Ervaringen met het UMCG?

valencia

Re: Ervaringen met het UMCG?

Bericht door valencia »

marlies schreef:Na je doorverwijzing moet je 8 maand rekenen. Dat was het iig wel voor mij...
acht maanden voor je pas echt kan beginnen??!!!
dat word lente volgend jaar dan voor mij!! :shock:
marlies
Gast

Bericht door marlies »

Dat is hoe lang het bij mij duurde in ieder geval.
valencia

Bericht door valencia »

marlies schreef:Dat is hoe lang het bij mij duurde in ieder geval.
en ik ben nu al 3 maanden bezig om alleen een verwijzing door te krijgen, maar ik hoop dat het binnenkort eindelijk eens rond is want om telkens van het kastje naar het muurtje te worden gestuurd word ik ook niet vrolijk van.
maar de aanmelding ligt er al, die moet alleen nog behandeld worden :?
en er werd eerst gezegd dat mijn huisarts me moest doorverwijzen, toen heeft me huisarts me doorverwezen en heb ik weken zitten wachten op bericht. daarna meerdere keren iemand bij de umcg proberen te spreken niemand bereikbaar, daarna eindelijk iemand te spreken gekregen bij de umcg en kreeg ik te horen dat ik over een week weer terug moest bellen okee heb ik gedaan zou ik de week daarna terug gebeld worden over hoe en wat en heb zelf ook nog gegevens door gestuurd daarna kreeg ik te horen dat een arts van de ggz me moest doorverwijzen maar daar was ik klaar en heb nog net een laatste gesprek met een arts daar kunnen hebben om doorverwezen te kunnen worden naar de umcg. die arts zegt nee kan je huisarts gewoon doen en wou het dus ook niet doen maar zou wel een brief sturen naar mijn huisarts dat ik gewoon doorverwezen kan worden. mijn huisarts heb ik vanochtend gesproken en die gaat nu die brief van de ggz en een nieuwe doorverwijzing naar de umcg sturen en hopelijk dat het dan eindelijk een rond is. :cry: :evil:
marlies
Gast

Bericht door marlies »

Wat een gedoe zeg.. ze maken 't je niet makkelijk.
valencia

Bericht door valencia »

marlies schreef:Wat een gedoe zeg.. ze maken 't je niet makkelijk.
inderdaad ja, wat een gedoe!! :shock: en ik ben nu nog maar alleen met de aanmelding bezig :?
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ik heb geen idee wat snel of langzaam is, de aanloop leek lang te duren (9 maanden) maar na mijn eerste gesprek op 8 maart j.l. ging het toch wel snel. Morgen begin ik aan de hormonen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Arike

Bericht door Arike »

gefeliciteerd met het begin van je HRT, Jannet!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Minne

Bericht door Minne »

Gefeliciteerd Jannet!

Ik ga ook naar het UMCG, m'n huisarts heeft de verwijzing doorgestuurd en nu is het wachten op de brief van de intake. Volgens de huisarts zou die zeker begin september binnen moeten zijn, anders moest ik weer even contact met hun opnemen zodat ze het ziekenhuis kunnen poken. Kennelijk hebben ze dus ervaring met de moeilijke comminucatie met het UMCG...
Martijn

Bericht door Martijn »

Tot nu toe goede ervaringen met het umcg. Na verwijzing van de huisarts ongeveer 4 weken gewacht op een brief. Twee weken later mijn intake bij de psychiatrie. Daarna kwam pas het echte lange wachten. Ruim zeven maanden. Nu eindelijk begonnen met de gesprekken met Jiawan. Volgende week alweer het tweede gesprek. Hoop dat het daarna snel gaat. Tot nu toe nog geen klagen. Het lange wachten hoort er nou eenmaal bij.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Minne

Bericht door Minne »

Nu al de brief binnen, dus dat ging best snel uiteindelijk. 7 augustus ben ik naar de huisarts gegaan en die schreef een verwijsbrief, maar de coordinator was op vakantie en kwam de 13e terug, dus ze zou 'm in die week versturen. 14 augustus werd de brief verstuurd, vier dagen later had ik de brief in huis met de datum voor intake op 24 september-over een maand dus. Ik hoop dat de wachttijd daarna nog steeds 7 maanden is, dat valt vergeleken met het VU wel mee :D

Martijn, hoe was voor jou de intake?