Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Veronica

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Veronica »

Hele dag kwijt maar het is gelukt, alle likes, mijn gegevens (op naam en geboorte datum na) tijdlijn berichten en foto's gewist van facebook, ik ben er klaar mee en zal alleen nog FB Messenger gebruiken, maar dat vanwege bepaalde contacten.

Wat een opluchting zeg :D
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Veronica schreef:Hele dag kwijt maar het is gelukt, alle likes, mijn gegevens (op naam en geboorte datum na) tijdlijn berichten en foto's gewist van facebook, ik ben er klaar mee en zal alleen nog FB Messenger gebruiken, maar dat vanwege bepaalde contacten.

Wat een opluchting zeg :D
Ik heb dat ook ooit gedaan. Ik vind die website behoorlijk voyeuristisch... net als Twitter. Geen moment spijt van gehad. Ik kwam eindelijk toe aan dingen die het leven de moeite waard maakten.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ben zelf daarom liever nooit op FB gegaan..
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Nou het hangt er vanaf hoe je je instellingen hebt staan, maar ik heb dus echte vrienden op Facebook waarmee ik nu heel wat deel...
Ik was altijd anti Facebook... maar soms kun je je vergissen, het is natuurlijk hoe je er zelf mee om gaat.
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

Melany schreef:Nou het hangt er vanaf hoe je je instellingen hebt staan, maar ik heb dus echte vrienden op Facebook waarmee ik nu heel wat deel...
Ik was altijd anti Facebook... maar soms kun je je vergissen, het is natuurlijk hoe je er zelf mee om gaat.
Ik heb juist alleen de mensen die ik echt ken.
Afbeelding
Merel77

Bericht door Merel77 »

Wat gebeurt er precies als je iemand vertelt dat je een 'vrouw bent met een TS verleden', of als je zegt dat je gender disfoor bent, een transseksueel, of een 'vieze tranny'? Dan zeg je er achteraan: "Maar ik ben wel gewoon een vrouw." Ik denk dat hoe je je ook uit wilt drukken, je loopt toch steeds ergens tegenaan aan. Ik denk dat je aanloopt tegen iets in het menselijke brein dat informatie verwerkt op een deels onbewuste manier.

Als ik zou zeggen: "Ik heb een paardenstal met ruimte voor 15 paarden." Ik zeg je er achteraan: "Maar geen van die paarden is een eenhoorn," dan is het eerste wat in je gedachten opkomt een plaatje van een eenhoorn... ondanks dat ik zei: geen eenhoorn.

Ik denk dat precies hetzelfde ook gebeurd als je iemand verteld dat je TS bent. Misschien is het vooral als je passabel bent dat je het verschil goed merkt van voor vertellen en na vertellen. Want in sociale situaties merk ik wel dat er iets veranderd. Hopelijk is dat maar tijdelijk en is het daarna weer zoals het was, maar je merkt het altijd. Een partner vertellen dat je TS bent, ongeacht welke woorden je gebruikt (van vrouw met TS verleden tot en met 'vieze tranny') is denk ik toch op een bepaalde manier vertellen dat je geen vrouw bent (of geen man bent bij een ftm). Als je nadat je het hebt verteld er achteraan zegt: "Maar ik ben wel gewoon een vrouw," dan komt dat denk ik nooit helemaal zo binnen als dat je graag zou willen want je hebt net verteld dat je dat niet bent (op een bepaalde manier).

Ik zal iemand die ik leuk vind natuurlijk nooit zeggen: "Ik wil je iets vertellen, ik ben namelijk een vieze gore tranny." Lijkt me niet dat dat gaat werken. Maar gevoelsmatig lijkt het daar wel verdacht veel op. Nog meer als zelfs lotgenoten je proberen uit te nodigen tot ellenlange dialogen over de moraliteit van wel en niet op tijd vertellen. Voor mij klinkt het dan alsof zo'n lotgenoot diens mening aan me opdringt: "Je bent en blijft een vieze gore tranny, niet vergeten te vertellen he."

Ik vind dat ik een vrouw ben en als zodanig ben ik geen uitleg verschuldigd. Ik vind dat we allemaal vrouwen zijn. Niemand is iemand uitleg verschuldigd. Ik denk dat als dit soort dilemma's echt zijn (je bent dus passabel genoeg) dat het toch veel beter is om heel goed te weten wat jezelf wilt. Als je niet weet wat je zelf wilt dan kun je jezelf wel eens wegcijferen en wat een ander wil dat blijft altijd giswerk want je kunt geen gedachten lezen. Nou kan ik wel een heleboel redenen bedenken waarom je het je partner zou willen vertellen, maar 'moeten' is daar niet bij. De belangrijkste is misschien wel als je voor het eerst gaat vrijen na de srs en je weet gewoon nog niet of je wel een passabele kut hebt. Aan de ander kant heb ik meegemaakt dat ik vond dat ik het beter wel kon vertellen aan een partner, maar helemaal in een roes was en echt alles vergat.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere relaties. Gewone sociale relaties met collega's of vrienden. Maar ook intieme relaties van partner tot one-night-stand. Daar kun je van alles over zeggen, maar "moeten" zit daar m.i. niet bij.

