Met een packer door de securityscan vliegveld

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma1981

Re: Met een packer door de securityscan vliegveld

Bericht door Emma1981 »

Dieuwertje schreef:Even niet over de bodyscan, maar een ander punt dat je ook passeert op Schiphol. De paspoortcontrole. In november daar doorheen gekomen en tot mijn verbazing zat daar geen beambte om te controleren of je de persoon bent op het paspoort. In plaats daarvan werd het paspoort gescand en moest je naar een bepaald punt kijken. Ik vraag mij nu af op basis van welke kenmerken het systeem bepaald dat je dezelfde persoon als op het paspoort bent? En of bijvoorbeeld het dragen van een pruik invloed heeft op die bepaling.
Zal waarschijnlijk wel gezichtherkennings software zijn zijn. Nu weet ik daar niet bijster veel vanaf, maar zover ik me kan herinneren gaat het voornamelijk om de ratio's op je gezicht. ogen, neus, mond, oren, kin, afmetingen en de afstanden daartussen, en dat vormt dan gewoon een soort van vingerafdruk die de computer kan vergelijken. Maar mogelijk dat het tegenwoordig al weer veel complexer is.

Worst case scenario moet er een mens even komen kijken lijkt me.
Minne

Bericht door Minne »

Dan spring ik er ook nog even tussen met een vliegveld gerelateerd trans onderwerp..hoe doen jullie dat als je voor langere tijd weg gaat en je moet je hormonen mee? Krijg je daar nog reacties op?
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik gebruik nog geen hormonen maar wel andere soorten medicatie die niet altijd 'legaal' in te voeren zijn.

In dat geval is het dus een kwestie van checken wat het betreffende land/de betreffende landen als regel hebben met de betrekking tot die medicatie. Staat je lijst niet op de lijst toegestane middelen, dan moet je iig zorgen voor een verklaring van je arts zodat je ze mee kunt nemen, anders krijg je problemen. Ook moet het in de officiele verpakking zitten (dus niet in een etui/pillendoos (in mijn geval) of iets dergelijks). Verder betwijfel ik of men daar precies weet waar jij je medicatie voor slikt, en ik denk ook niet dat ze daar wettelijk naar mogen vragen (over het algemeen mogen alleen medici dat en die zullen weer meer neutraal/meningloos naar zoiets kijken).

(Nu slik ik overigens redelijk wat medicatie, en daarop ben ik er nog nooit uit gepikt... Alleen waren dat pillen, en geen spuiten--ik denk dat het anders is op het moment dat je de syringe zelf ook mee moet nemen.)

Dit geldt overigens alleen voor als je op vakantie gaat. Wanneer je daadwerkelijk ergens gaat wonen kun je het beter aan Mr. X vragen :)
meerdere zakken met zaagsel