pleister
-
Angel
Re: pleister
Ik ga nooit naar de huisarts, maar als ik er kom zal ik het eens navragen, thanks 
-
Aliss
Ja gewicht is een van de factoren die je goed in de gaten moet houden!Angel schreef:bedankt, ik lees nu dat overgewicht een belangrijke contra indicatie is
Aliss
-
Angel
ik hou em gewicht heel goed in de gaten, wil alleen niet echt vlotten haha
-
Aliss
Hahaha klinkt bekendAngel schreef:ik hou em gewicht heel goed in de gaten, wil alleen niet echt vlotten haha
-
jacqueline
hoeveel mag die BMI maximaal zijn?
-
Britta
Ehm, hangt er vanaf waarvoor. richtlijnen verschillen per geslacht en leeftijd. Maar voor de meeste groepen geldt:
20-25 is gezond
25-30 te zwaar
30-35 obese
35+ morbide obese
Boven de 30 opereren ze niet graag (en dus doen ze dan alleen levensredende operaties). Boven de 25 is het niet gelijk mis, maar het is een teken dat je iets zou moeten doen.
Voor jongere mensen is bijvoorbeeld het bmi lager voor gezond gewicht en voor oudere mensen loopt het iets op.
Ik ben geen medicus, maar dit kreeg ik altijd te horen als ik onder het mes moest.
20-25 is gezond
25-30 te zwaar
30-35 obese
35+ morbide obese
Boven de 30 opereren ze niet graag (en dus doen ze dan alleen levensredende operaties). Boven de 25 is het niet gelijk mis, maar het is een teken dat je iets zou moeten doen.
Voor jongere mensen is bijvoorbeeld het bmi lager voor gezond gewicht en voor oudere mensen loopt het iets op.
Ik ben geen medicus, maar dit kreeg ik altijd te horen als ik onder het mes moest.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
jacqueline
een BMI van 25.43 moet dan goed zijn voor mij.....alleen zou ik toch graag van dat buikje af willen.....onder een leuk jurkje ziet het er niet mooi uit...
-
Britta
BMI is alleen maar een indicatie. Je hebt ook waist to height ratio (betrouwbaarder als je juist heel veel sport). Het is voornamelijk een goed instrument om te weten of er echt iets aan de hand is. Als jeen bmi van 30 hebt, hoeveel je ook beweegt is het een indicatie dat er iets mis is, hetzelfde is er natuurlijk las je bmi van 15 hebt.
Of je nu 25.5 of 24 hebt, zegt heel weinig. Diegene met 25.5 kan wel eens veel gezonder zijn. Net afhankelijk van wat je met je lichaam doet.
Of je nu 25.5 of 24 hebt, zegt heel weinig. Diegene met 25.5 kan wel eens veel gezonder zijn. Net afhankelijk van wat je met je lichaam doet.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Veronica
-
Freetouch