Ouders vertellen
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Ouders vertellen
Da's heel naar, Daniel. Maar ga je eigen weg, anders red je het niet. Hopelijk komt je moeder van de dwalingen hares weegs terug. Hou je haaks jongen!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Figó
Mooi gezegd Jannet! Ik ben het met je eens!
@Daniel, ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je moeder zoiets zegt. Weet je of ze het misschien al een beetje doorheeft? Ik denk namelijk dat het best wel 'vreemde' veranderingen kunnen zijn voor anderen. Voor ons is het vanzelfsprekend. Iemand anders zal niet zomaar denken: 'Oh dat 'meisje' draagt ineens mannen deodorant en wast zich met mannen douche gel, dan zal die waarschijnlijk in het verkeerde lichaam zitten.' Dat komt niet op in iemands hoofd. Ik denk dat je moeder daarom misschien zo reageerde. Ik zou de hoop nog niet opgeven in ieder geval. Er kan nog genoeg gebeuren. Misschien pakt ze het uiteindelijk wel goed op als voor haar duidelijk is hoe alles in elkaar steekt. Sterkte!
@Daniel, ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je moeder zoiets zegt. Weet je of ze het misschien al een beetje doorheeft? Ik denk namelijk dat het best wel 'vreemde' veranderingen kunnen zijn voor anderen. Voor ons is het vanzelfsprekend. Iemand anders zal niet zomaar denken: 'Oh dat 'meisje' draagt ineens mannen deodorant en wast zich met mannen douche gel, dan zal die waarschijnlijk in het verkeerde lichaam zitten.' Dat komt niet op in iemands hoofd. Ik denk dat je moeder daarom misschien zo reageerde. Ik zou de hoop nog niet opgeven in ieder geval. Er kan nog genoeg gebeuren. Misschien pakt ze het uiteindelijk wel goed op als voor haar duidelijk is hoe alles in elkaar steekt. Sterkte!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
-
Daniel
Dankjewel voor de lieve opmerkingen allemaal.
Ik denk wel dat m'n moeder door heeft dat er iets aan de hand is, ze is heel veel dingen, maar niet gek natuurlijk. Maar ik ga het voorlopig zeker niet zeggen. Ze komt soms heel fel (direct) uit de hoek en daar kan ik nu even niet tegenop.
Misschien loopt het over de tijd heen vanzelf wel los.
Ik denk trouwens ook niet dat ze enig idee heeft dat het met gender te maken heeft. Ik had het er met een vriendin over gehad dat ik verschillende transen op internet volgde en ze zag dat m'n uiterlijk veranderde en nog legde ze geen link totdat ik het haar vertelde. Dit "raad" je niet zomaar.
Voorlopig even alles laten gaan.
Ik denk wel dat m'n moeder door heeft dat er iets aan de hand is, ze is heel veel dingen, maar niet gek natuurlijk. Maar ik ga het voorlopig zeker niet zeggen. Ze komt soms heel fel (direct) uit de hoek en daar kan ik nu even niet tegenop.
Misschien loopt het over de tijd heen vanzelf wel los.
Ik denk trouwens ook niet dat ze enig idee heeft dat het met gender te maken heeft. Ik had het er met een vriendin over gehad dat ik verschillende transen op internet volgde en ze zag dat m'n uiterlijk veranderde en nog legde ze geen link totdat ik het haar vertelde. Dit "raad" je niet zomaar.
Voorlopig even alles laten gaan.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
Figó
Uiteindelijk komt je moeder het te weten. Misschien is het beter om dat nu nog even stil te houden. Jij bent degene die het kan weten! 
En over dat raden. Daar loop ik nu ook wel tegenaan. Mensen in de omgeving weten niet beter dan dat ik lesbisch ben dus dan koppelen ze mijn uiterlijk daar denk ik aan. Kort haar, jongenskleding/geur enzo. Ik vind dat zelf wel irritant maar nu laat ik dat ook zo
En over dat raden. Daar loop ik nu ook wel tegenaan. Mensen in de omgeving weten niet beter dan dat ik lesbisch ben dus dan koppelen ze mijn uiterlijk daar denk ik aan. Kort haar, jongenskleding/geur enzo. Ik vind dat zelf wel irritant maar nu laat ik dat ook zo
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
-
Fay
sterkte he, lijtk me heel lastig maar denk ook dat voorel moeders ontzettend moeten wennne en het is ook nogal wat, mijn advies zou zijn, blijf in contat,c leg het desnoods tig keer uit zodat ze het begrijpt en z ebegrijpt dat het menene is,en uiteidenlijk iets voor je kan betekenen, maar geef haar de tijd
Geeft maar weer eens aan hoe complex het is als je gd bent en waar je dan mee te maken kan krijgen, en dat is dan nog slects 1 aspect
Joyy
Geeft maar weer eens aan hoe complex het is als je gd bent en waar je dan mee te maken kan krijgen, en dat is dan nog slects 1 aspect
Joyy
-
Harro
Hey Daniel,
Wat rot voor je zeg. Dergelijke opmerkingen kunnen inderdaad erg veel pijn doen.
Kies voor jezelf, uiteindelijk wordt je alleen maar sterker. Denk dat het goed is om op zoek te gaan naar een eigen plekje. Dan heb je niet langer de angst dat je jouw onderdak kwijt raakt, kunt lekker experimenteren met kleding, douchel etc.
Bij nader inzien is het voor je moeder waarschijnlijk makkelijker wanneer jouw zoektocht zich niet onddeer haar neus afspeelt. Geeft jou ook een stukje vrijheid en wordt je niet geremd door een mogelijke reactie van haar (dat zou mij nml gebeuren).
