Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Claire

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Claire »

De mentor ziet talent in jouw Veronica!! Yes you can!, succes
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica

Bericht door Veronica »

Klinkt erg positief, in mijn ogen ben ik erin geluisd maar het is zo, vorig schooljaar heb ik verprutst door tijdgebrek en wachtlijst stress, later door mezelf maar dat deed ik toen het te laat is dus daar lag het niet aan.

Nu verpruts ik de jaar omdat de boel mij te veel wordt, echter ga ik naar school om 2 redenen, ik wil een toekomst en ten tweede, stufi houdt mij boven water.

Ik wijk af maar wat ik hiermee bedoel is dat dit niet helpt, ik stress zo enorm door dat iPad gedoe dat ik niks kan maken omdat ik constant aan die presentatie denk, ik loop nu ook vrolijk achter erdoor.

Zij mag dan in mij geloven, ik wil niet dat iemand meer hooi op mijn vork doet dan ik aankan, dat zij anders vindt is niet mijn probleem want er zijn ook hele boel andere mensen die vrolijk extra hooi erop flikkeren, het wordt mij teveel want ik leef constant in stress, de een is klaar en daar staat de ander al in de rij.

Ik doe het wel morgen, maar ben absoluut niet blij mee, zeker omdat wij als die lesgevers achteraf gewoon naar school moeten, echter de mensen die die cursus niet geven hebben wel de 1 uur pauze, wij niet omdat wij dan onderweg naar school zijn, en het is al erg genoeg om van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:20 maandag en dinsdag en op woensdag t/m vrijdag tot 16:30 op school te zitten zonder pauze door die cursus, tegen de tijd dat ik morgen aan tafel zit is het bijna 20 uur, en dan moet ik nog huiswerk maken en toets leren voor dinsdag, en dat terwijl ik om 5 uur op moet.

Dat wou ik even kwijt, dit hangt allemaal samen (voor deze week dan) met die iPad les stress.
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Dat ook ik een enorme belastingaanslag heb gehad....
Ach ja, ik zal het wel verdient hebben, maar 3x belasting betalen over het zelfde loon?

Zowel in de USA moet ik local taxes betalen, Federal Taxes, en in Nederland nog eens inkomstenbelasting... allemaal over het bruto salaris. :lol:
Als ze daar nu eens goede dingen me gingen doen...

Ach ik weet dat er in ieder geval een bijzonder iemand haar salaris van word betaald, en dan krijg ik een smile op mijn gezicht... wellicht krijg je opslag dit jaar ;)

X Melany
“good enough”
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Belastingen en advocaten zijn een noodzakelijk kwaad tegenwoordig. alles wat je ze geeft zie je nooit meer iets van terug
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Veronica

Bericht door Veronica »

Mezelf vrolijk en vrij hersenloos aangemeld voor een KPN 4G spot, mochten ze mij kiezen ziet heel Nederland mij.

Lekker hersenloos bezig, daar tegenover staat wel een kadobon voor bol.com maar daar kwam ik achteraf, pff af en toe... :P
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

Je kent dat wel beloven direct te versturen en nu blijkt uit de papieren dat het niet gisteren maar vandaag pas op de post gaat.........................weer een dag verlies
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
elke

Bericht door elke »

Merel77 schreef: Als ik zou zeggen: "Ik heb een paardenstal met ruimte voor 15 paarden." Ik zeg je er achteraan: "Maar geen van die paarden is een eenhoorn," dan is het eerste wat in je gedachten opkomt een plaatje van een eenhoorn... ondanks dat ik zei: geen eenhoorn.

Ik denk dat precies hetzelfde ook gebeurd als je iemand verteld dat je TS bent. Misschien is het vooral als je passabel bent dat je het verschil goed merkt van voor vertellen en na vertellen. Want in sociale situaties merk ik wel dat er iets veranderd. Hopelijk is dat maar tijdelijk en is het daarna weer zoals het was, maar je merkt het altijd. Een partner vertellen dat je TS bent, ongeacht welke woorden je gebruikt (van vrouw met TS verleden tot en met 'vieze tranny') is denk ik toch op een bepaalde manier vertellen dat je geen vrouw bent (of geen man bent bij een ftm). Als je nadat je het hebt verteld er achteraan zegt: "Maar ik ben wel gewoon een vrouw," dan komt dat denk ik nooit helemaal zo binnen als dat je graag zou willen want je hebt net verteld dat je dat niet bent (op een bepaalde manier).

Ik zal iemand die ik leuk vind natuurlijk nooit zeggen: "Ik wil je iets vertellen, ik ben namelijk een vieze gore tranny." Lijkt me niet dat dat gaat werken.
Hoi Merel,

Ik weet uit ervaring dat je wel gelijk hebt. Als ik het tegen iemand vertel die eerst niet doorhad dat ik een TS ben (wat dat ook moge betekenen) dan merk ik dat er soms best iets verandert. Mannelijke en vrouwelijke eigenschappen in mijn uiterlijk maar ook in mijn karakter worden tegen het licht gehouden en dat vind ik soms heel onprettig. Ik voel me er minder vrouwelijk door. En ik word er onzeker van. Dat is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik niet zoveel contact heb gezocht met transen omdat ik het vreselijk vind om te horen hoe passabel ik wel of niet ben. Ik vind dat meestal pijnlijk. Ook als het in mijn voordeel uitvalt.

