Wel of geen school

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Harro

Re: Wel of geen school

Bericht door Harro »

Hey Mark,
Inderdaad goed dat je het geprobeerd hebt. Wie weet is duaal of MBO een optie voor je, al zou het maar als opstap zijn.

Ik hoop dat je geen klote-opmerkingen hebt gekregen tijdens die 2 dagen.
Het positieve is in ieder geval dat je nu weet dat je de eerste stap kunt zetten, en dat is positief toch?
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Nee ik heb tijdens die twee dagen geen een opmerking gehad en heb het best leuk gehad maar het was me gewoon te veel.

MBO heb ik geprobeerd maar na het intakegesprek niet aangenomen wegens mijn verleden (therapieën, medicijngebruik, opnames). Tenminste ik neem aan dat dat de reden was, ze gaven geen duidelijke reden aan en het gesprek ging op zich heel goed. Ook vond ik het bij MBO erg stom hoe ze met mensen omgaan. HBO is daarentegen veel menselijker.

Ach ja, dinsdag gesprek met de decaan van HS Zuyd, misschien dat hij me op weg kan helpen. Anders UWV maar weer eens bellen.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Jammer dat het te veel was en dat het niet ging. :( (Al kan ik me dat wel voorstellen...)
Maar wel wat je zelf al zegt; het is goed dat je het gewoon geprobeerd hebt! En veel succes met nu besluiten wat je nu gaat doen dan.
Martijn

Bericht door Martijn »

Super dat je het hebt geprobeerd. Neem de tijd. De scholen lopen niet weg. Introductiedagen zijn altijd heftig en het begin van de studie ook. Zoveel nieuwe indrukken. Maar daarna wordt het beter, alleen de lange dagen zijn inderdaad soms wel iets te lang.

MBO is ontzettend irritant onderwijs. Dat was tenminste mijn ervaring. De mensen zijn heel anders. Leraren zijn minder betrokken. Ze doen hun werken voor het geld en niet omdat ze er van houden om voor de klas te staan(natuurlijk niet alle docenten, maar op mijn vorige school wel)

En trek je niets aan van de intake gesprekken. Bij mij was het ook heel gezellig. Aangegeven wat ik kwam doen en het was allemaal prima. Ze hebben mij toen afgewezen omdat ik niet creatief was. Dit is absolute onzin. Maar je wordt er alleen maar sterker van. Ik wil me dan alleen meer meer bewijzen.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Paul

Bericht door Paul »

Jammer dat het niet is gelukt, Mark, maar ik kan me voorstellen dat het een beetje much is allemaal.
Hopelijk kom je er snel achter wat je wel zou kunnen en willen! Ik wens je hoe dan ook veel sterkte!!
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Ik wil even kwijt waar ik nu ben wat betreft school en dit leek me de beste plek om het te doen.

Ik heb wat gesprekken met het UWV gehad en besloten werk te gaan zoeken. Ik heb dinsdag al mijn (aller)eerste sollicitatie gesprek bij de UPS in het magazijn (beetje mannen-baan :D)

Nu ben ik eerlijk geweest tegen de arbeidsdeskundige van het UWV over mijn genderprobleem en hij heeft me duidelijk gezegd dat hij het afraad dit het eerste jaar tegen mijn (hopelijk toekomstige) collega's etc te zeggen en al zeker niet tijdens het sollicitatiegesprek. Blijkbaar kun je er zeker nog op afgerekend worden zei hij en vinden ze het een reden om je te weigeren als werknemer. Slecht dat dit in 2012 nog zo is. En dat terwijl ze speciaal iemand met een Wajong (jong-gehandicapt) zochten voor de baan (< wil niet zeggen dat genderdysforie als gehandicapt kan worden beschouwd maar ze zoeken dus geen 'doorsnee' persoon).
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb bij de medewerkers van UPS altijd al het gevoel gehad dat ze werden geselecteerd op een of andere vorm van handicap :-)
Irene
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Het was dan ook een project dat ze extra om Wajongers vroegen. Misschien doen ze dat wel vaker, projecten voor mensen met een beperking.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Succes met de sollicitatie! Wel jammer dat je nog niet open kunt zijn dan over je genderidentiteit. Maar hopelijk word je aangenomen en kan je je bewijzen, en als het eenmaal zo ver is dat je je coming out daar doet, dat iedereen je gewoon lekker accepteert en waardeert als goeie collega.
(en bij het aannemen van wajongers zit ook voor een bedrijf wat financiële bonussen, die je weer niet bij transgenders hebt...)
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Gabriël schreef:Succes met de sollicitatie! Wel jammer dat je nog niet open kunt zijn dan over je genderidentiteit. Maar hopelijk word je aangenomen en kan je je bewijzen, en als het eenmaal zo ver is dat je je coming out daar doet, dat iedereen je gewoon lekker accepteert en waardeert als goeie collega.
(en bij het aannemen van wajongers zit ook voor een bedrijf wat financiële bonussen, die je weer niet bij transgenders hebt...)
Dankje Gabriël, en ja er zal wel een of andere vorm van subsidie verstrekt worden bij het aannemen van Wajongers. Ben daar wel blij mee.
Heb alleen nog nooit een of andere vorm van sollicitatie gesprek gehad maar gelukkig zit de arbeidsdeskundige van het UWV er ook bij. Niet dat hij veel zou (mogen) zeggen maar voor mijn gevoel is dat wel fijn. We hebben ook van te voren dingen besproken wat ik wel en niet kan zeggen. Dat maakt het wel wat moeilijker aangezien je daar op moet letten en je niet verspreekt.
Ik bedoel ze zullen wel vragen waarom ik een Wajong heb maar daar moet ik volgens hem kort op antwoorden en als ze doorvragen niet te veel erop ingaan.