het is mooi te lezen dat je nu meer opkomt voor jezelf en ruimte neemt die je nodig hebt. Daardoor kan meer balans ontstaan.
Het geluk uit je transitie haal je vooral uit je zelf en minder uit externe factoren, alhoewel deze laatste dempend en belemmerend kunnen zijn.
wel..
-
jacqueline
Re: wel..
waar ik op doelde is de werking van de androcur. Na de srs heb je die troep niet meer nodig en dan knap je psychisch een aardig stukje op. Dan zijn eventuele tegenslagen beter op te vangen dan nu. Nee srs zie ik niet als wondermiddel die je overal van af helpt...zeker niet! Maar androcur maakt je kapot zodat je nergens mer tegen kan....waardoor ik me genoodzaakt voel om problemen zo lang in de ijskast te stoppen om dit na de srs weer op te pakken
-
Anon20180730
mogelijk.. het kan waar zijn dat je psychisch een aardig stukje opknapt, maar daarmee zijn de problemen niet zomaar verdwenen. Er is immers daardoor nog niets opgelost..jacqueline schreef:waar ik op doelde is de werking van de androcur. Na de srs heb je die troep niet meer nodig en dan knap je psychisch een aardig stukje op. Dan zijn eventuele tegenslagen beter op te vangen dan nu. Nee srs zie ik niet als wondermiddel die je overal van af helpt...zeker niet! Maar androcur maakt je kapot zodat je nergens mer tegen kan....waardoor ik me genoodzaakt voel om problemen zo lang in de ijskast te stoppen om dit na de srs weer op te pakken
Ik zie niet direct in 'waarom je nergens meer tegen kan als je androcur gebruikt'. Natuurlijk verandert je hormoonhuishouding en reageer je wellicht (veel) gevoeliger, maar dat laatste heeft ook iets moois. En ja.. je bent sneller moe. Je kunt natuurlijk gelijk hebben, alleen zeg ik er graag bij 'waak voor uitstelgedrag' in de trant van'; "als ik dadelijk aan de hormonen zit dan wordt alles beter, als ik dadelijk van de androcur af ben, dan wordt alles beter, als ik straks de srs heb gedaan, etc.."
-
Fay
Ergens begrijp ik de neiging wel om het uit te zitten , maar het is een valkuil, als je je niet ok voelt met andro, hoe moet het dan na srs, want dat is zon beetje dezelfde hormonale situatie, zoveel anders ga je je imo niet voelen anders dan dat het ding nu verdwenen is, zou me eerder focussen op, wat kun je nu aanpakken, int hier en nu
Fay
Fay
-
Anon20190209
Ik slik nu al 17 jaar androcur, nu nog 25mg omdat ik geen ongewenst haar wil hebben of krijgen....
Zelf heb ik nooit bijwerkingen ervaren van de androcur en tot een aantal jaar geleden werd men er ook nooit op gewezen dat dit tot eventuele nare bijwerkingen kon leiden....
Ook door de estradiol in de waardes van een biovrouw in de overgang die nog steeds in nederland worden gehanteerd door het VU kunnen resulteren in overgangsklachten waaronder ook depressie ect.
Om dit te kunnen testen zo je indien je progynova gebruikt dit niet door te slikken maar te laten smelten onder de tong.
estradiol wordt dan rechtstreeks in het bloed opgenomen zonder dat het eerst de lever hoeft te passeren.
Dit resulteert in hogere estradiolwaardes zonder dat je meer hoeft te gebruiken. Dit is in amerika de gewoonste zaak van de wereld! En ontziet je lever dus ook minder kans op trombose ect. Zelf doe ik dit ook en estradiolwaardes zijn ver boven het gemiddelde en voel me prima!
wie weet kunnen jullie iets met deze info, estradiolwaardes zijn in de usa velen malen hoger als streefwaardes dan in nl en hier is al jaren discussie over. Waarom zouden transgenders in nl streefwaardes moeten hebben als een biovrouw in de overgang. Snap dit als je 50+ bent en verder,maar voor de jongere onder ons slaat dit in mijn opinie nergens op. Niemand is gelijk dus geldt dit tevens ook voor estradiolwaardes naar mijn mening.
Groetjes Cher
Zelf heb ik nooit bijwerkingen ervaren van de androcur en tot een aantal jaar geleden werd men er ook nooit op gewezen dat dit tot eventuele nare bijwerkingen kon leiden....
Ook door de estradiol in de waardes van een biovrouw in de overgang die nog steeds in nederland worden gehanteerd door het VU kunnen resulteren in overgangsklachten waaronder ook depressie ect.
Om dit te kunnen testen zo je indien je progynova gebruikt dit niet door te slikken maar te laten smelten onder de tong.
estradiol wordt dan rechtstreeks in het bloed opgenomen zonder dat het eerst de lever hoeft te passeren.
Dit resulteert in hogere estradiolwaardes zonder dat je meer hoeft te gebruiken. Dit is in amerika de gewoonste zaak van de wereld! En ontziet je lever dus ook minder kans op trombose ect. Zelf doe ik dit ook en estradiolwaardes zijn ver boven het gemiddelde en voel me prima!
wie weet kunnen jullie iets met deze info, estradiolwaardes zijn in de usa velen malen hoger als streefwaardes dan in nl en hier is al jaren discussie over. Waarom zouden transgenders in nl streefwaardes moeten hebben als een biovrouw in de overgang. Snap dit als je 50+ bent en verder,maar voor de jongere onder ons slaat dit in mijn opinie nergens op. Niemand is gelijk dus geldt dit tevens ook voor estradiolwaardes naar mijn mening.
Groetjes Cher