Ik heb geprobeerd om bij deze een beetje uit te leggen wat mijn fascinatie met de woorden 'vieze gore tranny' is. "Vieze gore tranny" is voor mij dus ongeveer hetzelfde als 'moeten vertellen dat je een vrouw met een TS verleden bent'. Of het allemaal even duidelijk is weet ik niet. Ik denk dat het allemaal wel snapbaar moet zijn zo.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Mij lijkt het meer dat je ervan uitgaat dat een ander er negatief tegen aan kijkt wanneer je het moet gaan vertellen. Jij krijgt dan meteen dat "vieze gore tranny" gevoel hoewel dat in de meeste gevallen helemaal niet nodig is. Wacht gewoon af hoe de ander erop reageert. Als dat inderdaad negatief blijkt, even goeie vrienden maar adios, die persoon is dan niet voor jou. Ik proef bij jou de angst van het moeten vertellen, de angst om daarop afgewezen te worden.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Merel

Als je iemand vertelt dat je TS bent en diegene zegt; "O, je bent dus een vieze gore Tranny!", dan zou ik doorlopen naar mijn volgende potentiële slachtoffer of diegene uit bed schoppen. Zo iemand wil je toch niet als partner hebben ook al is dat wederzijds... :?
Maar stel dat 1 of 2 op de 10 dit roepen dan heb je nog steeds de keus uit pak hem beet 4 mensen want er vallen er zeker een paar af met wie je zelf voor geen goud een relatie zou willen hebben.

Je kan natuurlijk ook helemaal niets zeggen in het wild maar zodra een relatie ernstige vormen gaat aannemen dan is het wel zo eerlijk en veilig dat diegene weet van je achtergrond want die kan dat beter horen van jezelf dan van een ander horen, wat zeker een keer zal gebeuren.

Jammer genoeg blijven bijna alle mannen wel in mijn nek hijgen als ik ze vertel over mijn verleden in de hoop ze weg te jagen. En dat zijn dan geen homo's of 'mietjes' maar de doorsnee cafébezoekers. Het kan verkeren en ik ben er blij mee ook al ben ik lesbisch... :)

Maar je MOET helemaal niets van mij..

x Daniéla
Merel77

Bericht door Merel77 »

Merel77 schreef:Ik denk dat het allemaal wel snapbaar moet zijn zo.
...Misschien ook wel niet. :(
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Daniéla schreef:Hai Merel

Als je iemand vertelt dat je TS bent en diegene zegt; "O, je bent dus een vieze gore Tranny!", dan zou ik doorlopen naar mijn volgende potentiële slachtoffer of diegene uit bed schoppen. Zo iemand wil je toch niet als partner hebben ook al is dat wederzijds... :?
Maar stel dat 1 of 2 op de 10 dit roepen dan heb je nog steeds de keus uit pak hem beet 4 mensen want er vallen er zeker een paar af met wie je zelf voor geen goud een relatie zou willen hebben.

Je kan natuurlijk ook helemaal niets zeggen in het wild maar zodra een relatie ernstige vormen gaat aannemen dan is het wel zo eerlijk en veilig dat diegene weet van je achtergrond want die kan dat beter horen van jezelf dan van een ander horen, wat zeker een keer zal gebeuren.

Jammer genoeg blijven bijna alle mannen wel in mijn nek hijgen als ik ze vertel over mijn verleden in de hoop ze weg te jagen. En dat zijn dan geen homo's of 'mietjes' maar de doorsnee cafébezoekers. Het kan verkeren en ik ben er blij mee ook al ben ik lesbisch... :)

Maar je MOET helemaal niets van mij..

x Daniéla
jeetje Daniéla, hier schrik ik van...

voor mij is liefde iets puur, en nee als ik iets wil met een meisje, en die doet mij zo'n pijn... dan ga ik huilen, e mijn verdriet verwerken... Nee en niet op jacht naar een volgend slachtoffer, want dat zijn ze zeker als je er zo over denkt...

Eerlijkheid duurt het langst, en als je vrouw bent ben je vrouw, en op de vraag of je dat altijd al was, dan is dat ook zo, alleen heb je de nodige operaties ondergaan omdat ik mismaakt was, en dat heb ik dan laten corrigeren!

X Melany
“good enough”