SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Aliss

Re: SRS komt eraan maar ik draai door van niet roken

Bericht door Aliss »

Danielle schreef:Je had natuurlijk al veel eerder kunnen stoppen. Het ik zo ongeveer het eerste dat ze bij het VUmc tegen je zeggen: roken is slecht voor je stem en zit daardoor passabiliteit in de weg én het is een harde nee voor de SRS. Die zes weken is een arbitraire grens, je lichaam doet er langer over om te zuiveren.

De stopmedicatie is niet een nieuwe afhankelijkheid in je leven. Het helpt de behoefte verminderen en je kan het vrij vlug afbouwen.
yup. als roken op een van de manieren mijn passabiliteit had belemmerd had ik misschien eerder gestopt. als de operatie midden mei gaat plaatsvinden ben ik tegen die tijd ongeveer 7-8 weken gestopt.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb het ook geprobeerd met Champix (stopmedicatie) maar ben na 2 weken gestopt met de kuur. Op een of andere manier had het op mij een effect dat enigszins te vergelijken is met de uitwerking van (soft-)drugs en antidepressiva, en daar een combinatie van.
Kort na aanvang van de kuur werd ik (verslavingsgevoelig als ik ben) in lichte mate fysiek en psychisch afhankelijk en zoals antidepressiva van mij een ander mens maakte (extreem euforisch) deed de Champix dat ook.

Na het stoppen met de Champix heb ik het gewoon zo geprobeerd en mbv Potters (Tip van Eva) heb ik het toen - op een paar terugvallen na - 7 maanden volgehouden, tot 3 dagen na mijn srs. Toen zat ik alweer in het warme zonnetje te genieten van mijn eerste sigaretje... Zwak, ik weet het maar de srs was mijn motivator, ik at daarvoor ook al anderhalf jaar heel gezond en fitneste daarbij. Met gezond verstand en vrije wil had dat alles gek genoeg niets te maken, het was meer 'een moetje' voor mijn gevoel en eigen bestwil...

Het roken heeft bij mij niet veel maar wel wat effect op mijn stem. Ik zat eens in een taxi te kletsen met een andere passagier die op de bijrijdersstoel zat. De chauffeur kende mij goed, al zolang als ik met het traject bezig was, en na een tijdje ging het gesprek dan ook daarover. De andere passagier die het gesprek een beetje had aangehoord kwam er ineens tussendoor en zei dat hij de hele tijd had gedacht met een cisvrouw van doen te hebben, niet vanwege mijn uiterlijk maar door naar mijn stem te luisteren, hij was namelijk blind. Hij zei er wel bij dat hij hoorde dat ik rookte... :whistle:
Aliss

Bericht door Aliss »

Daniéla schreef:
Het roken heeft bij mij niet veel maar wel wat effect op mijn stem.
Daniéla schreef: de hele tijd had gedacht met een cisvrouw van doen te hebben, niet vanwege mijn uiterlijk maar door naar mijn stem te luisteren, hij was namelijk blind. Hij zei er wel bij dat hij hoorde dat ik rookte...

Ik denk dat ik begrijp wat je wilt zeggen, maar wil je toch vragen om verder uit te leggen :)
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Aliss,

Persoonlijk vind ik dit: een zeer belangrijk, leerzaam, info vol, ............draadje voor ieder " niet roker/ roker/ex-roker" !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Aliss

Bericht door Aliss »

Nick schreef:Hoi Aliss,

Persoonlijk vind ik dit: een zeer belangrijk, leerzaam, info vol, ............draadje voor ieder " niet roker/ roker/ex-roker" !

:lol: ROTFL
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Aliss schreef...

Ik denk dat ik begrijp wat je wilt zeggen, maar wil je toch vragen om verder uit te leggen :)
Wil ik wel Aliss, maar wat wil je er precies nog meer van weten dan..?? :)
Anon20180311

Hoi Aliss,

Ik zal nu eens zwaar uit de hoek komen ! Ik kende mijn borstverwijdering in de jaren negentig ! Zelf was ik een zware roker ( toen 30j+) ! Ik verloor mijn beide tepels, en kende jaren herstel ( opgroei littekenweefsel !) Na veel, zeer veel correcties en een volledige tepel reconstructie en tepel tatoeage ! Kwam het gelukkig goed ! Ik stopte met roken, en.......! Dat was het verd......... voor mij meer dan waard ! Ik weet dus goed waarover ik spreek! Mannen/jongens kennen minstens drie zware ingrepen : 1 borstverwijdering (mogelijk tepel verlies!), 2 baarmoeder en eierstokken ( mogelijk blaasverzakking/ontsteking/darmperforatie), 3 de meta/fallo ( mogelijkheid tot afsterven van... terug naar af, nul penis !)! Ik schrijf dit: omdat ik het zeer belangrijk vind, voor ieder van ons. Ook dus: eveneens naar jongens/trans-mannen toe !

Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 30 mar 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Aliss

Bericht door Aliss »

Ik zal nu eens zwaar uit de hoek komen ! Ik kende mijn borstverwijdering in de jaren negentig ! Zelf was ik een zware roker ( toen 30j+) ! Ik verloor mijn beide tepels, en kende jaren herstel ( opgroei littekenweefsel !) Na veel, zeer veel correcties en een volledige tepel reconstructie en tepel tatoeage ! Kwam het gelukkig goed ! Ik stopte met roken, en.......! Dat was het verd......... voor mij meer dan waard ! Ik weet dus goed waarover ik spreek! Mannen/jongens kennen minstens drie zware ingrepen : 1 borstverwijdering (mogelijk tepel verlies!), 2 baarmoeder en eierstokken ( mogelijk blaasverzakking/ontsteking), 3 de meta/fallo ( mogelijkheid tot afsterven van... terug naar af, nul penis !)! Ik schrijf dit om, dat ik het belangrijk vind, voor ieder van ons. Ook naar eveneens de jongens/trans-mannen toe !

het is denk ik sowieso vanzelfsprekend dat roken geen toegevoegde waarde heeft. alleen ik rook(te) 10 jaar voordat ik deze poging heb gedaan. EN het was niet alleen roken. het was iedere 2-3 dagen feesten, drugs gebruiken en roken hoorde daarbij. Het zal je misschien wel verbazen, maar wiet/hash was echt niet iets wat ik als eerst had geprobeerd. Tot me 18de was ik een engeltje en toen was er iets doorgedraaid bij mij. Ik wist toen niet wat het was, maar ik wou niet in de realiteit blijven. Ik heb tot me 23ste? nog regelmatig gebruikt en daarna zei mijn lichaam kappen ermee anders ben ik de volgende kandidaat voor de 27 club. Ik weet toen mijn grote idool, Amy Winehouse overleed het heeft mij geraakt en ik wou zo niet eindigen. Ik ben nu een aantal jaar clean, als wij het over de hard drugs hebben, maar roken van hash/tabak heeft mij altijd gevoel gegeven van rust en denk dat het voor mij een soort terugschakel diende om te stoppen met harddrugs. Sigaretten roken is nog altijd een status symbool gebleven, al denk ik soms hoe ziet iemand mij met een sigaret in de mond...zeker ik full time als vrouw leef....ik denk er meer over dan toen ik als jongen rond liep en stoer deed. En dan wiet/hash. Mijn lichaam flipt als ik wiet rook, dus ik rook(te) bij voorkeur hash, dat werkte goed. Waarom? Om de spanning weg te drukken, zeker vooral de laatste periode. Ik was klaar met mijn RLE in December 2015, maar ik begon gek te worden omdat er geen communicatie was van de kant van VUmc. Ik zei laatst tegen mezelf. Zodra er voorgang komt in mijn transitie ga ik stoppen. 21 maart geloof ik was ik naar vumc gegaan en vernomen dat ik uitgenodigd word voor de consult van 13 april. Ik ging toen nog een paar jointjes roken en zei tegen mezelf - nu is het echt afgelopen!

PS. sorry voor eventuele fouten aangezien ik een snelle typer ben

Alicia
Anon20180311

Hoi Aliss,

Ik snap je meer dan dat je voor mogelijk acht ! Maar wat is belangrijker voor u , jezelf kunnen en mogen zijn/leven als?,......... Wat heb je over om te kunnen/mogen, leven/ zijn, wie je in werkelijk bent en naar verlangt ? Ik had er alles voor over !! Omdat er geen andere weg was/mogelijk is! Amy Winehouse, kende geen genderprobleem naar mijn weten ! Mijn oude buurman, ontnam zijn leven door een echtscheiding ! Ik zeg persoonlijk dan tegen me zelf, was het, bij mij alleen maar dat ! Ze hebben alles ! Het gewenste geslacht, geen afwijzing door het trans-zijnde, enz,..............Maar ze beseffen het precies niet goed ! Als je, je echt vrouw voelt en weet dat, dat de enige oplossing is ! Dan is het snel duidelijk toch !

Aliss

Bericht door Aliss »

Ik snap je meer dan dat je voor mogelijk acht ! Maar wat is belangrijker voor u , jezelf kunnen en mogen zijn/leven als?,......... Wat heb je over om te kunnen/mogen, leven/ zijn, wie je in werkelijk bent en naar verlangt ? Ik had er alles voor over !! Omdat er geen andere weg was/mogelijk is! Amy Winehouse, kende geen genderprobleem naar mijn weten ! Mijn oude buurman, ontnam zijn leven door een echtscheiding ! Ik zeg persoonlijk dan tegen me zelf, was het, bij mij alleen maar dat ! Ze hebben alles ! Het gewenste geslacht, geen afwijzing door het trans-zijnde, enz,..............Maar ze beseffen het precies niet goed ! Als je, je echt vrouw voelt en weet dat, dat de enige oplossing is ! Dan is het snel duidelijk toch !

NO DOUBT ABOUT IT :)
PS. Amy Winehouse mag geen gender problemen hebben ondervonden, maar haar nummers....ik kon veel meeleven met haar.