Ervaringen Lenzetto spray

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
AnneCeleste
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Lenzetto spray

Bericht door AnneCeleste »

Mijn low-tech oplossing was dat ik er altijd met een marker op schreef tot wanneer ik een spray kon gebruiken.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zet de einddatum altijd in mijn agenda, sjoemel daar weleens een paar dagen mee.
Irene
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Ik schrijf het aantal gebruikte doseringen per dag op in de agenda, ik hou daar ook al dagelijks mijn gewicht in bij dus dat vind ik een makkelijke manier
Esther91

Bericht door Esther91 »

Even terugkomend op het eerste bericht. De apotheek is bezig een aantal zaken uit te laten zoeken. Met name dat de eerste spray per dag minder vloeistof afgeeft. Heb ook specifiek gevraagd te testen over een lange tijd(dagelijks een aantal sprays)en niet elke 10 minuten 3 sprays om te kijken hoe consistent de spray is. Resultaten moeten nog komen. Ze kon me nog niet vertellen hoe het de testen doorstaan had of dat dat in een keer geteld was hoeveel sprays erin zitten of dat er dagelijks bijvoorbeeld 2 keer gesprayd was.

Heb gevraagd naar de effectiviteit van 1 keer sprayen met de dop erop en vervolgens je dagelijkse dosering op de huid. Daarmee gaat het verbruik omhoog en de maximale haalbare doseringen omlaag, dus ook dat zou getest moeten worden.

Wordt vervolgd
Paula050

Bericht door Paula050 »

Nu ik wat verder ben met het gebruik kan ik nu wel zeggen: de tweede spray geeft meer af dan de eerste, de derde beduidend meer dan de tweede. Als ik de verhoudingen een beetje zou moeten weergeven dan schat ik 25/30/45. Dit maakt de schaalbaarheid ook wel een probleem: twee sprays is vwb totale afgifte dus niet 2/3 van drie. Ik wacht de labuitslagen even af, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat mijn estradiolwaarden niet omhoog zijn gegaan.
Klinisch bewezen effectief
Anon20230219

Paula050 schreef: 31 aug 2020, 23:44 Nu ik wat verder ben met het gebruik kan ik nu wel zeggen: de tweede spray geeft meer af dan de eerste, de derde beduidend meer dan de tweede. Als ik de verhoudingen een beetje zou moeten weergeven dan schat ik 25/30/45. Dit maakt de schaalbaarheid ook wel een probleem: twee sprays is vwb totale afgifte dus niet 2/3 van drie. Ik wacht de labuitslagen even af, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat mijn estradiolwaarden niet omhoog zijn gegaan.
Bij mij werkt 2 doseringen nu al niet meer, ik merk aan alles dat mijn hormoon waarde helemaal naar beneden zakken.
Ook hoe de dosering binnenkomt vind ik totaal niet prettig, na een paar uur toedienen wordt ik echt ontzettend moe.
Met de pleisters had ik dit totaal niet, ik wordt pas in november weer onderzocht maar vermoed dat ik qua hormoonwaarde de verkeerde kant op gegaan ben..
Totaal niet blij mee en heb al aan de apotheek gevraagd als ze weer leverbaar zijn direct die pleisters weer te bestellen..
Paula050

Bericht door Paula050 »

Voor mij is een hogere waarde de verkeerde kant. Als deze spray het enige beschikbare middel zou zijn is stoppen met HRT, of in ieder geval minimaliseren voor mij een serieuze optie.
Anon20230219

Paula050 schreef: 01 sep 2020, 11:27 Voor mij is een hogere waarde de verkeerde kant. Als deze spray het enige beschikbare middel zou zijn is stoppen met HRT, of in ieder geval minimaliseren voor mij een serieuze optie.
Het enige alternatief voor mij zou zijn hormoon pillen maar gezien mijn leeftijd geen verstandige optie.
Nee als dit te lang duurt kan ik straks weer kindjes gaan maken :lol: , daar merk ik het namelijk aan dat het met de waarde verkeerde kant op gaat.
(Erg veel behoefte aan seks en zaadproductie neemt behoorlijk toe.)
Omdat ik naast hormonen Progesteron gebruik is er van testo onderdrukking minder sprake.
Heb nog Androcur in huis en als het steeds beroerder blijft gaan zal ik helaas weer een tijdje dit middel gaan gebruiken met alle gevolgen van dien.
Paula050

Bericht door Paula050 »

Uitslagen labtest binnen. Surprise surprise: estradiolwaarde gekelderd (in vijf jaar hrt nooit zo laag geweest). Nu had ik er wel op gerekend dat het behoorlijk veranderd zou zijn, maar dan wel omhoog. Later deze week overleg met umcg over hoe nu verder.
Anon20230219

Paula050 schreef: 07 sep 2020, 23:11 Uitslagen labtest binnen. Surprise surprise: estradiolwaarde gekelderd (in vijf jaar hrt nooit zo laag geweest). Nu had ik er wel op gerekend dat het behoorlijk veranderd zou zijn, maar dan wel omhoog. Later deze week overleg met umcg over hoe nu verder.
Dit is heel zorgelijk en doet mijn vermoeden alleen maar bevestigen dat het de verkeerde kant op gaat met mijn hormoon spiegel.
Ik hoor pas in november hoe het er voor staat maar mijn lichaam laat merken dat deze spray voor mij niet werkt.
Denk toch dat ik volgende week mijn endo gaat bellen want zelfs met 3 sprays verdeeld over de dag maakt weinig verschil.
Laat ons even weten welke oplossing ze voor jou gaan bedenken voor die te lage waarden.