FullMoonSynch schreef:
Lap tekst
Ik wil niet lullig doen, ik had al verwacht dat iemand met "bewijs" (wat geen bewijs is) komt.
Je beseft wel dat vaak vele onderzoeken uitgevoerd worden in opdracht van?
Dus als een bedrijf een stel onderzoekers inhuurt voor een "onderzoek" over biologisch eten (en de betreffende bedrijf produceert biologisch eten) zal die onderzoek vrolijk concluderen dat biologisch eten gezond is.
Veel onderzoeken worden vaak gefinancieerd door bedrijven of soms zelfs particuliere groeperingen.
Maar goed, ik zie genoeg aan je antwoord je gelooft ergens heilig in ook al klopt het niet.
Sterkte.
P.S. biologische kippen hebben alleen paar extra vierkante centimeter loop ruimte, enige kip dat biologisch zou kunnen zijn is als je de kippen zelf houdt, het zou absoluut niet tegenop de productie kosten wegen.
De biologische spul in supermarkten of speciaalzaken (zoals ekoplaza) is niks meer dan marketing om extra geld ervoor te kunnen vragen.
(eigenlijk belachelijk dat Nederland als 1 van de weinige landen onzin als biologisch verkoopt)
Wist je dat alleen een deel van een kip als biologisch verkocht wordt en een ander deel als normaal of scharrel?
Daarnaast bestaat plofkip al jaren niet, niet zoals dieren organisaties je doen denken, de huidige kippen zijn inderdaad groter dan een biologische variant maar niet zoals op die TV beelden van 20 jaar terug (waarbij de dieren organisaties beweren dat het "recent" is).
Verder, nogmaals alle groenten en fruit in de winkel zijn bespoten, als jij werkelijk in gelooft dat dat niet zo is in een fancy eko winkel, sterkte dan.
En door groenten te koken verliezen ze wel degelijk hun vitamines, alles blijft in het water waar je ze in gekookt had, ook al enkele jaren bekend.
(Veronica heeft 1 wijze les geleerd in Nederland, mensen doen moeilijk over eten en willen graag gezond zijn door in onzin te geloven)