch). Meestal klikt Nijhuis even snel op haar computer aan welke waardes ze wil weten, dus wat ze precies meten weet ik nog steeds niet :P
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

Martijn schreef:@tijgertjetzum Heb jij ook facebook? Er is voor mensjes die naar umcg genderteam gaan een pagina aangemaakt. Daar is nog iemand die 15 juli een afspraak heeft bij Nijhuis.
Dat ben ik Martijn;)
Martijn

Bericht door Martijn »

Martijn schreef:
@tijgertjetzum Heb jij ook facebook? Er is voor mensjes die naar umcg genderteam gaan een pagina aangemaakt. Daar is nog iemand die 15 juli een afspraak heeft bij Nijhuis.

Dat ben ik Martijn;)
Aah ;)
tot ik ga staan
FabianGZ

Bericht door FabianGZ »

Hey Tijgertjetzum,

Jij gaat morgen hè :)
Kun je ons laten weten hoe het ging?
Ik moet zelf op 22 juli naar Dr. Nijhuis, dus ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat doen in 3 kwartier.

Bij het VU schijn je toch direct je eerste shot te kunnen krijgen, maar Dr. Nijhuis zei mij
een tijdje geleden aan de telefoon dat je wel al je recept mee krijgt, maar dat je pas na het telefoontje
met de bloeduitslag (zo'n 2 weken later) echt mag beginnen.

Succes in ieder geval :mrgreen:

Fabian
Martijn

Bericht door Martijn »

Je bent bij Nijhuis zelf wel sneller klaar. Volgens mij heb ik daar maar 10 minuten gezeten ofzo de eerste keer :P Daarna nog even bloedprikken. Gaat allemaal echt super snel.
tot ik ga staan