Conservatieve opvattingen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Conservatieve opvattingen

Bericht door Semmie614 »

Yvonne schreef: 26 jan 2025, 21:18 @Semmie614

Traditionele rolverdeling, conservatieve opvattingen...

Het zou mij niet verbazen dat jou veranderde manier van denken na inzet van de HRT grotendeels neer komt op een vorm zelfvalidatie.
Daarnaast legt testo voor veel personen een behoorlijke spreekwoordelijke "betonplaat" op emoties. Empathie en compassie leunen zwaar op emoties en de toegang daartoe.

Ik zie het (veelal geromantiseerde) verlangen naar "een traditionele rolverdeling" vooral bij mensen die het mentaal een uitdaging vinden dat krachtige en zelfstandige vrouwelijkheid bestaat รฒf verwacht wordt. Zonder noodzaak tot het aanwezig zijn van een man.

Live life! ๐ŸŒธ๐Ÿ€
Mijn insziens ben je mijn standpunten onderuit aan het halen door het te gooien op mijn mentale gesteldheid en dat vind ik niet fair.

Ten eerste zit ik nog geen 2 weken aan de HRT. De standpunten zijn al een wat langere tijd anders.

Ten tweede, ik geloof dat vrouwen prima in staat zijn om te leven zonder man. Maar ik geloof ook dat het de meeste vrouwen in de kern niet gelukkig maakt. Net zoals het de meeste mannen in de kern niet gelukkig maakt om alleen te zijn.

Ik denk dat mannen en vrouwen de strijd niet met elkaar aan moeten gaan maar elkaar moeten aanvullen. Mannen en vrouwen zijn immers verschillend. Mijn relatie van 8 jaar is veel beter geworden sinds ik uit de kast ben en mijn "mannelijke rol" pak. Mijn partner kan nu heel goed in haar "vrouwelijke rol" en vind dat ook erg prettig. Wij leven in die zin traditioneel.
Semmie614

Bericht door Semmie614 »

Alexandra11 schreef: 26 jan 2025, 18:48 Man of vrouw, ik vind dat er heel klinisch over word gesproken in de media. Heel ongeinformeerd ook, immers, gender is een spectrum en sekse is dat niet, en dan nog afgezien van intersekse, zoals Emma ook besprak.

Zelf identificeer ik me als genderloos, na maanden lang mediteren heb ik dit ontdekt. Soms wat "vrouwlijk", soms wat "mannelijk". Maar dat staat los van mijn sekse, deze is vrouw, gevalideerd door mijn SRS. Maar, ik ben ook aseksueel. m.a.w. ik heb geen seks. Het liefste had ik helemaal geen geslachtsdelen gehad. Een vagina is nog wel altijd beter dan wat er eerst zat. Ook val ik net zo min op mannen als op vrouwen.

Kortom;

Mijn gender: genderloos
Mijn lichamelijk sekse: vrouw (na SRS)
Mijn seksuele voorkeur: aseksueel.

Het is dus genuanceerd. Klakkeloos in de media zeggen dat er alleen maar vrouwen en mannen bestaan is populisme en ongeinformeerdheid, en daar bedien ik me niet mee. Voor mij mag die hele kliek lekker op X blijven, ik zit zelf op het rustige Bluesky.app, waar ik ook digitaal kan zijn wie ik wil, net als hier op het mooie forum.
Toen ik sprak over het feit dat er 2 geslachten zijn bedoelde ik ook sekses. Ik benoemde dat ik geloof dat het een spectrum is en als je in het midden zit ik me voor kan stellen dat je je geen van beide voelt of beiden.
Yvi
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvi »

.
Laatst gewijzigd door Yvi op 26 jan 2025, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
100% Myself ๐Ÿ’Ÿ
Intimiteit en Sex Positive โค๏ธ๐ŸŒˆ๐Ÿ”ฅ๐ŸŒธ
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Yvi

Bericht door Yvi »

@Semmie614

viewtopic.php?p=199385#p199385

Daarnaast;

De enorme hoeveelheid scheidingen in aantal, dus niet in percentage, in m/v relaties spreken voor zich. Er zijn heel veel vrouwen in de kern niet gelukkig met hun mannelijke partner.
100% Myself ๐Ÿ’Ÿ
Semmie614

Bericht door Semmie614 »

Yvonne schreef: 26 jan 2025, 21:59 viewtopic.php?p=199385#p199385

Ga die post maar eens twee weken lang lezen.
Succes in leven.

Held.
Ik neem aan dat je reageert op mijn opmerking tegen Alexandra. Als je alle posts in dit topic leest lees je ook dat ik heb gezegd:

"Je hebt mannelijke geslachtskenmerken en je hebt vrouwelijke geslachtskenmerken. Je hebt biologisch gezien geen 3e of meerdere geslachten. Tuurlijk bestaat het dat je beide kenmerken hebt."

Het is geenzins mijn bedoeling om interseksepersonen te ontkennen. En zeker ook niet om het leed wat daarmee gepaard gaat te ontkennen.
Semmie614

Bericht door Semmie614 »

Yvonne schreef: 26 jan 2025, 22:05 @Semmie614

viewtopic.php?p=199385#p199385

Daarnaast;

De enorme hoeveelheid scheidingen in aantal, dus niet in percentage, in m/v relaties spreken voor zich. Er zijn heel veel vrouwen in de kern niet gelukkig met hun mannelijke partner.
De hoeveelheid scheidingen zegt niks over de traditionele rolverdeling. Er zijn heel veel mensen niet gelukkig in het huwelijk. Dat geldt niet alleen voor vrouwen.
Yvi

Bericht door Yvi »

Wat is in jou wereldbeeld een "traditionele rolverdeling"?
100% Myself ๐Ÿ’Ÿ
Semmie614

Bericht door Semmie614 »

Kort samengevat...

De man zorgt voor de uiterlijke wereld van de vrouw(oa dingen regelen, verantwoordelijkheid pakken, beschermen en zorgen dat de vrouw kan flowen). De vrouw zorgt voor de innerlijke wereld van de man.(emoties, releasen van stress en zorgen dat een man 'zacht' kan zijn)
Semmie614

Bericht door Semmie614 »

Maargoed, ik ben er wel een beetje klaar mee om de hele tijd geframed, beledigd en aangevallen te worden. Als er wel mensen zijn met dezelfde denkbeelden en/of ook behoefte hebben om daar over te sparren(ook als je andere denkbeelden hebt. Het is goed om open te staan en van elkaar te leren) stuur me vooral een privebericht.
Yvi

Bericht door Yvi »

Semmie614 schreef: 26 jan 2025, 22:21 Kort samengevat...

De man zorgt voor de uiterlijke wereld van de vrouw(oa dingen regelen, verantwoordelijkheid pakken, beschermen en zorgen dat de vrouw kan flowen). De vrouw zorgt voor de innerlijke wereld van de man.(emoties, releasen van stress en zorgen dat een man 'zacht' kan zijn)
Kan je dat verder uitleggen?
Bijvoorbeeld :
Welke verantwoordelijkheden moet de man in jouw wereldbeeld in een relatie overnemen van de vrouw?
Hoe moet een vrouw de "stress releasen" van een man? Welke stress dan?
100% Myself ๐Ÿ’Ÿ