IK ben1,92 en weeg al ruim 30 jaar het zelfde 58 kg. Dus ben lang en heel slank, maar ik sport dan ook dagelijks 2 uur en fiets op de racefiets regelmatig een rondje Limburg. En ik voel mij er lekker bij, zeker als ik na het sporten een leuk zomerjurkje kan dragen tijdens de avondwandeling in het bos met mijn haren in een zijvlecht.
Mijn haar groeit intussen gestaag door (inmiddels onderkant rug) en binnenkort heb ik mijn eerste afspraak in de schoonheidskliniek voor mijn eerste IPL behandeling voor mijn gezicht. Dit als voorbereiding van de lange weg die ik nog te gaan heb voordat ik aan de hormonen mag. Maargoed dit even ter zijde.
Gewicht
-
Jennifer
Re: Gewicht
Ik ben 1,80 en mijn gewicht varieert nogal. Heb weer de moed gevonden om hongergevoel te negeren. Ongeveer 5 weken terug gestart met 105,5 kg. Vanmorgen sinds tijden net onder de 100. Was 99,8. Hoop dit nog even vol te houden, maar zal aankomende 2 weken (zonnige zuiden) tijdens de vacantie wel lastig worden.
-
ada
Nu ik ben eigenlijk heel klein n.l. 156 cm en door de hormonen iets zwaarder geworden 58 kg.
Maatje 40 is eigenlijk best ok en van natuur uit een vrouwenstem, helaas van boven kaal dat is niet anders.
Denk de dingen die je bij je eigen positief zijn dat ook waarderen voor je zelf.
Reclamespotje: IEDEREEN IS ANDERS.
Maatje 40 is eigenlijk best ok en van natuur uit een vrouwenstem, helaas van boven kaal dat is niet anders.
Denk de dingen die je bij je eigen positief zijn dat ook waarderen voor je zelf.
Reclamespotje: IEDEREEN IS ANDERS.
Wees je zelf en niet een ander
-
Cait
BTW Hakuna, Jou lengte + gewicht is behoorlijk ongezond... Let er wel op dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt.Zeker als je ook graag beweegt
-
Petratrans
Hakuna, als je 1,92 m bent kun je nooit 58kg wegen. Ik ben zelf 1,85 m en 71kg en al skinny.
-
Veronica
Het kan wel, maar dan heb je extreem ondergewicht dat flink wat risico's met zich brengt qua gezondheid.Petratrans schreef:Hakuna, als je 1,92 m bent kun je nooit 58kg wegen. Ik ben zelf 1,85 m en 71kg en al skinny.
Sowieso kan ik alvast wel zeggen dat het VU moeilijk gast doen over een eventueel traject met zo'n gewicht, bmi van 15,2 is gewoon extreem laag en op ten duur zelfs gevaarlijk, zelfs als het allemaal nu in orde lijkt, op ten duur gaat het mis.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Het valt op zich nog mee, maar één ding is zeker; Ondergewicht heb ik zeker niet. Oppassen dus met eten en voor veel lichaamsbeweging zorgen. Zodra ik uit bed kom in ieder geval 1 uur ochtendgymnastiek, maar daarnaast natuurlijk ook beweging. Fietsen, wandelen, maar ook de kleine dingetjes zoals blijven staan in de tram en trappen lopen in plaats van de lift gebruiken.
Dat stukje over eten met aandacht op dat blog vond ik heel goed. Dat doe ik dus ook. Sinds ik met veel aandacht eet kan ik zo veel meer genieten van eten. Voor eten neem ik echt de tijd. Anders hoeft het niet eens van mij. Of ik moet bijna omvallen van de honger. Ik zorg er altijd voor dat ik rustig aan tafel zit en de volledige aandacht bij het eten heb. Van ontbijt tot hoofdmaaltijd. Die hoofdmaaltijd neem ik overigens vaak niet pas op het einde van de dag, wanneer het nog maar kort voor het slapen gaan is. Een grote maaltijd neem ik juist als ik daarna nog van alles ga doen.
Wat ik liever niet doe, of het moet echt praktisch gezien zo uitkomen, is eten in gezelschap. Dat vind ik nogal zonde van het eten. Gemoedelijk samenzijn en daarbij af en toe een paar hapjes nemen. Dan is bij mij de aandacht voor het eten weg. Of eten tijdens het lopen op straat. Dat zie ik zo vaak. Even snel wat eten naar binnen werken. Zonde is dat. Ook al is een eenvoudig broodje of maar een zak chips. Ga er in ieder geval rustig voor zitten en neem alle tijd om de smaak op te nemen.
Als ik hier op af ga dan lijkt het wel alsof vrijwel alles ongezond is. Ook dingen die juist als gezond gezien worden. Daar kijk ik maar niet te veel naar. Het is in ieder geval zo dat ik niet leef op een dieet van chips en frisdrank. Dan zijn groenten, fruit, water en thee toch veel lekkerder, hoewel het best eens gebeurd dat ik in een snackbar eet. Frites, vegetarische kroketten en pizza zijn voor een enkele keer ook best lekker, maar niet als dagelijkse kost.Fay schreef:Try this, ik ben er zon 9 kilo mee kwijt geraakt in 6 weken, de gezonde manier
http://www.jasperalblas.nl/
Net terug van de vakantie mag ik weer aan de slag, 4 kilo erbij in een week, wil er nu weer 7 kwijt
Fay
Dat stukje over eten met aandacht op dat blog vond ik heel goed. Dat doe ik dus ook. Sinds ik met veel aandacht eet kan ik zo veel meer genieten van eten. Voor eten neem ik echt de tijd. Anders hoeft het niet eens van mij. Of ik moet bijna omvallen van de honger. Ik zorg er altijd voor dat ik rustig aan tafel zit en de volledige aandacht bij het eten heb. Van ontbijt tot hoofdmaaltijd. Die hoofdmaaltijd neem ik overigens vaak niet pas op het einde van de dag, wanneer het nog maar kort voor het slapen gaan is. Een grote maaltijd neem ik juist als ik daarna nog van alles ga doen.
Wat ik liever niet doe, of het moet echt praktisch gezien zo uitkomen, is eten in gezelschap. Dat vind ik nogal zonde van het eten. Gemoedelijk samenzijn en daarbij af en toe een paar hapjes nemen. Dan is bij mij de aandacht voor het eten weg. Of eten tijdens het lopen op straat. Dat zie ik zo vaak. Even snel wat eten naar binnen werken. Zonde is dat. Ook al is een eenvoudig broodje of maar een zak chips. Ga er in ieder geval rustig voor zitten en neem alle tijd om de smaak op te nemen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.