Waar ik dus al bang voor was...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
JessicaB

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door JessicaB »

Ik vind het vooral waardeloos van je moeder dat ze zo reageert. Ik zal mij verder verklaren. Ik ben zelf ook een ouder van 2 kinderen. Mijn liefde voor mijn kinderen is onvoorwaardelijk! Wat ze ook doen (of laten), alles is goed. Als ze in de problemen komen door bijvoorbeeld verkeerde keuzes, dan sta ik er voor ze. Als ze op een dag naar me toekomen om te vertellen dat hij/zij homo of lesbisch is... fantastisch!!! Ik zou het een eer vinden als ze mij in vertrouwen durven te nemen. Ik vind dat je als ouders MOET staan voor je kinderen, in voor en tegenspoed ze helpen, ook bij hun keuzes, al zouden dat nooit jouw keuzes zijn. Ieder mens is een individu en niemand mag jou gaan vertellen wat je wel en niet mag. Als minderjarige is dat wel lastig nog want dan bepalen je ouders min of meer je doen en laten maar eens ben je "volwassen" en dan ga je je eigen weg volgen. En hoe mooi is het dan om dat te kunnen doen met steun van je ouders!

Succes verder, ik hoop dat je jezelf kan blijven.

Gr. Jessica
Staying Alive Is Not Enough
Jacquie

Re: Waar ik dus al bang voor was...

Bericht door Jacquie »

Ik las vandaag op de Genderfluid facebookgroep een verhaal van een nieuwe moeder, die op sites ed informatie was gaan vergaren over oa. transgender zijn, zodat ze er voor haar kinderen kon zijn als dat soort dingen mochten voorkomen. Dat was echt een van de mooiste dingen die ik in een lange tijd had gelezen.
The feeling sometimes, wishing you were someone else
Feeling as though you never belong
This feeling is not sadness, this feeling is not joy
I truly understand. Please, don't cry now