Effect van HRT op haargroei cq haaruitval

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Dieuwertje

Re: Effect van HRT op haargroei cq haaruitval

Bericht door Dieuwertje »

Ja @henriette, daar hik ik ook tegenaan.
Blue
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Blue »

Vitamines zijn bij mij wel in orde, ik gebruik ook elke dag multivitamine.
Ik denk dat ik te maken heb met chronisch Telogeen Effluvium, herstel hiervan kan jaren duren. Enig voordeel is dat ,in tegenstelling tot AGA(mannelijke kaalheid) , de haarzakjes niet afsterven maar dat de groeicyclus verstoord is. Als de oorzaak weg is hersteld het haar dus weer.

Vorig jaar (begin van het voorjaar) is de periode van intens verdriet en stress bij mij begonnen, en een maand of drie later begon mijn haar uit te vallen. Ik heb periodes dat de uitval vrij erg is, maar dan ook wel een periode dat het minder erg is.
henriette

Bericht door henriette »

Dieuwertje schreef:Ja @henriette, daar hik ik ook tegenaan.
Kijk, in dubbele zin lotgenoten :D
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

henriette schreef:
Dieuwertje schreef:Dan is er ook nog transplantatie. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel nog genoeg haar over hebben. En een behoorlijk gevulde portemonnee.
Dank voor het antwoord. Wij van de kunsten na Rutte-I doen niet aan dikke portemonnees. Dus nee, dat gaat niet door.
Esteworld in Istanbul zou dan een optie kunnen zijn. Dit doen veel Nederlanders, scheelt veel geld en ze zijn professioneel. Wel scheren ze je volledig tevorens ze de transplantatie doen. Zie http://www.haarweb.nl
Rita

Bericht door Rita »

Helaas heeft het bij mij ook niet geholpen , na gebruik van Finasteride en Androcur 10 mg heb ik altijd nog beetje haar uitval
bij ons zit het in de familie dus genetisch bepaald . omdat al die pillen ook niet goed voor mij waren ben ik er maar in berust .
stopt met de Finasteride en draag nu een mooi haarwerk , heeft mijn zelfvertrouwen zeker opgehaald
henriette

Bericht door henriette »

Dieuwertje schreef:Dan is er ook nog transplantatie. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel nog genoeg haar over hebben. En een behoorlijk gevulde portemonnee.

Al is dit subdraadje eigenlijk off topic (ben zelf immers nog niet aan de hormonen), toch nog even over mijn haren. Een week of drie geleden ben ik begonnen de grote kale plek op mijn hoofd in te smeren met een mengsel van wonderolie (castor oil) en olijfolie, in gelijke hoeveelheid gemengd. En er is inmiddels een duidelijk verschil. Er ontstaan haren waar ik ze voor altijd verloren waande. Het is nog niet dekkend genoeg, en misschien wordt het dat ook niet, wat dan weer jammer zou zijn, maar ik krijg stilaan de hoop dat ik toch, misschien over een weekje of drie, vier, zonder pruik de straat op kan. Wat ik eigenlijk het allerliefste wil. Ik heb wel pruiken, maar ik vind het eigenlijk niks.

Dus ik weet niet, hoe het met jouw hoofdharen zit, cq de omvang van de kaalheid, Dieuwertje, maar eventueel is het het proberen waard. Die wonderolie krijg je voor € 3,95 bij Kruidvat. Klein flesje, en na drie weken ben ik nog niet eens halverwege. Het is maar een ideetje.
Nienke

Bericht door Nienke »

kijk ook eens naar saw Palmetto, of dat met HRT mag denk ik niet maar dat wordt voor mannen met een hoog DHT gehalte gebruikt en pas op dat je de goed versie koopt zijn er twee bij de tuinen, 1 heeft een goeie werking en de andere niet
en van Biotine gaan de haren en nagels sneller groeien.
wiggeltje

Bericht door wiggeltje »

Henriette,

wel eens gehoord van finasteride of dutasteride? ..die kunnen je worden vergoed, gratis dus!
Daar zou ik maar snel achterna gaan. Hoe eerder hoe beter!

Als je wat op je hoofd wilt smeren dan is alleen minoxidil wetenschappelijk bekend als werkend, maar verwaarloosbaar zonder de benodigde medicatie. Neem je een jaarvoorraad aan minox ben je spotgoedkoop uit.

Als je al die medicatie neemt kun je na een jaar of twee beslissen, of later nog of je nog een transplantatie wilt, maar dan wel doorgaan met de medicatie.

Diane 35 is ook een haargroeimiddel + het wekt ook borstgroei op. Een goede generieke variant is bijvoorbeeld Sucee hormones, is spotgoedkoop en werkt goed.

Je ken het ook allemaal gebruiken: duta x diane + minox = haardos (maar ik zou eerst het ene doen)

Saw Palmetto werkt niet, je moet echt chemisch gaan. Pas dan kun je bijvoorbeeld biotine gebruiken MSM en Paba als een extra leuke toevoeging. Maar de allerbeste toevoeging is gaan sporten, aan beweging doen, buiten zijn, stres/zorgen uitbannen en gezond eten.

verdiep je anders op http://www.haarweb.nl die maken je goed en snel wegwijs. Mij mag je ook vragen.
Blue
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Blue »

Ik denk dat mijn steeds slechter wordend haar veroorzaakt word door een veel te lage oestrogeen spiegel. Mijn haaruitval is ook niet langer volgens mannelijk patroon maar eerder het vrouwelijke patroon. Dus zoals een vrouw in menopauze.

Waarom mijn E zo laag is (zelfs lager als pre HRT) is mij een raadsel. T is wel netjes laag . (Laatste meting 8 jun)
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Blue schreef:Ik denk dat mijn steeds slechter wordend haar veroorzaakt word door een veel te lage oestrogeen spiegel. Mijn haaruitval is ook niet langer volgens mannelijk patroon maar eerder het vrouwelijke patroon. Dus zoals een vrouw in menopauze.

Waarom mijn E zo laag is (zelfs lager als pre HRT) is mij een raadsel. T is wel netjes laag . (Laatste meting 8 jun)
Ik heb ooit ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat het heel soms voorkomt dat de huid niet compatibel is met de pleisters. Daardoor is de opname vrijwel onbestaande. In die gevallen zou gel een oplossing kunnen zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)