Geen gesprek plaatsgevonden met vriendin..Gevolgen?
-
Hakuna
Re: Geen gesprek plaatsgevonden met vriendin..Gevolgen?
Vandaag voor mij een spannende dag, voor het eerst heb ik een echt medisch onderzoek gehad inclusief bloed prikken (6 buisjes!) met een uitslag die uitstekend was en meteen voor 3 maanden de testoblokkers en pleisters meegekregen. Op 10 oktober de dexascan en een gesprek met de psycholoog om mijn eerste bevindingen met hem te bespreken.
-
Hakuna
In dit topic hoef niet meer verder gepost te worden, want het groen is al lang en breed binnen en ik zit inmiddels al aan de begin van de HRT.
-
Nuraya
Werd het bloedonderzoek op dezelfde dag gedaan als dat je jouw HRT meekreeg?Hakuna schreef:In dit topic hoef niet meer verder gepost te worden, want het groen is al lang en breed binnen en ik zit inmiddels al aan de begin van de HRT.
Ik heb binnenkort namelijk ook een soortgelijke afspraak bij de endocrinoloog. Ik stik van de spanning.
-
Amy
Wat vreemd dat je nog op dezelfde dag uitslag van je bloedtest had. Ik krijg die altijd pas na 3 of 4 weken.Hakuna schreef:Vandaag voor mij een spannende dag, voor het eerst heb ik een echt medisch onderzoek gehad inclusief bloed prikken (6 buisjes!) met een uitslag die uitstekend was en meteen voor 3 maanden de testoblokkers en pleisters meegekregen. Op 10 oktober de dexascan en een gesprek met de psycholoog om mijn eerste bevindingen met hem te bespreken.
-
Hakuna
Nee zover ik weet is er (nog) geen uitslag, het eerste bloedonderzoek is nodig omdat je altijd begint vanaf een nulwaarde. Maar de reden waarom ik meteen voor 3 maanden heb meegekregen is dat ik uit eerdere onderzoeken van het VUmc over een zeer goede algemene gezondheid beschik vandaar dat ze het zeg maar aandurfde om mij meteen voor 3 maanden hormonen mee te geven. 1 maand van de VU apotheek en twee recepten die ik bij mijn lokale apotheek kan ophalen.Amy schreef: Wat vreemd dat je nog op dezelfde dag uitslag van je bloedtest had. Ik krijg die altijd pas na 3 of 4 weken.
Patiënten die al een rook, drugs of ander medisch verleden hebben is het VUmc wat terughoudender om meteen voor 3 maanden mee te geven, hier krijg je voor het eerst meestal voor 2 toto 6 weken mee.
-
3B67-A22C
Huh? Ik rook, heb een medisch verleden en kreeg gewoon voor drie maanden mee hoor.Hakuna schreef: Patiënten die al een rook, drugs of ander medisch verleden hebben is het VUmc wat terughoudender om meteen voor 3 maanden mee te geven, hier krijg je voor het eerst meestal voor 2 toto 6 weken mee.
-
Amy
Oh oke ik dacht dat je bedoelde dat je direct uitslag kreeg. Maar direct voor 3 maanden mee krijgen is zo ver ik weet vrij standaard hoor. Alleen de apotheek geeft je vaak bij de eerste keer dat je een medicijn krijgt maar voor een paar weken mee wat ze bij jou ook deden en de rest kun je dan later ophalen.Hakuna schreef:Nee zover ik weet is er (nog) geen uitslag, het eerste bloedonderzoek is nodig omdat je altijd begint vanaf een nulwaarde. Maar de reden waarom ik meteen voor 3 maanden heb meegekregen is dat ik uit eerdere onderzoeken van het VUmc over een zeer goede algemene gezondheid beschik vandaar dat ze het zeg maar aandurfde om mij meteen voor 3 maanden hormonen mee te geven. 1 maand van de VU apotheek en twee recepten die ik bij mijn lokale apotheek kan ophalen.Amy schreef: Wat vreemd dat je nog op dezelfde dag uitslag van je bloedtest had. Ik krijg die altijd pas na 3 of 4 weken.
Patiënten die al een rook, drugs of ander medisch verleden hebben is het VUmc wat terughoudender om meteen voor 3 maanden mee te geven, hier krijg je voor het eerst meestal voor 2 toto 6 weken mee.
-
Hakuna
Ik heb nu toch echt voor drie maanden voorraad in huis liggen, bij de plaatselijke apotheek kreeg ik een grote zak mee mee met meerdere doosjes pleisters en T blockers. Later hoef ik het VUmc maar te bellen indien ik een herhaalrecept nodig heb en zullen ze het rechtstreeks faxen naar de door mij aangegeven apotheek.
Bij die eerste bloedtest willen ze alleen weten wat je huidje hormoon en testosteron waarde is (nul waarde voor start HRT), pas bij een tweede bloedtest (meestal na 3 maanden) gaan ze kijken of er verschil is tussen de eerste en de tweede test, maar dan zit je doorgaans ook al aan de HRT.
Bij die eerste bloedtest willen ze alleen weten wat je huidje hormoon en testosteron waarde is (nul waarde voor start HRT), pas bij een tweede bloedtest (meestal na 3 maanden) gaan ze kijken of er verschil is tussen de eerste en de tweede test, maar dan zit je doorgaans ook al aan de HRT.
-
Amy
Je zegt zelf dat ze jou ook maar voor een maand meegaven bij de apotheek in het VU, daar doelde ik op. Ik weet ook wel dat je dan direct bij kunt halen.Hakuna schreef:Ik heb nu toch echt voor drie maanden voorraad in huis liggen, bij de plaatselijke apotheek kreeg ik een grote zak mee mee met meerdere doosjes pleisters en T blockers. Later hoef ik het VUmc maar te bellen indien ik een herhaalrecept nodig heb en zullen ze het rechtstreeks faxen naar de door mij aangegeven apotheek.
Bij die eerste bloedtest hebben ze bij mij veel meer gemeten dan alleen hormoon waarden van dat moment. Ook vitamine D, cholesterol en nog een aantal andere dingen. Alleen je hormoon waarden meten hebben ze geen 6 buisjes voor nodig hoor.
-
3B67-A22C
Ja, ze nemen heel veel af. Maar een deel daarvan is toch ook voor onderzoek bestemd, als je je daarmee akkoord verklaarde?Amy schreef:Bij die eerste bloedtest hebben ze bij mij veel meer gemeten dan alleen hormoon waarden van dat moment. Ook vitamine D, cholesterol en nog een aantal andere dingen. Alleen je hormoon waarden meten hebben ze geen 6 buisjes voor nodig hoor.