Bijna alle vooroordelen lijken gebaseerd te zijn op het algemeen aanvaarde idee dat transgenders mannen zijn die vrouwen willen worden (of andersom). Het komt meestal niet bij mensen op dat sommige mensen geboren worden als vrouw, maar dan in het verkeerde lichaam. Zo word ik er soms van verdacht dat ik mijzelf vrouwelijke dingen heb "aangeleerd". En in alles waarin ik mogelijk zou verschillen van vrouwen door mijn "anders-zijn" wordt een man achter gezocht.

Het is ook voorgekomen dat iemand mijn uiterlijk of stem vrouwelijk vind en dan denkt dat dit door de hormonen komt (wat in de meeste gevallen niet zo is, hormonen doen niet zoveel op latere leeftijd). Eigenlijk heb je gewoon steeds te maken met de onwetendheid van mensen. Het begrip "vieze gore tranny" is wel een extreem voorbeeld daarvan... en ik zou dat zeker niet willen internaliseren.

Ik krijg soms opmerkingen van vrouwen dat ze iets wel heel erg vrouwelijk aan mijn karakter vinden (waar dan uit blijkt dat ze dit totaal niet hadden verwacht). Ik vind het bovendien dan soms heel vervelend om dat te horen, omdat ik gewoon mezelf ben en nooit een vrouw heb willen zijn (ben er gewoon 1), en ik doe al zeker niet mijn best zo vrouwelijk mogelijk over te komen, of mijn karakter zo aan te passen dat het lijkt op dat van een vrouw. Ik vind het heel naar als mensen mij daarvan verdenken.

Persoonlijk zie ik als een van de grootste nog te overwinnen vooroordelen met betrekking tot transseksuelen: dat je als trans wel degelijk heel authentiek vrouw kunt zijn met hele typische stereotype vrouwelijke eigenschappen. Meestal wordt dit door mensen (die het weten) niet verwacht en zelfs ook niet gewaardeerd.

Het lijkt soms alsof mensen liever hebben dat je "anders" "bijzonder" en "afwijkend" bent in plaats van dat je gewoon op een normale vrouw lijkt. Ik merk dat cis-mensen zelf ook heel erg bezig zijn met wat mannelijk en vrouwelijk is. Vooral de vrouwen die opmerkingen maken: jij denkt zoals een vrouw, of voelt zoals een vrouw. Daaraan merk ik duidelijk dat zij duidelijk een verschil ervaren tussen mannen en vrouwen en dat zij daar erg mee bezig kunnen zijn.

Ik ben niet volledig passabel... maar doe wel net alsof mn neus bloed en alsof ik de normaalste zaak van de wereld ben. Ja ik ben een eenhoorn maar ik leg er verder niet de nadruk op en doe er ook niet moeilijk over. Soms hebben mensen niets in de gaten, soms wel. Dat is soms heel verwarrend en ingewikkeld, omdat je, zoals je zelf al zei, het verschil vaak merkt.

Mannen en vrouwen gaan anders met een transvrouw om dan met een vrouw. En daarom is het niet leuk het te vertellen.
Toch zijn dat wel hun vooroordelen en niet de mijne. Ik ben immers gewoon zoals ik ben.

Ik heb wel eens een gesprek gehad met een man die een relatie met een transseksueel zocht, daar was hij helemaal van overtuigd. Toen ik hem ging vragen waarom bleek dat hij bol stond van de "positieve" vooroordelen.

Of je nu een man bent of een vrouw of een transseksueel. Het zegt eigenlijk helemaal niets want ieder mens is uiteindelijk anders.
Daarom ben ik wel een eenhoorn, maar dat zegt verder weinig over mij. leer mij maar kennen zoals ik ben... en dan later mag je zelf uitmaken of je me een man of vrouw vind of iets heel anders :)

Het zijn maar labels... het gaat erom dat je een leuk en lief mens bent/gevonden wordt. Zo denk ik erover. Mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is... zijn meestal ook niet eens de moeite waard.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik had met een vriendin eens in een groepje mensen verteld dat zij een trans was, het was een leugen want zij was 100% bio vrouw maar wij wilden weten wat mensen dan zeggen en hoe ze reageren.

Dan kwamen er reacties als ik wist het wel, of ik zag al aan je gezicht dat je mannelijk ben of je stem of trekjes, ineens kwamen ze met allerlei dingen, onzin het zat bij hun tussen de oren.

Wat de KPN spot betreft, ik werd met paar anderen uitgenodigd maar was niet geschikt vonden ze, misschien beter zo :)
Afbeelding
elke

Bericht door elke »

Veronica schreef:Ik had met een vriendin eens in een groepje mensen verteld dat zij een trans was, het was een leugen want zij was 100% bio vrouw maar wij wilden weten wat mensen dan zeggen en hoe ze reageren.

Dan kwamen er reacties als ik wist het wel, of ik zag al aan je gezicht dat je mannelijk ben of je stem of trekjes, ineens kwamen ze met allerlei dingen, onzin het zat bij hun tussen de oren.
Geweldige test. Wel gewaagd zeg!! Zou ik niet snel met een cisvriendin durven proberen zo'n experiment... maar een echte eye opener!!!!!
jacqueline

Bericht door jacqueline »

het werkt inderdaad zo. Mensen die me als man gekend hebben blijven een man in me zien. Mensen die me nog nooit hebben gezien zien gewoon een vrouw. Totdat ik mijn mond opendoe.. :lol: