Fantasie in je hoofd

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Amy

Re: Fantasie in je hoofd

Bericht door Amy »

anne-nienke schreef:
Amy schreef: Ik heb dat leven niet echt af gesloten want dat was gewoon wie ik ben. Ik heb nog steeds contact met een paar van hen en die weten niet eens dat ik trans ben. Ik kan nu wel gewoon op de voice chat gaan en ook foto's gebruiken, dat is ook fijn.
Als ze dan vragen van waarom praat je nu wel en zo dan zeg ik gewoon van ja mijn vriend heeft me heel erg gehopen met mijn problemen wat ook waar is. Zij kennen mijn vriend ook, die was ook deel van die groep toen.

Ik heb denk ik ook wel erg geluk gehad met mijn vriend dat hij het accepteerde. Misschien was het ook wel wat bijgedragen had aan dat hij wel door mijn schild kon komen omdat hij heel erg tolerant is en mij daar een veilig gevoel mee gaf.
Eigenlijk heb je het niet meer over fantasie, het is zo langzaam realiteit geworden.

Wat een belangrijk gevoel is (voor mij in ieder geval) is dat je niet meer zo op je zelf hoeft te letten. Onbewust doe ik dat heel erg vaak, en dat is op de ene of andere manier een oorzaak van een hoop lichamelijke en mentale spanning.
Klopt maar dan kun je jezelf ook af vragen in hoeverre het een fantasie was om te beginnen. :)

Met dat op jezelf letten bedoel je denk ik op je houding en zo letten als je met je act als man bezig bent toch?
Ik heb dat direct laten vallen toen ik er achter kwam wat er aan de hand was. Ik presenteerde me toen nog niet als vrouw dus dat zal er best raar uit gezien hebben denk ik maar die spanningen waren toen wel weg en het gaf wat rust en dat was fijn. Ik verbaasde me er zelfs over hoe makkelijk het was om dat te laten vallen, gewoon niet nadenken over je houding en hoe je beweegt, heerlijk is dat, wil nooit meer terug.
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Bij mij is het meer dat de fantasie in mijn hoofd een werkelijkheid is die ik wil creëren voor mezelf en ik probeer daar zo goed mogelijk naar toe te werken.

Ik dissocieerde vaak en was in mijn hoofd dan een vrouw die boeken schrijft. Ik switchte dan tussen haar en die boekwerelden. later viel ergens het kwartje en realiseerde ik me dat ik die vrouw ben en dat al die boeken van mij zijn. Nu ben ik bezig om naar dat leven waar ik al lang over droom toe te werken.

Op het internet ben ik sinds een half jaar gewoon mezelf nu, en ben dat ook langzaam aan het doen in het echte leven
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
anne-nienke

Bericht door anne-nienke »

Amy schreef:
Eigenlijk heb je het niet meer over fantasie, het is zo langzaam realiteit geworden.
Eigenlijk niet nee...alleen maar mooi lijkt me.
Amy schreef:
Met dat op jezelf letten bedoel je denk ik op je houding en zo letten als je met je act als man bezig bent toch?
Ik heb dat direct laten vallen toen ik er achter kwam wat er aan de hand was.... ....Ik verbaasde me er zelfs over hoe makkelijk het was om dat te laten vallen, gewoon niet nadenken over je houding en hoe je beweegt, heerlijk is dat, wil nooit meer terug.
Ja, gek is dat. Pas als je dat laat vallen heb je in de gaten hoeveel energie het je kost. En het zijn meestal maar kleine dingen.Hoe je staat, hoe je zit, welke muziek je leuk vindt, wat je politieke mening is, welke film je wil zien, of je naar een een tupperware party gaat (oke, slecht voorbeeld), of je complimentjes maakt over nieuwe schoenen/kapsel of jurkje van een vriendin. Noem het maar op. Ik ben wel eens benieuwd of iemand dat ook zo ervaart en of ze voorbeelden hebben waar dat gevoel van acteren heel sterk is.

Voor mij een voorbeeld: "ooit" tijdens het EK voetbal heb ik besloten om tijdens een wedstrijd thuis te blijven om bij mams de tv serie sissi te kijken terwijl de rest bij de buren Nederland zat te kijken. Het staat echt in mijn geheugen gegrift....en dan vooral het gevoel van schaamte.
Elise

Bericht door Elise »

Amy schreef: Met dat op jezelf letten bedoel je denk ik op je houding en zo letten als je met je act als man bezig bent toch?
Ik heb dat direct laten vallen toen ik er achter kwam wat er aan de hand was. Ik presenteerde me toen nog niet als vrouw dus dat zal er best raar uit gezien hebben denk ik maar die spanningen waren toen wel weg en het gaf wat rust en dat was fijn. Ik verbaasde me er zelfs over hoe makkelijk het was om dat te laten vallen, gewoon niet nadenken over je houding en hoe je beweegt, heerlijk is dat, wil nooit meer terug.
Ow ja, echt super herkenbaar. Toen ik dat losliet realiseerde ik me ineens welke trucjes ik allemaal bedacht had om mannelijker over te komen, en van wie ik die trucjes heb afgekeken. Ik kon precies herleiden wie zijn gedragingen ik altijd heb proberen te kopieeren. :fpalm:

Ik voel me nu wel vrijer daarin. :happy-cheerleaderkid:
anne-nienke

Elise schreef:[

Ow ja, echt super herkenbaar. Toen ik dat losliet realiseerde ik me ineens welke trucjes ik allemaal bedacht had om mannelijker over te komen, en van wie ik die trucjes heb afgekeken. Ik kon precies herleiden wie zijn gedragingen ik altijd heb proberen te kopieeren. :fpalm:

Ik voel me nu wel vrijer daarin. :happy-cheerleaderkid:
Wat zijn de trucjes zoals je ze hebt afgekeken?
Elise

Bericht door Elise »

anne-nienke schreef: Wat zijn de trucjes zoals je ze hebt afgekeken?
Aan mannen gedrag? Oh effe denken.

Een vriend van mij had altijd een bepaalde houding met zijn schouders en arm bewegingen als hij een punt duidelijk wilde maken. Dat deed ik dan net zo.
Een andere vriend had een bepaalde manier van lopen, die ik gekopieerd heb.
Van nog iemand anders kopieerde ik de "stoere" blik, of bepaalde uitdrukkingen in taalgebruik etc.....

Eigenlijk als een soort knip en plak werkje.

Herkenbaar?
anne-nienke

Elise schreef:
Herkenbaar?
Ja, deels. Al denk ik dat ik meer dingen onderdruk dan andersom (gedrag overnemen). Van heel simpel: niet met je benen gekruist zitten. Of niet op een bepaalde manier staan. Verhalen uit je duim zuigen hoe je al dan niet met vrouwen gedate hebt etc etc. Sigaren zitten roken op bruiloften, wisky drinken en dan doen als of je er verstand van hebt....etc etc (nu doen alle mannen ook alsof ze daar verstand van hebben, daar niet van).

Best wel herkenbaar denk ik.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

ik ben gewoon mezelf en ik weet mijn whisky's en whiskey's , so what ?
De rest ? ja ik imiteerde mannen maar niet bewust . Eigenlijk was ik me juist niet bewust van die andere dingen die ik anders deed . Anderen viel dat wel op en de reacties die ik daarop kreeg maakten mij alleen maar onzekerder over mijzelf .
stoer doen , nee daar had ik geen enkele behoefte aan . De stoere praat onderling heb ik altijd aan voorbij laten gaan
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Elise

Bericht door Elise »

anne-nienke schreef: Ja, deels. Al denk ik dat ik meer dingen onderdruk dan andersom (gedrag overnemen).
Renée schreef:De rest ? ja ik imiteerde mannen maar niet bewust .
Ja, beide klinkt ook heel herkenbaar. Ik heb mezelf gewoon destijds nieuwe gedragingen aangeleerd en andere dingen onderdrukt. Ik heb dat ook onbewust gedaan al kopieerde ik wel gedragingen die ik om me heen zag. Ik heb ook lang gedacht dat ik mijn mannelijkheid op deze manier gevonden had omdat van nature deze gedragingen niet in me zaten. Ik weet nu beter.
anne-nienke

Renée schreef:ik ben gewoon mezelf en ik weet mijn whisky's en whiskey's , so what ?
Als je het lekker vind moet je het doen, lijkt me. Ik weet alleen dat ik het doe omdat ik het kopieer. Ik heb er geen verstand van, ik kan er niet naar luisteren en ik lust het ook niet.
Elise schreef: Ja, beide klinkt ook heel herkenbaar. Ik heb mezelf gewoon destijds nieuwe gedragingen aangeleerd en andere dingen onderdrukt. Ik heb dat ook onbewust gedaan al kopieerde ik wel gedragingen die ik om me heen zag. Ik heb ook lang gedacht dat ik mijn mannelijkheid op deze manier gevonden had omdat van nature deze gedragingen niet in me zaten. Ik weet nu beter.
Wat gek is dat het soms voelt als of je een licht knop om kunt zetten. Verbergen ---> niet verbergen.