Wat rot voor je zeg. Dergelijke opmerkingen kunnen inderdaad erg veel pijn doen.
Kies voor jezelf, uiteindelijk wordt je alleen maar sterker. Denk dat het goed is om op zoek te gaan naar een eigen plekje. Dan heb je niet langer de angst dat je jouw onderdak kwijt raakt, kunt lekker experimenteren met kleding, douchel etc.
Bij nader inzien is het voor je moeder waarschijnlijk makkelijker wanneer jouw zoektocht zich niet onddeer haar neus afspeelt. Geeft jou ook een stukje vrijheid en wordt je niet geremd door een mogelijke reactie van haar (dat zou mij nml gebeuren).
-
Daniel
@ iedereen
Bedankt, nogmaals, jullie lieve en behulpzame woorden zijn belangrijk voor me.
@ Henrico
Ik heb hetzelfde, dat ik geremd wordt door die reactie van haar. Een week geleden wist ik nog precies wat ik wilde bereiken en wat ik absoluut niet wilde, maar m'n moeder heeft alles een beetje overhoop gehaald. Ik zit nu juist weer te twijfelen of ik niet gewoon door kan gaan als vrouw of dat ik niet alleen jongenskleding kan dragen maar voor de rest als vrouw leven. En ik zit te twijfelen of ik dat dan wel of niet doe omdat zij mijn keuzes niet zou goedkeuren. En of ik dan wel gelukkig zou kunnen worden. Terwijl ik het eigenlijk al weet.
Bedankt, nogmaals, jullie lieve en behulpzame woorden zijn belangrijk voor me.
@ Henrico
Ik heb hetzelfde, dat ik geremd wordt door die reactie van haar. Een week geleden wist ik nog precies wat ik wilde bereiken en wat ik absoluut niet wilde, maar m'n moeder heeft alles een beetje overhoop gehaald. Ik zit nu juist weer te twijfelen of ik niet gewoon door kan gaan als vrouw of dat ik niet alleen jongenskleding kan dragen maar voor de rest als vrouw leven. En ik zit te twijfelen of ik dat dan wel of niet doe omdat zij mijn keuzes niet zou goedkeuren. En of ik dan wel gelukkig zou kunnen worden. Terwijl ik het eigenlijk al weet.
-
Jannet V
Daniel, soms denk ik wel eens dat ik het veel gemakkelijker heb gehad dan hen die op jonge leeftijd er al voor uitkomen. Ik heb me kunnen verstoppen in de moeilijkste periode van mijn leven en ben in een volwassen leven gerold dat niet mijn ideaal beeld was. Alles was mooi en prachtig maar de enige die heftig toneel stond te spelen was ik. Pas gewoon op dat je toneelspel je leven niet gaat beheersen, voordat je het weet ben je 40+ en heb je te veel laten liggen. Je bent jong, jaag je dromen na en nooit vergeten dat jij daarin de hoofdrol speelt.
Jannet
Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Venka
Daniel ik ken jouw niet,ik ken ken je moeder niet en ik ken jouw privé situatie ook niet.Wat ik wel ken is jouw leven op 2e plan zetten voor een ander en dat heb ik ook gedaan en dan heb je een enorme worsteling straks om daar weer onderuit te komen.Geloof mij dan word het leven 2 keer zo zwaar.Ga je gevoel achter na en leef je eigen leven en laat jouw leven niet bepalen door een ander.Elk mens heeft recht om te zijn wie je bent,of dat nu als man is of als vrouw.Daniel schreef: Ik heb hetzelfde, dat ik geremd wordt door die reactie van haar. Een week geleden wist ik nog precies wat ik wilde bereiken en wat ik absoluut niet wilde, maar m'n moeder heeft alles een beetje overhoop gehaald. Ik zit nu juist weer te twijfelen of ik niet gewoon door kan gaan als vrouw of dat ik niet alleen jongens kleding kan dragen maar voor de rest als vrouw leven. En ik zit te twijfelen of ik dat dan wel of niet doe omdat zij mijn keuzes niet zou goedkeuren. En of ik dan wel gelukkig zou kunnen worden. Terwijl ik het eigenlijk al weet.
Ik heb altijd veel steun gehad aan een liedje en dan met name het refrein,lees het en doe jouw voordeel er mee
Don’t let nobody go there for you
Don’t be satisfied with a second-hand life
Don’t let nobody stifle or bore you
Handle your troubles or take on your strife
Don’t let nobody live your life for you
Not your friends, not your kids, no not even your wife
If you want to know where the rainbow ends
It’s you who´ve got to go there and find it my friend
-
Daniel
Ik heb het toch verteld, en mijn moeder reageerde heel goed. Ze zei dat het mijn leven is en dat ik al het recht heb om zo gelukkig mogelijk te worden, en als dit mijn weg is dan vindt ze dat goed.
Natuurlijk moet ze wel wennen en gaat ze me zeker nog geen Daniel noemen, maar dit is al zoveel meer dan ik had verwacht dat ik er echt NIET over ga klagen, ben super super super blij!!
Heb het gevoel alsof het leven nu kan beginnen!
=D
Natuurlijk moet ze wel wennen en gaat ze me zeker nog geen Daniel noemen, maar dit is al zoveel meer dan ik had verwacht dat ik er echt NIET over ga klagen, ben super super super blij!!
Heb het gevoel alsof het leven nu kan beginnen!
=D