de term 'topickaperij' is ineens wel wat vreemd. M.i. zwerft elke topic op dit forum veelal steeds alle kanten op. Meningen die het topic raken mogen toch best ook geuit worden? Na ongeveer drie tot zes luisterende oren heb ik daar althans best wel behoefte aanDanielle schreef:
Houd je eigen geklaag en topickaperij hier buiten!
Brief aan mijn ouders
-
Anon20180730
Re: Brief aan mijn ouders
-
Jessy
There's a difference between begging for mercy, and asking for understanding and support in a difficult path to come. The topic starter wasn't judged, but took a big step informing his parents and is just hoping that they will accept and understand.Maria_G schreef:Being a transsexual is not a crime. Therefore it is a very bad idea to feel like a guilty criminal who needs to beg for mercy to be understood and forgiven and accepted.
Is er overigens al iets nieuws gebeurd? Ik hoop echt dat het snel een bespreekbaar onderwerp wordt. Want als beide kanten weten dat de ander het weet en er blijft een stilte, kan dat op den duur een behoorlijk gespannen sfeer veroorzaken.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Anon20180501
Tot hiertoe ben ik het met je eens Irene, ik las/beoordeelde het ook als een metafoor, maar dat laatste had niet gehoeven volgens mij, over en weer schermt men zo ongeveer met dezelfde mate van stelligheid, moet kunnen toch..??Irene schreef...
nou zeg.. volgens mij weet je toch best wel wat er bedoeld wordt. Alhoewel dan letterlijk geen geen 'guilty crimineel', dan in elk geval toch een 'melaatse' of een ander die op zijn minst wat vreemd is en als het er echt op aan komt hier niet echt thuishoort. Héél wat directe familie ontwrichtingen helaas ten spijt.
Ik hoop ook snel iets te horen Jessy...
grts Daniéla
-
Maria_G
Negative. There is no big difference between begging for understanding and support and asking for understanding and support.Jessy schreef:There's a difference between begging for mercy, and asking for understanding and support in a difficult path to come.
-
Veronica
Maria_G schreef:Negative. There is no big difference between begging for understanding and support and asking for understanding and support.Jessy schreef:There's a difference between begging for mercy, and asking for understanding and support in a difficult path to come.
Ik mag dan wel jonger zijn maar, het verschil tussen smeken/bedelen en vragen ken ik wel, em beiden woorden hebben vrij weinig met elkaar te maken.
-
Anon20180730
'begging' or 'asking for understanding, support and acceptance' is m.i. helemaal niet aan de orde. Je doet je familie weliswaar iets aan, maar de laatste staat voor jou of niet. There are only facts & emotions to handle
-
Beardelady
En ik vraag mij af hoe is afgelopen met X.. Alles goed schar?
-
Barbarella
Ik vraag me ook af hoe het afgelopen is. Anyway we kunnen niks doen.Joukje schreef:En ik vraag mij af hoe is afgelopen met X.. Alles goed schar?
De beste uitkomst is denk ik wanneer de ouders van X het trans zijn van X hebben geacepteert maar het geen goed idee vonden dat X met mensen afspreekt via het internet.
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Beardelady
Jemig Barb,Barbarella schreef:Ik vraag me ook af hoe het afgelopen is. Anyway we kunnen niks doen.Joukje schreef:En ik vraag mij af hoe is afgelopen met X.. Alles goed schar?
De beste uitkomst is denk ik wanneer de ouders van X het trans zijn van X hebben geacepteert maar het geen goed idee vonden dat X met mensen afspreekt via het internet.
Barbarella
Waar staat er iets over afspreken in dit topic?
-
Anon20230901
Oeps, tijdje niet online geweest... Sorry!
Maar ik heb er nog steeds niets over gehoord. Een vriendin van mij heeft het wel aan mijn broer gevraagd (hij accepteert het dus sowieso!) maar hij wist er ook niks van. Ik heb intussen wel met de schoolmaatschappelijk werker gepraat, omdat ik weer twijfel tussen het een en het ander. Daarom ga ik er ook niet binnenkort om vragen. En over dat afspreken, ik denk niet dat het ze erg veel uit maakt, aangezien ik al met genoeg mensen heb afgesproken en de mensen waarmee ik veel omga waarschijnlijk toch erger zijn.
Voor de rest gaat alles nog wel goed met mij.
x X
Maar ik heb er nog steeds niets over gehoord. Een vriendin van mij heeft het wel aan mijn broer gevraagd (hij accepteert het dus sowieso!) maar hij wist er ook niks van. Ik heb intussen wel met de schoolmaatschappelijk werker gepraat, omdat ik weer twijfel tussen het een en het ander. Daarom ga ik er ook niet binnenkort om vragen. En over dat afspreken, ik denk niet dat het ze erg veel uit maakt, aangezien ik al met genoeg mensen heb afgesproken en de mensen waarmee ik veel omga waarschijnlijk toch erger zijn.
Voor de rest gaat alles nog wel goed met mij.
x X