Reizen met de trein
-
Tyler
Re: Reizen met de trein
Mijn stem vind ik ook heel lastig maar blijkbaar valt het mee want een gast waar ik eerst mee stond te praten op een feestje dacht ook gewoon dat ik een jongen was. Mensen zien wat ze verwachten en blijkbaar geldt dat ook voor geluid.
-
Hedwich
Ik kan je intonatie niet van het beeldscherm luisteren. Die is ook erg belangrijk, wellicht nog belangrijker dan hoe hoog / laag je zit. En voor mannen (FTM) wel of geen borstresons. De laatste geldt trouwens absoluut niet omgekeerd voor vrouwen (MTF)!
-
Arike
Ook zonder echt iets te horen... heb ik zelfs op de chat regelmatig een duidelijk gevoel of ik met een vrouw of man babbel... en dat gevoel hoor ik ook wel eens van anderen..
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Ligt er wel aan op welk tijdstip je reist. Hoe later op de dag hoe intoleranter de mensen.Marissa schreef:Dat hoeft nou ook weer niet, maar inderdaad niet alle Nederlanders zijn even tolerant. Niet om je bang te maken hoor, het overgrote merendeel van de mensen doet gewoon normaal
Helaas zijn er veel mensen die erg op anderen, die een beetje afwijken van de norm, letten.
Op dit moment ben ik in Duitsland (Ruhrgebied) en het valt me weer heel erg op dat er veel meer mensen over straat lopen die er "anders" uitzien. Niemand die daar iets over zegt. In Nederland heb ik dat wel meegemaakt in het openbaar vervoer. Komt er iemand langs die er een beetje afwijkend van de norm uitziet; wordt er in een groepje jongeren meteen over gepraat op een negatieve manier.
Ik ben dus wel voorzichtig. Ik zie er dan wel niet bepaald vrouwelijk uit, maar wel anders dan gebruikelijk is. In de trein probeer ik zoveel mogelijk een rustige plek op te zoeken waar ik niet vol in zicht zit. Gelukkig staan de stoelen in steeds maar treinen achter elkaar, zodat je wat meer uit het zicht zit. Bijkomend voordeel is dat dat ook nog eens extra beenruimte oplevert.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
In het Ruhrgebiet zijn mensen soms nog wel een beetje 'stur'. Stug, zeg maar. Dat wordt sterker als je verder naar Westfalen gaat. Kom je dan in Berlin dan blijken Duitsers onderling evenzeer te verschillen als Holländer. Overigens hebben wij fijne herinneringen aan de tijd dat we in Lippe woonden!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Arike
Bijkomend voordeel voor de spoorwegen is juist dat er zo meer zitplaatsen in een rijtuig te proppen zijn ...Jeste schreef:. Gelukkig staan de stoelen in steeds maar treinen achter elkaar, zodat je wat meer uit het zicht zit. Bijkomend voordeel is dat dat ook nog eens extra beenruimte oplevert.
"You try to forget but it's impossible
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Dat viel mee, maar het was wel in Bochum waar ik was. Een toch wel een redelijk anarchistische (universiteits)stad.EvaVanA schreef:In het Ruhrgebiet zijn mensen soms nog wel een beetje 'stur'.
Goede opmerking. Dat is natuurlijk zo, maar met met mijn lengte valt dat niet zo op. Als je wat langer bent is het daarentegen ook niet prettig om met je knieën tegen de stoel voor je te zitten.Arike schreef:Bijkomend voordeel voor de spoorwegen is juist dat er zo meer zitplaatsen in een rijtuig te proppen zijn ...
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Cisca1953
Ik heb een ID-kaart met kloppende foto. Bij NS met eTicket nooit problemen gehad. De conducteur accepteerde de laatste keer zelfs een niet-officiële Perskaart met naam en foto. Beetje huisvlijt. Ik ben buitengewoon lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten, dus dat klopt gewoon, maar vanwege het buitengewoon lidmaatschap krijg je geen Perskaart. De mooie stevige ingesealde kaart deed wonderen. Ik heb natuurlijk wel een officiële ID-kaart voor het geval dat!
-
Xandra
Nog nooit problemen mee gehad, staat v-tje op ov kaart maar heb nog nimmer conducteur meegemaakt die naar de foto keek, zij houden alleen de achterzijde van je ov kaart tegen hun apparaatje.